Toon posts:

Computer gaat na 1 seconde weer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend wilde ik mijn computer opstarten. Toen ik op de aanknop drukte ging het lampje branden maar na 1 seconden en een soort 'vastlopend' geluid viel de computer weer uit. Als ik de voedingsschakelaar op aan liet staan, probeerde de computer zich na enkele seconden weer opnieuw op te starten, weer met het zelfde resultaat, hij stopte er weer mee na 1 seconde.

Zelf heb ik niet heel veel verstand van computers, ik heb losse onderdelen gekocht bij alternate en een vriend van mij heeft mijn computer in elkaar gezet. Dit heeft hij vaker gedaan.

Om te kijken wat er kapot zou kunnen zijn heb ik de kast opengeschroeft om te kijken wat er gebeurde als ik op de knop drukte. De fan voorin ging draaien, de fan achterin ging daarien, de fan van mn graka draaide maar de fan van de processor die bleef niet draaien. Ik zag dat de fan wel in beweging kwam om te gaan draaien, maar zo gauw er beweging in de fan van de processor kwam, ging de computer uit. De overige fans bleven wel nadraaien.
Ik heb het stekkertje wat naar CPU FAN toeloopt er eens uitgehaald en er weer opnieuw ingeklikt, maar dat had geen gevolg.

Zelf zou ik dus zeggen dat er iets met mijn processor is, maar misschien is dat te kort door de bocht.

De computer is nog geen 3 maanden oud, zo snel zou er toch niks kapot mogen gaan?

Misschien is het overbodig maar dit zit er in mijn computer:

F9 PWM CO (bijbestelde fan)
8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
GA-Z77X-D3H (rev. 1.0)
Core™ i5-3570K
GH24NS70, DVD-brander
Nvidea 550gtx msi cyclone
VS3-S red, behuizing
WPM500, 500 Watt voeding
Blue, 1 TB harde schijf
En een SSD van 120GB

Hopelijk weet iemand van jullie de oplossing en is dit probleem makkelijk te verhelpen/goedkoop op te lossen. Na jaren kant en klare pc's gekocht te hebben, zelf eentje samengesteld.. maar als die er na 2 maanden mee stopt schiet dat ook niet op :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 10:55 ]

Verwijderd

Koppel alles eens los behalve moederbord en graffische kaart.
Heb je de troubleshooter in de topiclijst al door genomen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou hem op moeten starten met alleen het moederbord en de graka aangesloten? Wat heeft een computer eigenlijk minimaal nodig om op te starten? Dan kan ik testen bij welk onderdeel de computer niet meer opstart.

Verwijderd

Zie de troubleshooter.
In jouw geval: Moederbord,cpu,geheugen, jouw cpu heeft een grafische chip aan boord dus je kunt de monitor op het moederbord aansluiten.
En uiteraard de voeding.......

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 11:55 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:54:
Vanochtend wilde ik mijn computer opstarten. Toen ik op de aanknop drukte ging het lampje branden maar na 1 seconden en een soort 'vastlopend' geluid viel de computer weer uit. Als ik de voedingsschakelaar op aan liet staan, probeerde de computer zich na enkele seconden weer opnieuw op te starten, weer met het zelfde resultaat, hij stopte er weer mee na 1 seconde.

[...]
Wat bedoel je met een vastlopend geluid? Mechanisch, piepjes of iets anders?

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 11:30
start op met enkel je mobo en je systeem harde schijf. dus geen graka, dvd brander, extra hdd, ...
gebruik de grafische poort van je mobo ipv de geforce.

Ik heb ooit ook zo'n gevalletje gehad en bij mij was het de voeding maar dat kan ik zo dus niet met zekerheid zeggen.

De troubleshooter doorlopen is idd wel aangeraden om juist vast te kunnen stellen waar het probleem zich voordoet.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Jolke schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:55:
[...]
Net zoals Jolke schrijft. Zit de fan van de koeler van de proccesor wel los? Kun je hem met de vinger ronddraaien of gaat het stroef? Als de koeler vast zit, start je computer niet verder op en gaat ie weer uit. Is een beveiliging.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Het lijkt net alsof er iets blijft hangen, het is geen hoge piep, meer een zoemgeluid. Toen mn pc nog wel werkte maakt hij ook zo een soort geluidje bij het opstarten, maar dit geluid blijft nu dus hangen.
Fragbeestje schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:55:

Ik heb ooit ook zo'n gevalletje gehad en bij mij was het de voeding maar dat kan ik zo dus niet met zekerheid zeggen.
Maar in eerste instantie geeft de voeding wel genoeg stroom, want alles wilt wel gaan draaien. Zou het dan betekenen dat de voeding maar voor 1 seconde genoeg stroom levert?
marquis schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:02:
[...]

Net zoals Jolke schrijft. Zit de fan van de koeler van de proccesor wel los? Kun je hem met de vinger ronddraaien of gaat het stroef? Als de koeler vast zit, start je computer niet verder op en gaat ie weer uit. Is een beveiliging.
De fan zou moeten draaien want hij wordt niet geblokkeerd als ik hem zelf rond draai.

Als ik straks thuis ben zal ik eens kijken hoe je verschillende onderdelen loskoppelt en dan telkens opstarten en kijken waar het fout gaat.
Windows staat op mijn SSD, is het handig om mijn HDD los te koppelen zodat hier niks mee fout kan gaan?

Verwijderd

direct alles demonteren? great tip!.. not.

beginnen bij het begin:

stroomkabel los, op startknop drukken, 10 sec wachten, nog eens drukken en stroomkabel er terug op. Ik heb al genoeg gehad dat mijn computer in een soort "panic mode" zit, en dat lost het op.

die ventilator is ook een goeie tip.

check ook eens of alles nog goed vast zit, kabels, koelblok en zo....

dat zijn echt wel de eerste stappen.

daarna kan je idd eens kijken of je voeding nog wel de stroom kan geven dat hij moet en dingen beginnen loskoppelen om afzonderlijk te testen.

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Windows staat op mijn SSD, is het handig om mijn HDD los te koppelen zodat hier niks mee fout kan gaan?
Die kan je voor de zekerheid loskoppelen, kan geen kwaad en dan weet je meteen of die kabels goed zaten.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 17:41

r44

Het kan zijn dat je processor te warm wordt.
Ik zou de koelpaste tussen processor en koeler controleren en eventueel de koelpasta op nieuw aanbrengen.

44

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27

TommieW

Numa numa.

r44 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:20:
Ik zou de koelpaste tussen processor en koeler controleren en eventueel de koelpasta op nieuw aanbrengen.
Op het moment dat je het koelblok van de CPU af haalt, moet je de koelpasta vervangen!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu thuis, hoe werkt dat loskoppelen?
Is dat gewoon een kwestie van elk stekkertje die naar een bepaald onderdeel loopt er uit trekken?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

r44 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:20:
1 seconde? Onmogelijk. Zelfs zonder koeler zal het een seconde of 20 duren voordat de tMAX word geraakt.

@TS: Wat mij niet duidelijk is, heeft het systeem eerder wel gewerkt?

Enneh, de link is je al eerder aangekaart. Maar ga Hangen en Opstartproblemen troubleshooter volgen.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 13-01-2014 15:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jolke
Dat ligt eraan welk stekkertje bedoelt: als het een kabeltje van een fan is, dan kan dat zo ja, maar elk ander kabeltje kan je er pas uit trekken als je computer uitstaat natuurlijk.

Concreet: disk en DVD-speler kan je lostrekken (power) en grafische kaart moet je eruit trekken.

Verwijderd

Topicstarter
@D4NG3R, Ik heb deze computer nu iets meer dan 2 maanden en heeft het altijd gewoon gedaan. Hij is 1 of 2x blijven hangen tijdens het opstarten maar rebooten werkte dan gewoon. Gisteravond heb ik er gewoon nog aan gewerkt maar vanochtend gaf die deze foutmelding

@Jolke, alles wat ik aan de computer wijzig doe ik natuurlijk zonder voedingskabel er in. Voorbeeldje: In mn HDD zitten 2 stekkertjes, 1 naar de voeding toe en 1 naar het mobo, als ik deze 2 er uit trek, dan is de HDD toch gewoon uitgeschakeld en kan ik mijn computer veilig opstarten zonder dat ie gebruik maakt van de HDD?

• Jolke
Klopt, maar het begint nu wel erg een helpdesk te worden hier... :P

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me, misschien is het slimmer om iemand met wat meer verstand er na te laten kijken. Helaas is dit weer zo'n probleem dat precies in de laatste week van mn periode gebeurd waarbij er dus veel ingeleverd moet worden.. Zou zuur zijn als het een probleem is wat niet makkelijk te verhelpen is, alhoewel ik dan alsnog de HDD er uit zou kunnen plukken en die in een andere pc zou kunnen zetten. Dan kan ik in ieder geval het belangrijkste weer doen, de rest kom later wel.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond alle overbodige onderdelen losgekoppeld en geprobeerd de computer weer op te starten, helaas zonder resultaat.

Vandaag de voedingskabel in het stopcontact op de gang gedaan in plaats van het stopcontact op mn kamer, toen deed ie het. Daarna weer terug naar mn kamer om te testen of die weer werkte, maar hier had ik nog hetzelfde probleem. Toen ik het daarna weer in de gang probeerde werkte het hier ook nirt meer...

Ik snap er nu helemaal niks meer van..

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En de troubleshooter doorgelopen bij de punten Voeding & Moederbord?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 18:38
Ga alsjeblieft naar die vriend van je terug, hij heeft waarschijnlijk veel meer kennis in huis waarmee het probleem opgelost kan worden. Zelf je computerkast openmaken en allerlei zaken proberen kan ook leiden tot meer schade. Als je in de buurt van Maastricht zit kun je ook even langskomen, check ik het gratis voor je na.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
@Sjarelke, alles wat ik doe gaat in overleg met die vriend, hij woont alleen niet in de buurt. Het is niet zo dat ik zelf maar wat loop te klooien

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:30:
Gisteravond alle overbodige onderdelen losgekoppeld en geprobeerd de computer weer op te starten, helaas zonder resultaat.

Vandaag de voedingskabel in het stopcontact op de gang gedaan in plaats van het stopcontact op mn kamer, toen deed ie het. Daarna weer terug naar mn kamer om te testen of die weer werkte, maar hier had ik nog hetzelfde probleem. Toen ik het daarna weer in de gang probeerde werkte het hier ook nirt meer...

Ik snap er nu helemaal niks meer van..
"Toen deed ie het"? :Y)

Toen ie het deed, kwam de pc door de bios heen? In dit geval een soort van geluk/pech situatie. Wanneer een desktop boot ontstaat er een piek in het verbruik van de voeding, oftewel in de eerste secondes zal de voeding veel stroom moeten leveren. Wanneer je voeding niet in staat is om het gevraagde vermogen te leveren zal hij dus uitvallen. Niet dat je huidige voeding brak en ellendig is maar als ik de reviews moet geloven is de spanning op de 12V rail redelijk laag en is de rest van de gebruikte componenten ook niet al te beste kwaliteit.

Kun je een voeding lenen van familie/vrienden/kennis etc. om je voeding uit te sluiten? :)

Verwijderd

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:39:
[...]

"Toen deed ie het"? :Y)

Toen ie het deed, kwam de pc door de bios heen? In dit geval een soort van geluk/pech situatie. Wanneer een desktop boot ontstaat er een piek in het verbruik van de voeding, oftewel in de eerste secondes zal de voeding veel stroom moeten leveren. Wanneer je voeding niet in staat is om het gevraagde vermogen te leveren zal hij dus uitvallen. Niet dat je huidige voeding brak en ellendig is maar als ik de reviews moet geloven is de spanning op de 12V rail redelijk laag en is de rest van de gebruikte componenten ook niet al te beste kwaliteit.

Kun je een voeding lenen van familie/vrienden/kennis etc. om je voeding uit te sluiten? :)
Het probleem dat die helemaal niet meer aan gaat is verholpen. Als ik hem een tijdje 'rust' geef dan start ie gewoon op, hij komt door de BIOS en gaat gewoon naar mn bureaublad. Maar als ik hem dan af sluit en de voeding in een ander stopcontact doe en dan weer aan zet, dan valt ie dus gelijk uit. Dit heb ik net ook met een geleende voeding gedaan. Aangesloten, aangezet en hij startte op. Toen heb ik de computer weer uitgezet, en weer geprobeerd op te starten maar ook nu viel die gelijk uit.

Als ik hem dus een tijdje laat staan en daarna aanzet, werkt het hele systeem. Voor nood zou ik het dus zo kunnen doen, of zou het nog meer schade opleveren om toch op deze computer te blijven werken? Het lijkt me nu het verstandigst om alternate even te contacteren, mn probleem uit te leggen en te vertellen wat ik al heb geprobeerd.

• JustwilliamNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:46:
[...]

Het probleem dat die helemaal niet meer aan gaat is verholpen. Als ik hem een tijdje 'rust' geef dan start ie gewoon op, hij komt door de BIOS en gaat gewoon naar mn bureaublad. Maar als ik hem dan af sluit en de voeding in een ander stopcontact doe en dan weer aan zet, dan valt ie dus gelijk uit. Dit heb ik net ook met een geleende voeding gedaan. Aangesloten, aangezet en hij startte op. Toen heb ik de computer weer uitgezet, en weer geprobeerd op te starten maar ook nu viel die gelijk uit.

Als ik hem dus een tijdje laat staan en daarna aanzet, werkt het hele systeem. Voor nood zou ik het dus zo kunnen doen, of zou het nog meer schade opleveren om toch op deze computer te blijven werken? Het lijkt me nu het verstandigst om alternate even te contacteren, mn probleem uit te leggen en te vertellen wat ik al heb geprobeerd.
Werkt ander apparatuur wel naar behoren op het stopcontact die je normaal gesproken gebruikt voor je desktop?

Wanneer de desktop 'kaal' ook hetzelfde probleem vertoond kan het goed zijn dat het moederbord niet meer naar behoren werkt. Aangezien je met een andere voeding hetzelfde probleem hebt zal het waarschijnlijk daar niet aan liggen. Zolang het voor nu werkt kun je je zaken inleveren dat belangrijk is. Wanneer je je computer kunt missen kun je je mobo naar alternate sturen en vragen of zij hem daar kunnen testen ;).

Verwijderd

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:09:
[...]

Werkt ander apparatuur wel naar behoren op het stopcontact die je normaal gesproken gebruikt voor je desktop?

Wanneer de desktop 'kaal' ook hetzelfde probleem vertoond kan het goed zijn dat het moederbord niet meer naar behoren werkt. Aangezien je met een andere voeding hetzelfde probleem hebt zal het waarschijnlijk daar niet aan liggen. Zolang het voor nu werkt kun je je zaken inleveren dat belangrijk is. Wanneer je je computer kunt missen kun je je mobo naar alternate sturen en vragen of zij hem daar kunnen testen ;).
De stopcontacten werken wel gewoon ja. Het enige wat inderdaad nog overblijft is het moederbord, of de processor. Vind het wel vreemd dat die het soms wel doet en soms gelijk uitvalt. Voor nu gebruik ik hem dan maar even zo, aanzetten als ik hem nodig heb en pas uitzetten als ik naar bed ga. Over 1.5 week ga ik voor 2 weken op vakantie, dus dan zal ik hem naar alternate sturen.. hopelijk vinden zij het probleem wel.

Een virus kan het niet zijn?

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:03
Een virus zal het zeker niet zijn, als je pc wel gewoon opstart op een ander stopcontact. Wat anderen aanhalen is vrij vergezocht als de computer niet eens goed opstart, ik heb laatst ook de voeding van een niet-meer-startende pc vervangen. Ding draait weer als een malle, dus ik denk dat het aan je voeding ligt.
Wat ook vergezocht is is een gaar stopcontact, maar dan zou je andere apparatuur ook niet goed meer werken,.

Verwijderd

Topicstarter
Justin013 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:17:
Een virus zal het zeker niet zijn, als je pc wel gewoon opstart op een ander stopcontact. Wat anderen aanhalen is vrij vergezocht als de computer niet eens goed opstart, ik heb laatst ook de voeding van een niet-meer-startende pc vervangen. Ding draait weer als een malle, dus ik denk dat het aan je voeding ligt.
Wat ook vergezocht is is een gaar stopcontact, maar dan zou je andere apparatuur ook niet goed meer werken,.
Een virus is inderdaad uitgesloten bedenk ik me net, want ik start hem op zonder mn harde schijf en ssd. De voeding kan het ook niet zijn want zoals ik al zei heb ik het ook getest met een andere voeding..

• JustwilliamNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:11:
[...]

De stopcontacten werken wel gewoon ja. Het enige wat inderdaad nog overblijft is het moederbord, of de processor. Vind het wel vreemd dat die het soms wel doet en soms gelijk uitvalt. Voor nu gebruik ik hem dan maar even zo, aanzetten als ik hem nodig heb en pas uitzetten als ik naar bed ga. Over 1.5 week ga ik voor 2 weken op vakantie, dus dan zal ik hem naar alternate sturen.. hopelijk vinden zij het probleem wel.

Een virus kan het niet zijn?
Voordat je een redelijk recente CPU kapot maakt moet je er bij wijze van spreken mee gaan frisbeeën of iets dergelijks. De kans is erg groot dat je moederbord op dit moment aan het dood gaan is en dat kan door productie fout komen. Bijvoorbeeld een condensator of een ic dat niet meer volledig functioneerd. Het kan net zo goed bij een kant-en-klare pc gebeuren als bij een zelfgebouwde. Zolang je componenten gebruikt die kwalitatief hoogwaardig zijn gebeuren dit soort fouten minder.
Justin013 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:17:
Als je het topic goed doorleest kun je eruit opvatten dat het de voeding niet is aangezien er al een andere voeding is gebruikt en hetzelfde probleem zich nog voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
JustwilliamNL schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:28:
[...]

Voordat je een redelijk recente CPU kapot maakt moet je er bij wijze van spreken mee gaan frisbeeën of iets dergelijks. De kans is erg groot dat je moederbord op dit moment aan het dood gaan is en dat kan door productie fout komen. Bijvoorbeeld een condensator of een ic dat niet meer volledig functioneerd. Het kan net zo goed bij een kant-en-klare pc gebeuren als bij een zelfgebouwde. Zolang je componenten gebruikt die kwalitatief hoogwaardig zijn gebeuren dit soort fouten minder.

[...]

Als je het topic goed doorleest kun je eruit opvatten dat het de voeding niet is aangezien er al een andere voeding is gebruikt en hetzelfde probleem zich nog voordoet.
Heb nog wat zitten lezen op internet en er wordt ook gesproken over het batterijtje in het moederbord, maar die zal na 2 maanden toch niet al leeg zijn?
Daarnaast heb je het over hoe hoger de kwaliteit van de onderdelen, hoe minder dit gebeurd. Is mijn moederbord dan echt zo slecht? :p Als dat zo is heeft het dan wel zin om hem gratis (door garantie) te laten vervangen of kan ik beter een nieuwe kopen?

• JustwilliamNL
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:33:
[...]

Heb nog wat zitten lezen op internet en er wordt ook gesproken over het batterijtje in het moederbord, maar die zal na 2 maanden toch niet al leeg zijn?
Daarnaast heb je het over hoe hoger de kwaliteit van de onderdelen, hoe minder dit gebeurd. Is mijn moederbord dan echt zo slecht? :p Als dat zo is heeft het dan wel zin om hem gratis (door garantie) te laten vervangen of kan ik beter een nieuwe kopen?
Gezien je PC wel boot en meteen uitgaat zal dit het probleem niet zijn.

Nee niet op die manier bedoeld, er is niets mis met het moederbord. Maar in kant-en-klare pc's worden juist onderdelen gebruikt die qua kwaliteit zoveel onder doen, deze zullen vaak veel eerder de geest geven.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:33:
[...]

Lijkt me niet, maar niets is onmogelijk. Dan heb je weer een onderdeel wat uit is gesloten.

En als je er niet uitkomt, je hebt het alles geprobeerd met jouw kennis, dan terugsturen. Probleem hiervan is dat het waarschijnlijk langer dan 2 weken gaat duren voordat het gemaakt is en je hem terug hebt. Hou daar dus rekening mee.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Jolke
RonaldDesigns schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:19:

[...]

En als je er niet uitkomt, je hebt het alles geprobeerd met jouw kennis, dan terugsturen. Probleem hiervan is dat het waarschijnlijk langer dan 2 weken gaat duren voordat het gemaakt is en je hem terug hebt. Hou daar dus rekening mee.
Maar je kan Alternate natuurlijk vragen om een vervangend moederbord toe te sturen als het langer duurt dan 2 weken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt helemaal niks meer van.. de ene keer doet ie het wel, de andere keer niet..

Dus ik dacht na een nachtje rust doet die het, alles aangesloten en weer opgestart, toch deed ie het niet. Alles er weer uit gehaald behalve mobo, cpu, RAM en voeding en nu deed ie het wel 2 keer achter elkaar dus dan zou je weer zeggen dat het wel aan mn hdd, ssd, graka of cd drive ligt.. maar zonder deze dingen heeft die het ook wel eens niet gedaan

Verwijderd

Je moederbord zou van goede kwaliteit moeten zijn.
Ik koop Gigabyte speciaal daarvoor, omdat ze Ultra Durable moederborden maken. voor mijn huidig mobo heb ik het bij aankoop nagekeken en er waren toen geen klachten over.
m.i. is dit merk beter dan de meanstream.

Als het nu een AsRock of ECS zou zijn.. zou ik zeggen.. ja... rommel.

Je voeding ken ik niet zo uit mijn hoofd.. ik ga altijd voor iets zwaardere met een 80+ certificaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:12:
Ik snap er echt helemaal niks meer van.. de ene keer doet ie het wel, de andere keer niet..

Dus ik dacht na een nachtje rust doet die het, alles aangesloten en weer opgestart, toch deed ie het niet. Alles er weer uit gehaald behalve mobo, cpu, RAM en voeding en nu deed ie het wel 2 keer achter elkaar dus dan zou je weer zeggen dat het wel aan mn hdd, ssd, graka of cd drive ligt.. maar zonder deze dingen heeft die het ook wel eens niet gedaan
met die symptomen zou ik op de voeding gokken.

die tweede voeding waarmee je testte, was dat een goeie
(m.a.w. 600w of meer, met minimaql een 80+ certificaat?)
(ik neem die specs omdat je je dan over het algemeen geen zorgen hoeft te maken op de beschikbare stroom op 12v)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:30:
Ik koop Gigabyte speciaal daarvoor, omdat ze Ultra Durable moederborden maken. voor mijn huidig mobo heb ik het bij aankoop nagekeken en er waren toen geen klachten over.
m.i. is dit merk beter dan de meanstream.

Als het nu een AsRock of ECS zou zijn.. zou ik zeggen.. ja... rommel.

Je voeding ken ik niet zo uit mijn hoofd.. ik ga altijd voor iets zwaardere met een 80+ certificaat.
Dat is voorkeur. Ik ben ook niet zo'n fan van Asrock, maar om nu direct te gaan zeggen "da's rommel, daar zit je probleem" is wel een brug te ver vind ik. Ook een Gigabyte moederbord gaat wel eens kapot hoor ;)

Mijn gok gaat naar de voeding, kortsluiting of het RAM-geheugen, maar een gok is maar een gok he. Zonder zaken uit te sluiten kan je dat niet weten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heeft ie nu 3x gedraaid met mobo, voeding, cpu, ram en ssd. Ik ga nu stap voor stap verder en misschien doet die het uiteindelijk ineens?

Verwijderd

Topicstarter
Alles zit er nu in en hij draait nog steeds. Gaat gewoon goed aan etc. Hij zit nu beneden in het stopcontact, ik zal later nog eens testen of die het boven ook doet, maar voor nu werkt ie dus :D

Iemand anders vertelde dat het misschien gewoon het aanknopje zou kunnen zijn die niet helemaal goed werkt, dat die daarom af en toe wel en af en toe niet aan gaat.

Bedankt in ieder geval voor alle hulp!

• Jolke
Zoals eerder aangegeven werd, lijkt het nu er dus wel sterk op dat je stopcontact niet goed gewerkt heeft.
Veel apparaten/meerdere stekkerdozen op 1 stekkerdoos aangesloten wellicht?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Mavamaarten schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:35:
Dat is voorkeur. Ik ben ook niet zo'n fan van Asrock, maar om nu direct te gaan zeggen "da's rommel, daar zit je probleem"
Verre van, ASRock was vroeger inderdaad het budgetdochtertje van Asus, maar tegenwoordig valt dat behoorlijk mee. Ja, ze bieden veel bang-for-buck dus er zal bespaard worden op bepaalde onderdelen (Veelal de kwaliteit van de audio en netwerkcontroller - waar 99/100 mensen geen last van heeft trouwens).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jolke
D4NG3R schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:50:
[...]

Verre van, ASRock was vroeger inderdaad het budgetdochtertje van Asus, maar tegenwoordig valt dat behoorlijk mee. Ja, ze bieden veel bang-for-buck dus er zal bespaard worden op bepaalde onderdelen (Veelal de kwaliteit van de audio en netwerkcontroller - waar 99/100 mensen geen last van heeft trouwens).
Plus daarbij hoor je veel vaker de verhalen van slechte ervaring dan de positieve ervaring, dus een mening over een merk blijft dan ook makkelijker 'negatief' hangen.

• JustwilliamNL
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:30:
Ik koop Gigabyte speciaal daarvoor, omdat ze Ultra Durable moederborden maken.
"Ultra Durable" is een marketing term die Gigabyte gebruikt om de consument enthousiast te maken. Msi gebruikt bijvoorbeeld "Military Class 4" componenten voor hun producten. Echter geeft dit geen enkele indicatie van kwaliteit, het is meer een naamgeving gegeven door de fabrikant om wat hun producten wat aantrekkelijker te maken ;).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
JustwilliamNL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:14:
[...]

"Ultra Durable" is een marketing term die Gigabyte gebruikt om de consument enthousiast te maken. Msi gebruikt bijvoorbeeld "Military Class 4" componenten
Helemaal waar, en deze marketing werkt hartstikke goed.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Jep want mijn laptop is gemaakt door Medion door elfen in maanlicht en draait daarom al bijna weer 3 jaar zonder problemen.

Marketing is het dus.

Wat betreft het probleem van de TS, gare stekkerdoos/stopcontact of voeding die niet lekker is, wisselvallige spanningstoevoer kan voor rare problemen zorgen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Pagina: 1