Transporteren Thunderbolt Display

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:08
HIer ben ik nu al een paar dagen mee aan het worstelen en hoop dat iemand hier een gouden tip heeft.

Voor komend half jaar ga ik naar Budapest om daar te studeren.
Ik kan daar blijven werken voor het werk wat ik in NL doe, daar heb ik wel een groot scherm voor nodig.
Eigenlijk wil ik gewoon graag mn Thunderbolt scherm meenemen.

In het vliegtuig wordt lastig, de maatschappij waar ik (en bijna iedereen richting Hongarije) mee vlieg, Wizzair, heeft een optie om aparte voorwerpen mee aan boord te nemen, alleen niet van het formaat van mn scherm. In het bagageruim wil ik het niet stoppen gezien het daar rond gegooid wordt en niet is verzekerd.

Verzenden is dan nog een optie maar is eigenlijk best prijzig met verzekering (100,- + Euro). Heeft iemand hier ervaring mee?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44
Dan moet je aan een koerier of pakketdienst gaan denken lijkt me.

http://www.postnl.nl/tari...n-cm-pakket-hero-tarieven 43 euro bij postnl gok ik dan.

edit; 42.30, maar dan moet hij niet te zwaar zijn. Of te groot. Hoe groot is hij?

[ Voor 66% gewijzigd door 418O2 op 13-01-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53

Hoite

Goed verhaal

Heb je de originele doos met piepschuim enz nog? het lijkt me dat je hem daarin wel veilig in het vliegtuig zou moeten kunnen vervoeren. Ik weet niet hoe die dingen vanaf China naar Europa komen, maar het lijkt me dat die ook niet altijd even netjes behandeld zijn tijdens shipping.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Vaak worden dat soort dingen gewoon in grote containers vervoerd. Daar wordt wel wat anders omgegaan dan met bagage van vliegtuig passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Laatste keer dat ik naar India vloog stonden er hele ladingen mensen flat screens in originele verpakking van de band te halen. Ging mee als odd-sized luggage, net als bijv surfspullen, golfclubs en kinderwagens. Lijkt me dat je daar wel naar kunt informeren? Normaliter bij fatsoenlijke luchtvaart maatschappijen zoals KLM etc geen issue, maar weet dat Wizzair net als ryan air en co zo min mogelijk afwijkingen doet.

Heb je je tickets al geboekt, anders misschien toch wat meer betalen en KLM doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 16:02
Interessant topic, ik zit in augustus met een gelijk probleem (alleen dan een 21,5" iMac i.p.v. 27" Thunderbolt display). Zou het een optie kunnen zijn om gewoon het scherm in NL te verkopen en daar een nieuw scherm aan te schaffen? In mijn geval (halfjaar naar VAE) was dit erg interessant omdat dit soort producten daar een stuk goedkoper zijn, misschien dat dit ook wel het geval is in Budapest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Catch22: maar dat is slechts verzekerd tot 500,-?

Hoite: dat overweeg ik nu vooral, ik heb de doos en omdoos zelfs, maar zou ik dat dan verder moet wrappen?

Arunia: dat klopt dan dus ook weer, er wordt gewoon mee geslingerd..

Sander: Odd sized kan wel met Wizzair maar het is er gewoon te groot voor, fragile oid doen ze niet aan

Jeroen: in Hongarije zijn Apple spullen nog duurder dan hier (paar euro, maar goed) dat is niet echt een optie helaas. Verder zat ik te kijken naar een andere monitor. Maar om nou een 1080P te kopen voor 100,- terwijl ik een schitterend 27" scherm heb; dat knaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53

Hoite

Goed verhaal

bokkow schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:37:
[knip]

Hoite: dat overweeg ik nu vooral, ik heb de doos en omdoos zelfs, maar zou ik dat dan verder moet wrappen?

[knip]
Ik zou bij de plaatselijke Staples even een rolletje bubbelfolie ophalen, en hem daarin verpakken, daarna alle bewegingen in de doos compleet inpakken met de folie, als er geen beweging mogelijk is in de doos zal het wel meevallen met de mogelijke schade lijkt me.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

chem

Reist de wereld rond

Hou er ook rekening mee dat als je evt een reisverzekering afneemt (al betwijfel ik of die genoeg uitkeren) dat dat vaak niet voor zakelijke reizen geld. En dat menig luchtvaartmaatschappij niks uitkeert bij ruimbagage in de categorie computers/juwelen/etc.

Verder zou ik, zoals Hoite zegt, dat ding gewoon goed inpakken in de oorspronkelijke doos en hem als odd sized luggage meenemen.

En de volgende keer (terug) geen wizzair ;)

[ Voor 13% gewijzigd door chem op 14-01-2014 11:19 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bokkow schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:37:

Arunia: dat klopt dan dus ook weer, er wordt gewoon mee geslingerd..

Sander: Odd sized kan wel met Wizzair maar het is er gewoon te groot voor, fragile oid doen ze niet aan

Jeroen: in Hongarije zijn Apple spullen nog duurder dan hier (paar euro, maar goed) dat is niet echt een optie helaas. Verder zat ik te kijken naar een andere monitor. Maar om nou een 1080P te kopen voor 100,- terwijl ik een schitterend 27" scherm heb; dat knaagt.
De 27" Ultrasharps van Dell zijn qua scherm wel een nette vervanging van het Thunderbolt display en kosten een stuk minder. Misschien een optie?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Hoite: Ik heb nu teveel horror verhalen gelzen om het nog per vliegtuig mee te willen nemen, dat ga ik echt niet doen, alle risico wordt bij de klant neergelegd; ook diefstal..

Chem: Ik ga vaker op en neer reizen, Wizzair is dan echt de enige makkelijke verbinding tegen normale prijzen, dit is tot nog toe het enige minpuntje

Whieee: Inderdaad ook geen verkeerde optie, mja dat dan zit je daar met een niet verplaatsbaar 27" scherm haha.

Al met al heb ik nu een beetje mazzel gehad; mn vriendin heeft een vrachtwagenchauffeur in de familie die toevallig komende donderdag een dergelijke rit af gaat leggen, deze neemt het scherm voor me mee! Had het niet beter kunnen treffen :)

Allemaal bedankt hier! En voor een eventuele komende tweaker met hetzelfde probleem: sterkte, een flightcase is misschien wel de enige echte optie zo'n scherm mee te nemen..

Pagina: 1