Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus laptop voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Ik ga de overstap maken van OS X naar Linux en ben dus op zoek naar een geschikte Linux laptop.
Idealiter zou ik voor een System76 laptop gaan maar die hebben geen officiële verdeelpunten in België. BTO is een optie en ik hou er ook rekening mee.

Maar toch viel mijn oog op volgende Asus laptops :
De Asus N76
http://www.laptopshop.be/...6vb-t4155h-be-azerty.html
en de iets nieuwere Asus N750
http://www.laptopshop.be/...0jv-t4055h-be-azerty.html

Het prijsverschil zit 'm in de grotere HDD van 1Tb en de Haswell processor in de N750 tegenover de 750gb schijf en de Ivy Bridge processor in de N76.
Voor de rest zijn de 2 nagenoeg identiek qua specs.

Ik zou opteren voor de Ivy Bridge omdat Hasswell ondersteuning bij Linux nog hier en daar niet optimaal blijkt te zijn (voor zover mijn opzoekingswerk toereikend is).
Ik heb dus min of meer m'n zinnen gezet op bovenvermelde N76 maar ik zou toch graag eens horen of er hier mensen zijn die op dit model Linux hebben draaien. Ik zou er Linux Mint Cinnamon op draaien (Ubuntu based), maar misschien draaien jullie er andere Linux flavours op.

Of nog : mochten jullie alternatieven hebben voor deze laptop, dan ben ik geïnteresseerd. Mijn budget is 1000 euro, ik kan er eventueel max. 100 euro bij doen. Voorwaarde is dat de laptop in kwestie een 17" Full HD scherm heeft, een grote HDD (750Gb of meer - een SSD is voor later), minimum 8Gb RAM met mogelijkheid tot 16Gb te gaan. De rest is minder belangrijk.

Alvast bedankt voor de feedback.

• rick_kraster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 17:46
als je producten gaat opzoeken is het ook altijd even handig om in de price watch van tweakers te kijken of dat model er ook tussen staat schilt meteen al bijna 100euro op de N750 pricewatch: Asus N750JV-T4055H
volgens mij de zelfde als de n76 die je neerzette schilt ook 100euro
pricewatch: Asus N76VB-T4038H

als je er later van plan bent ook nog een SSD er bij te zetten zou ik gaan voor een laptop met 2HDD sloten

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Het grote en waarschijnlijk heel belangrijke verschil is dat hij woonachtig is in België en dus waarschijnlijk ook een AZERTY toetsenbord wilt. Dan wordt de speling heel dun, maar ik was toevallig voor een vriend vandaag ook op zoek naar de N76 in België. Als je kan leven met een i5 is dit een goedkopere optie (RAM kun je zelf uitbreiden) en hierbij kun je dus gelijk een SSD kopen :): http://www.artencraft.be/...30m-6gb-750gb-win8-117106

[ Voor 8% gewijzigd door lucash op 13-01-2014 18:06 ]

• Goderic
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 18:29
Ik zou niet voor Ivy Bridge kiezen ipv Haswell vanwegen compabiliteit. Met processors zijn er echt nooit problemen, en de grafische kaarten van Intel zijn ook dik in orde.
Tenzij je natuurlijk een distro met een oude oude kernel wilt draaien.