Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-11 20:22
Al ongeveer anderhalf jaar heb ik een Toshiba AT300. Hij is op dit moment ge upgrade naar Android 4.1 en ik gebruik hem vooral om films op te kijken.

Eerst gebruike ik hem ook voor browsen, maar ik merk dat ik steets vaker naar mijn Lumia 920 grijp omdat de lag bij browsen in Android gewoon te hoog is. Ik irriteer me mateloos aan tabs die langzaam openen en webpaginas 's die schokken. Zelfs Opera Mini op mijn Nokia N8 gaf een soepelere web ervaring.

De AT300 heeft een Tegra 3 en geen 1080p scherm, dus aan de snelheid zou het niet moeten liggen...
Wat kan ik er aan doen om het snel en vloeiend te krijgen en te houden op mijn tablet? Er staan bijna geen apps op en het intern geheugen is overigens bijna leeg (10% gebruikt).

Is een andere browser vooral een betere oplossing? Ik heb in het verleden Dolphin en Chrome gebruikt, maar ik wissel nu tussen de stock browser en Opera...

Wat bevelen jullie aan om te doen? Of moet ik maar gewoon onder ogen komen dat internet op Android drama is?

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Ik gebruik chrome op een transformer android TF101 (tegra 2) gaat bij mij super vloeiend. Op sommige pagina's na.

Echter heb ik een custom rom met 4.4.2 erop (kitkat) die is rete snel, waarschijnlijk vele malen meer responsive dan bij jou met 4.1.

Ik zou aanraden om je eens in te lezen op xda op gebied van custom roms. Vanaf jellybean (4.3) is android zo veel soepeler en sneller.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
vooral chrome draait slecht op alles wat niet super high end is, maar de stock browser gaat wel smooth toch?
verder kan je het beste gewoon even wat browsers uit proberen, wat voor de een goed werkt kan voor jou nog steeds slecht uitpakken (qua performance of qua functionaliteit), of juist andersom.

enkele suggesties met een hoge rating:
Google Play: Dolphin Browser
Google Play: Firefox
Google Play: Maxthon Android Web Browser
Google Play: UC Browser for Android

Strava

• Pyramiden
  • Laatst online: 22-11 20:22
Custom ROM is helaas geen optie. AT300 heeft een gelockte bootloader... kan dus geen custom recovery...

Stock is wel aardig... Ik ga die maar weer gebruiken dan. Toch grappig dat Toshiba dienst op heeft laten staan, aangezien hij vervangen is voor Chrome in 4.1
Ik zal even naar het lijstje browser kijken, bedankt!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 19:37
Ik gebruik sinds een tijdje Boatbrowser en deze bevalt met echt veruit het beste.
Deze maakt gebruik van bookmarks en een floating menu knop waar je snel toegang hebt tot je meest gebruikte knoppen (vorige, volgende, bookmarks, home etc)

Echt een aanrader (nee ik ben niet de ontwikkelaar van deze browser :))

• horizon1978
  • Laatst online: 18-08 08:57
Chrome Beta is altijd een idee om te proberen, lig je in ieder geval een versie voor.

Dolphin Browser is snel, maar ik ben niet zo gecharmeerd van ui e.d.

Opera Mini kan ook op de tablet volgens mij.

Firefox vind ik qua gebruik het mooiste maar is helaas ietwat traag in laden van pagina's, maar scrollt daarna wel goed.

Next Browser is ook wel goed.

Heb zelf een Nexus 7 2012 dus qua performance redelijk identiek aan de Toshiba denk ik (Tegra3).
Pagina: 1