Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Python 3.3.3 Spyder V2.3

Pagina: 1
Acties:

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:55
Beste,

momenteel gebruik ik Python(xy) 2.7.5 welke ook spyder bevat.
Ik wil graag upgraden naar Python 3.3.x welke vereist dat spyder ook geupdate wordt naar v2.3beta.

Ik krijg het niet voor elkaar om dit te laten werken. Via winpython kun je een portable package installeren welke wel werkt, echter deze portable versie wordt niet in de 'regedit' van windows gezet waardoor de koppeling met een ander progamma niet werkt. Je kunt via de 'winpython control panel' registreren in windows echt doet hij dit niet goed aangezien deze niet juist (lees: niet) in de 'regedit' zet.

Het los installeren van python 3.3.3. werkt prima, deze zet hem ook juist in de 'regedit'. Echter het los installeren van spyder V2.3beta krijg ik niet voor elkaar.

Hebben meerdere mensen hier problemen mee gehad?

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Je kunt toch gewoon die beta downloaden, uitpakken en vervolgens via cmd:

code:
1
python setup.py install

• sinasappel
Dat werkt... alleen installeert hij hem in de map c:\python27 ipv c:\python33 waardoor hij dan wel spyder v2.3 opstart maar niet python 3.3.
Hij start dus nu op als spyder v2.3 met python 2.7.5.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb been ervaring met Python onder windows, maar dat zou niet uit moeten maken. Al geprobeerd setup.py uit te voeren met Python 3:

code:
1
python3 setup.py install

Kan ook zijn dat hij bij jouw python-3, python-3.3, python3.3 of python3.3m heet. Een alternatief is om het volledige pad op te geven:

code:
1
c:\python3.3\python setup.py install

• sinasappel
Het installeren is nu gelukt. Hij heeft alle bestanden in de juiste python 33 map gezet.

Bij Python 2.7 kon ik in de map c:\python27\script\spyder.bat spyder openen. Voor python33 is er de map:
c:\python33\script\spyder.bat

Maar deze versie van spyder krijg ik niet geopened.....

[ Voor 47% gewijzigd door sinasappel op 13-01-2014 17:46 ]

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Kun je die bat eens openen vanuit cmd?
Dan kun je wel een foutmelding zien denk ik. Je zou anders het bat bestand ook even kunnen wijzigen en onderaan pause toevoegen dan sluit het venster niet van zelf.

Hoe staat je path eigenlijk ingesteld? Heb je daar python27 toegevoegd?

• sinasappel
Het werkt nu, blijkbaar moest ik eerst een package (PySide) installeren alsvorens spyder te kunnen starten. Hartelijk dank voor de hulp!
Pagina: 1