Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 18:12
Hoi,

Binnen enkele weken komt men nieuwe tv op het nieuwe appartement aan. Samsung 46F6770.
Ik ben momenteel op zoek naar een mooie audioset voor de films (tv) en men sonos:connect te laten streamen. Heb lang getwijfeld om voor versterker + speakers te gaan maar veel mensen raden me aan om toch een eenvoudige home cinema set te nemen. Men budget ligt ongeveer op 750 euro. Ik wil graag een 3.1 of misschien 5.1 set. Maar 3.1 lijkt me voldoende. Design is zeer belangrijk in die zin dat ik geen al te grote staanders wil naast het witte tv meubel. Liefst zo strak en tijdloos mogelijk.
Enig advies? Alvast bedankt.

Inventaris

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
tboheeren schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:52:
...maar veel mensen raden me aan om toch een eenvoudige home cinema set te nemen.
Op basis van deze input ga ik er van uit dat deze mensen weinig geven om audio dan wel geluidskwaliteit. Het is natuurlijk afhankelijk van je wensen waarmee je goed vooruit zou kunnen.
Design is zeer belangrijk in die zin dat ik geen al te grote staanders wil naast het witte tv meubel. Liefst zo strak en tijdloos mogelijk.
Wat je neerzet is afhankelijk van je wensen. Vloerstaanders (welke ook zeer strak kunnen zijn qua design) hebben meer laag in huis waardoor de noodzaak voor een subwoofer minder groot zal zijn. Wanneer je zeker een sub wil plaatsen, kun je op zich wel voor een boekenplankspeaker gaan. Ik zou je adviseren om speakers uit de categorie melkpakje links te laten liggen.

Ga naar een hifi-zaak en leg uit wat je wensen zijn en je budget is, laat je adviseren en beluister een aantal combinaties. Persoonlijk vind ik niet dat je beter af zult zijn met een eenvoudig setje. Doorgaans zonde van het geld, zeker als je de beperkte geluidskwaliteit meetelt.