Hallo jongens,
Ik heb meerdere forums afgelopen en diverse opties getest en kom er niet helemaal uit.
ik heb een HP ENVY 700-110ed (D7F12EA) met Windows 8.1.
Sinds deze pc aan mijn HP W2218" monitor (DVI->vga) aangesloten staat heb ik veel trillingen op mijn scherm via de NVIDIA GeForce GTX 645.
deze heb ik niet als ik de interne Intel 4600? videokaart (DVI->vga) aansluit.
met de oude pc ook een HP Pavilion geen problemen ervaren met een AMD HD4850 icm met deze monitor.
videkaart vervangen, voor een zelfde.
videokaart GTX 650 GT geprobeerd maar daarmee bleef het beeld zwart (doa?)
complete pc vervangen, problemen blijven
leek het aan een externe disk te liggen, uiteindelijk ook niet.
ander stopcontact geprobeerd
randcomponenten eraf gehaald geen resultaat.
heb nog een HP GT 630 videokaart moet deze nog even testen.
het is ook niet dat je geen beeld krijgt, bv rechte lijn van een venster daar zit een trilling in.
heeft iemand nog een idee? ik ga ervanuit dat de monitor in orde is, deze heeft ook alleen maar een VGA aansluiting. pc met interne kaart is ook in orde. alleen de af fabriek geplaatste videokaart geeft problemen.
mijn idee is dat of het moederbord problemen heeft met de PCIexpress of de videokaart icm met voeding.
====
edit:
HP GT 630 lost het probleem op,
lijkt bijna een fabricage fout te zijn.
Ik heb meerdere forums afgelopen en diverse opties getest en kom er niet helemaal uit.
ik heb een HP ENVY 700-110ed (D7F12EA) met Windows 8.1.
Sinds deze pc aan mijn HP W2218" monitor (DVI->vga) aangesloten staat heb ik veel trillingen op mijn scherm via de NVIDIA GeForce GTX 645.
deze heb ik niet als ik de interne Intel 4600? videokaart (DVI->vga) aansluit.
met de oude pc ook een HP Pavilion geen problemen ervaren met een AMD HD4850 icm met deze monitor.
videkaart vervangen, voor een zelfde.
videokaart GTX 650 GT geprobeerd maar daarmee bleef het beeld zwart (doa?)
complete pc vervangen, problemen blijven
leek het aan een externe disk te liggen, uiteindelijk ook niet.
ander stopcontact geprobeerd
randcomponenten eraf gehaald geen resultaat.
heb nog een HP GT 630 videokaart moet deze nog even testen.
het is ook niet dat je geen beeld krijgt, bv rechte lijn van een venster daar zit een trilling in.
heeft iemand nog een idee? ik ga ervanuit dat de monitor in orde is, deze heeft ook alleen maar een VGA aansluiting. pc met interne kaart is ook in orde. alleen de af fabriek geplaatste videokaart geeft problemen.
mijn idee is dat of het moederbord problemen heeft met de PCIexpress of de videokaart icm met voeding.
====
edit:
HP GT 630 lost het probleem op,

[ Voor 3% gewijzigd door westlander007 op 14-01-2014 23:28 . Reden: opgelost ]
notebook: HP Zbook 17, Intel i7, Samsung 840 Pro 256Gb, 24Gb Geheugen.