[Windows] diakritische tekens invoeren op de OSX manier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
Hi,

Onder windows kan je op 2 manieren diakritische tekens invoeren, of via de ALT code of via de Ctrl ' + o toets bijvoorbeeld.

Binnen OSX is er nog een manier, als je bv langer op de o toets drukt verschijnt er een kleine pop-up waar je uit een aantal o varianten kan kiezen, erg handig. Binnen Windows verschijnen er meerdere o's.

Bestaat er een tool onder Windows die het gedrag van OSX kan nadoen?

Ik heb niet vaak de behoefte aan meerdere oooooo's, ALT codes ken ik niet uit mijn hoofd en Ctrl ' + o toets werkt bij mij alleen goed in Word.

mvg

Ido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Je kan altijd in iedere applicatie gewoon speciale tekens invoeren door ' en dan direct o te tikken. Geeft ó. Dit werkt altijd op Windows en is mijns inziens sneller en handiger dan de Apple manier.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Je moet daarvoor wel als toetsenbord indeling US Internationaal of Nederlands hebben toch? Ik heb dat niet ingesteld staan omdat ik dat een vervelende manier van invoeren vind, ik gebruik altijd de ALT methode. Mijn toetsenbordindeling staat altijd op US.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Gé Brander schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:26:
Je moet daarvoor wel als toetsenbord indeling US Internationaal of Nederlands hebben toch? [...]
Jup, US international.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
Bedankt voor jullie antwoorden.

Heb er nog een keer een google poging aan gewaagd en ben het volgende tegen het lijf gelopen, dit lijkt te doen wat ik voor ogen heb

http://www.holdkey.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Of je gebruikt toetsenbord indeling US-International.
Ga naar Configuratiescherm, 'Klik, taal, land/regio' en dan naar 'Invoermethode wijzigen' en voeg daar US International als toetsenbord indeling toe.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Kleine aanvulling op:
Gé Brander schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:37:
Of je gebruikt toetsenbord indeling US-International.
Ga naar Configuratiescherm, 'Klik, taal, land/regio' en dan naar 'Invoermethode wijzigen' en voeg daar US International als toetsenbord indeling toe.
Ik heb in dit scherm zowel een gewoon US toetsenbord met taal EN als een US-Internationaal toetsenbord (met "dode toetsen") met taal NL ingesteld. Wisselen tussen de twee gaat met LinksAlt+LinksShift. Aan de [EN] of [NL] rechtsonder op de taakbalk kan ik zien welke van de twee actief is. Als je voornamelijk (Nederlandse) teksten typt, zul je het NL toetsenbord als default willen instellen; als je programmeur bent, zoals ik, maak je de EN variant de default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ken die popup van mijn (android) telefoon. Echter... op een apparaat met een fysiek toetsenbord, is het gedrag dat ik verwacht (en binnen windows dus ook krijg) dat het langer ingedrukt houden van een toets meerdere identieke tekens geeft.
Daarnaast is er natuurlijk ook nog een stukje paraoia... ik ben niet direct van zins een keylogger te installeren omdat dat programma iets handigs kan ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1