[MSDN Windows Images] Verschil tussen English en English-UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
bv:
Windows 8.1 Enterprise (x64) - DVD (English-United Kingdom) - 3681MB
Windows 8.1 Enterprise (x64) - DVD (English) - 3675MB

Weet iemand wat het verschil hiertussen is?
En welke van de 2 meest geschikt is voor EU vastland persoon die graag gewoon een Engelse Windows wilt testen?

Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Mastakilla op 13-01-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit kan je toch zelf makkelijk opzoeken? Iets als "difference between UK and US english version" ofzo. Enige wat ik kan bedenken, is de vertaling die Brits Engels gebruikt, ipv VS Engels. Oftewel, overal waar ze in US 'color' schrijven, is 'colour' in de UK versie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
Mastakilla schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:05:
En welke van de 2 meest geschikt is voor EU vastland persoon die graag gewoon een Engelse Windows wilt testen?
En wat bedoel je precies met gewoon een Engelse Windows wil testen als je bedoeld het Engels wat je ook op TV ziet over het algemeen (ofwel Amerikaans Engels) dan gewoon de English version nemen, als je een Windows wil die volgens Engels die je op school geleerd hebt (ofwel Brits Engels) dan zou je de English-United Kingdom version kunnen nemen.

Met ook als voorbeeld de donut vs doughnut:
VS English: Donut
UK English: Doughnut

Over het algemeen zou ik zeggen gewoon de English version gezien de meeste mensen geen eens meer Brits Engels goed kunnen en geloven dat het niet correct is doordat hun hoofd door de TV frituurpan is gehaald en daarom alleen nog Amerikaans Engels als correct Engels herkend.

Wat Hero of Time boven me aangeeft dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Starke op 13-01-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Hero of Time schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:52:
Dit kan je toch zelf makkelijk opzoeken? Iets als "difference between UK and US english version" ofzo. Enige wat ik kan bedenken, is de vertaling die Brits Engels gebruikt, ipv VS Engels. Oftewel, overal waar ze in US 'color' schrijven, is 'colour' in de UK versie.
euh... dat heb ik geprobeerd hoor en er komt niets fatsoenlijk terug (probeer zelf maar eens)

Verder vroeg ik me af of er nog andere verschillen waren (de image scheelt enkele MB, dus het lijkt me sterk dat dat alleen van spellingsverschillen is).
Misschien dat er nog localisation differences zijn? Zoals andere datum notatie ofzo... en dat het daarom eenvoudiger is om de UK versie te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

Cyphax

Moderator LNX
Die locale settings zijn niet afhankelijk van welke versie je neemt. Ik heb een Engelse Windowsversie op deze laptop maar de locale settings zijn gewoon "Dutch". Datumnotatie is daarmee "gewoon" 24-uursnotatie, decimaalscheidingsteken is een komma, etc. Dat is geen probleem.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:46
Zou me voor kunnen stellen dat de UK versie moet voldoen aan de EU-wetgeving en de US versie niet. Bijv. het browserkeuze scherm. Al heb ik geen idee of dit voorbeeld nog van toepassing is op Win 8.1.

De Britse versie lijkt me de meest logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Miyamoto schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:31:
Zou me voor kunnen stellen dat de UK versie moet voldoen aan de EU-wetgeving en de US versie niet. Bijv. het browserkeuze scherm. Al heb ik geen idee of dit voorbeeld nog van toepassing is op Win 8.1.

De Britse versie lijkt me de meest logische keuze.
BrowserChoice komt in iedere SKU terug, ook de Aziatische SKU's. Er is een ander algoritme waarmee Windows bepaalt of je BrowserChoice moet krijgen of niet.

Een verschil tussen de en-GB en en-US SKU is de default user profile. Tijdens mini-setup wordt en-GB al voorgeschoteld als region.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Misschien kan het beter zo vragen:
Als ik in een Europsese winkel een Engelstalige Windows koop, is dit dan de US of de UK Windows?
Wat is de "standaard" Engelstalige Windows?

Ik veronderstel nl dat die beter is getest / beter ondersteunt is (bv als je een foutmelding ervan wilt opzoeken op google) etc

[ Voor 15% gewijzigd door Mastakilla op 13-01-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Er is geen standaard meer. De taal is tegenwoordig altijd een package (add-on) en niet meer onderdeel van Windows zelf. In Windows XP was de taal nog wel een onderdeel van Windows zelf, maar sinds Vista kun je met dism talen toevoegen (en zelfs de laatst overgebleven taal verwijderen met een BSOD als gevolg).

[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 13-01-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 00:55
De UK-versie is er pas sinds Windows 8. Als je het zo bekijkt, is de US-versie de 'standaard'. Welke versie je ook neemt, je kunt altijd een taalpakket van de andere downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413211

Trommelrem schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:31:
Er is geen standaard meer. De taal is tegenwoordig altijd een package (add-on) en niet meer onderdeel van Windows zelf. In Windows XP was de taal nog wel een onderdeel van Windows zelf, maar sinds Vista kun je met dism talen toevoegen (en zelfs de laatst overgebleven taal verwijderen met een BSOD als gevolg).
Is het niet zo dat de ondergrond nu volledig Engels is en een taalpakket erboven is gelegd Windows 8?
Kijkend naar bijvoorbeeld cmd, waar in Windows 7NL Microsoft programma's zoals ping en diskman Nederlands gebruiken, heb je in Windows 8(.1) bij de Nederlandse iso alles in het Engels.
Ik neem aan dat dit dus één van de redenen is waarom de UK versie groter is: bij installatie wordt de taaldatabase overschreven met UK.

Heeft de en-us versie trouwens niet ook de volledige mediatoepassingen meegeleverd, of is dat niet van toepassing op de Enterprise versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Laatst online: 10:46
Mastakilla schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:59:
Misschien kan het beter zo vragen:
Als ik in een Europsese winkel een Engelstalige Windows koop, is dit dan de US of de UK Windows?
Wat is de "standaard" Engelstalige Windows?

Ik veronderstel nl dat die beter is getest / beter ondersteunt is (bv als je een foutmelding ervan wilt opzoeken op google) etc
Los van het antwoord: Wat boeit het eigenlijk?
Je gaat naar een winkel een koopt een Engelstalige versie. Degene die je meekrijgt is de 'standaad' Engelstalige Windows. Problem solved.

De taalverschillen tussen UK en US Engels brengen je echt niet in de problemen bij foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Anoniem: 413211 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 04:49:
[...]

Is het niet zo dat de ondergrond nu volledig Engels is en een taalpakket erboven is gelegd Windows 8?
Nope, met alle NT 6.x versies is de taal altijd een add-on en er is geen "default ondergrond" taal.

Met Windows XP kon je alleen het MUI pakket installeren op de en-US versie. Toen was de en-US wel de "default" taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

en-UK is nieuw sinds Windows 8. Dus als je English gewent bent neem je en-US.

http://blogs.msdn.com/b/b...he-language-you-want.aspx

http://arstechnica.com/in...inally-coming-to-windows/

[ Voor 54% gewijzigd door Snake op 14-01-2014 11:08 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:54
GB vs US is natuurlijk niet alleen een taalverschil, maar ook een eenheden verschil. Daar waar in de VS de datum genoteerd wordt als MM/DD/YYYY, wordt dit (logischer) in GB als DD/MM/YYYY geschreven. Verder zitten er meer SI eenheden in het GB dan VS setting.
Verder natuurlijk de toetsenbordinstellingen: waar staat een dollarteken, een pondteken, etc...

Verder natuurlijk niet heel relevant meer, omdat je verschillende taalpaketten kunt downloaden en instellen.
Pagina: 1