Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)
waarschijnlijk vind de topicstarter dat het posten te lang duurt en wil dat het sneller gebeurd
probeer de bios te updaten naar de nieuwste versie
met sommige moederborden kan je in de bios kiezen voor fastboot of iets dergelijks
probeer dat te vinden en in te schakelen als het in de bios staat
met sommige moederborden kan je in de bios kiezen voor fastboot of iets dergelijks
Je bios is gemakkelijk te flashen, asus heeft daar inmiddels genoeg handige programma's voor die je op de website kunt downloaden: https://www.asus.com/ROG_ROG/RAMPAGE_IV_FORMULA/#support
Nou ik wil er dus voor zorgen dat ie wat sneller door de POST heen gaat, zoals ie dat doet op de default settings.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:13:
En jouw vraag is?
Er staat inderdaad een optie "Fast Boot" tussen, deze stond gewoon op enabledpummetje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:25:
waarschijnlijk vind de topicstarter dat het posten te lang duurt en wil dat het sneller gebeurd
Ik zal dit morgen eens proberen, en hopen dat het goed gaatJustwilliamNL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:38:
Je bios is gemakkelijk te flashen, asus heeft daar inmiddels genoeg handige programma's voor die je op de website kunt downloaden: https://www.asus.com/ROG_ROG/RAMPAGE_IV_FORMULA/#support
Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)
Verwijderd
Wat hangt er aan de usb poorten?
En hoe verschillen de factory defaults van de situatie waarin het trager gaat?
En hoe verschillen de factory defaults van de situatie waarin het trager gaat?
Daarnaast kan je ook nog wat onnodige meuk uit zetten, dat scheelt ook ietsjes. Zoals bijv firewire als dat er op zit.
Heb je getest of dit niet slechts 1 maal is na het aanpassen van de instellingen? en hij daarna weer snel is (dat de bios even 1x alle checks doet, en daarna weer fast boot doet)
Of blijft het langzaam?
Of blijft het langzaam?
Klopt.analogworm schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:16:
Daarnaast kan je ook nog wat onnodige meuk uit zetten, dat scheelt ook ietsjes. Zoals bijv firewire als dat er op zit.
Ik draai met een externe geluidskaart bv. en in de POST staat de interne dan ook uit evenals alle onnodige poorten zoals de 3rd party SATA poorten.
SMART check uitschakelen en alle niet gebruikte dingen uit je boot order list op Disabed zetten (bij mij staat alleen m'n SSD er maar in) scheelt enorm.
Mijn ASUS P8Z77-V Pro, vergelijkbare BIOS, start in 2 seconde door de POST heen.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
De snelheid van de POST is ondertussen weer normaal, blijft nog geen seconde in beeld 
Wat heeft geholpen is:
- SMART check uitschakelen
- Alle ongebruikte sata poorten uitgeschakeld
- Boot up BIOS logo uitgeschakeld
Maar nu is er wel iets anders aan de hand namelijk:
Als ik de PC aanzet springen alle ledjes van de fans aan, maar duurt het zo'n 5 seconde voordat er beeld is en de toetsenbord/muis aan springen...
Wat heeft geholpen is:
- SMART check uitschakelen
- Alle ongebruikte sata poorten uitgeschakeld
- Boot up BIOS logo uitgeschakeld
Maar nu is er wel iets anders aan de hand namelijk:
Als ik de PC aanzet springen alle ledjes van de fans aan, maar duurt het zo'n 5 seconde voordat er beeld is en de toetsenbord/muis aan springen...
Zo gek is da toch niet? Bij mij gaan dr ook eerst wat fans draaien en what not voordat ik beeld heb..
Normaal gesproken niet nee maar wel als dit eerder niet het geval wasanalogworm schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:46:
Zo gek is da toch niet? Bij mij gaan dr ook eerst wat fans draaien en what not voordat ik beeld heb..
Wellicht dat de update van je BIOS er voor heeft gezorgd dat er voor de post extra controle is.T!m3r schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:57:
[...]
Normaal gesproken niet nee maar wel als dit eerder niet het geval was
Je kunt overigens heel gemakkelijk in je BIOS onder de instellingen 'boot' een aantal instellingen veranderen waaronder: "Usb support", "PS/2 Keyboard/Mouse support", "Post Delay Time" aanpassen om tijd te verkorten
Pagina: 1