| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Om er achter te komen waar het aan ligt zou je kunnen gaan googelen, je bent vast niet de 1e met dit probleem
De 2 punten waar ik me op zou focussen:
- Controleer het beeldscherm zelf. Kun je onder het glas (in het amoled scherm) een barst zien zitten? Dit komt namelijk helaas erg vaak voor bij de Galaxy S serie van Samsung
- Telefoon open maken en inderdaad de connector controleren. Komt helaas niet zo vaak voor.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Dat dacht ik dus ook al, maar ik vind het apart dat er eigenlijk niks mee gebeurt is. Het ene moment werkt alles prima. vervolgens werkt opeens het hele scherm niet meer...Frontysco schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:48:
Ik zou gaan voor optie 4. Kosteloos word het toch niet, dus om de prijs zoveel mogelijk te drukken zou ik het zelf doen.
Om er achter te komen waar het aan ligt zou je kunnen gaan googelen, je bent vast niet de 1e met dit probleem
Ik zou hem zelf kunnen openschroeven, maar dit is zulke delicate techniek, waarvan ikzelf 0.0 verstand heb. Ergelijk dat je op een toestel van nieuw 510 euro, slechts 2 jaar garantie krijgt.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Snap ik volkomen! Maar Youtube is op: Samsung Galaxy S2 screen replacementJeroenneman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:51:
[...]
Dat dacht ik dus ook al, maar ik vind het apart dat er eigenlijk niks mee gebeurt is. Het ene moment werkt alles prima. vervolgens werkt opeens het hele scherm niet meer...
Ik zou hem zelf kunnen openschroeven, maar dit is zulke delicate techniek, waarvan ikzelf 0.0 verstand heb. Ergelijk dat je op een toestel van nieuw 510 euro, slechts 2 jaar garantie krijgt.
Je hoeft er geen verstand van te hebben, het juiste gereedschap en kijken we er gebeurd is de sleutel
Ik heb even gekeken, alleen na de schroefjes moet je het plastic loshalen. Daarvoor heb ik niet het gereedschap, en ik heb gemengde gevoelens bij het bestellen van een scherm uit China.Frontysco schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:18:
[...]
Snap ik volkomen! Maar Youtube is op: Samsung Galaxy S2 screen replacement
Je hoeft er geen verstand van te hebben, het juiste gereedschap en kijken we er gebeurd is de sleutel
Optie 4 laat ik dus voorlopig even varen.
Ik ben alleen bang dat als ik hem naar een Samsung Service Centre opstuur, ik hem daarna kwijt ben en/of "onderzoekskosten" moet betalen.
Is er niet een wettelijk bepaalde termijn waarbinnen een apparaat gewoon moet blijven werken?
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
Deze bedoelde ik.
Samsung geeft 2 jaar garantie, en voldoet daarmee prima met de wettelijke garantie. Maar imho moet een telefoon veel langer dan dat meegaan. Minstens 5 jaar, vooral omdat ik er voorzichtig mee omgegaan ben.
Ik hoop dat Mycom dit ook inziet.
[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 13-01-2014 12:45 ]
Verwijderd
stel de reparatie is 300 euro, max levensduur is 5 jaar, je heb de helft al verbruikt, dan moet je 150 zelf betalen. Op ebay staan genoeg setjes om dat ding te repareren.
Als het je nog waard is tenminste, voor <150 kun je ook een goede werkende s2 vinden.
Alle oplossingen gaan je geld kosten.Jeroenneman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:37:
Ik ben alleen bang dat als ik hem naar een Samsung Service Centre opstuur, ik hem daarna kwijt ben en/of "onderzoekskosten" moet betalen.
5 jaar voor een smartphone is erg lang. 3 jaar is denk ik een stuk beter. En dan hoeft je reparatie ook nog steeds niet gratis te zijn.Is er niet een wettelijk bepaalde termijn waarbinnen een apparaat gewoon moet blijven werken?
Deze bedoelde ik.
Samsung geeft 2 jaar garantie, en voldoet daarmee prima met de wettelijke garantie. Maar imho moet een telefoon veel langer dan dat meegaan. Minstens 5 jaar, vooral omdat ik er voorzichtig mee omgegaan ben.
Ik hoop dat Mycom dit ook inziet.
Waarbij de bewijs last nu ook nog eens bij jouw komt te liggen.
Een telefoon is toch wat anders als je gemiddelde computer. Je hebt hem vrijwel heel de dag bij je, en meestal in je broekzak. Veel meer als 3 jaar gun ik een telefoon van ~€400 niet.Jeroenneman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:37:
Is er niet een wettelijk bepaalde termijn waarbinnen een apparaat gewoon moet blijven werken?
Deze bedoelde ik.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zij hebben een uitgebreidere garantieplicht. Als het toestel 2,5 jaar oud is (en de (economische) termijn zou ik idd ook niet langer als 3 jaar aanhouden), kun je er gewoon aanspraak op maken.
Mocht winkel aangeven dat het waterschade is of zo, laat hen dan maar aantonen waar het vocht zou zijn geweest / zitetn.
Het probleem bij garantie is dat je na 6 maanden als koper moet aantonen dat jij het niet kapot hebt gemaakt, en niet andersom..CptChaos schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:26:
Mocht winkel aangeven dat het waterschade is of zo, laat hen dan maar aantonen waar het vocht zou zijn geweest / zitetn.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Alleen werkt het niet zo. Je redeneert nu naar je eigen situatie toe, waarbij je als uitkomst hebt "ik vind dat ik garantie moet krijgen". Zeker bij gebruiksvoorwerpen als telefoons (die ook nog eens heel snel verouderen) zul je geen vijf jaar krijgen. Je zult moeten hopen op coulance, maar de bewijslast zal bij jou liggen. Ik zou het gevecht zelf niet aangaan, te weinig kans om te winnenJeroenneman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:37:
Maar imho moet een telefoon veel langer dan dat meegaan. Minstens 5 jaar, vooral omdat ik er voorzichtig mee omgegaan ben.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat klopt, maar de winkel checkt het zelf vervolgens alsnog (en hun goed recht als ze eenmaal het toestel binnen hebben). Bij waterschade geven ze geen garantie, terwijl het geen waterschade hoeft te zijn. Daarom dat ik dan aangeef, mocht men dat aangeven, vraag dan of ze willen laten zien waar de waterschade dan zou zitten, als consument kan je zoiets ook nauwelijks bewijzen.D4NG3R schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:20:
Het probleem bij garantie is dat je na 6 maanden als koper moet aantonen dat jij het niet kapot hebt gemaakt, en niet andersom..
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2014 10:17 ]
Plus dat een termijn van twee jaar toch wel meer dan redelijk is. 24 uur per dag fulltime in gebruik onder voor electronica zware omstandigheden. Stof in de broekzak, vochtige omgeving, schokken, etc, etc.gambieter schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:31:
[...]
Alleen werkt het niet zo. Je redeneert nu naar je eigen situatie toe, waarbij je als uitkomst hebt "ik vind dat ik garantie moet krijgen". Zeker bij gebruiksvoorwerpen als telefoons (die ook nog eens heel snel verouderen) zul je geen vijf jaar krijgen. Je zult moeten hopen op coulance, maar de bewijslast zal bij jou liggen. Ik zou het gevecht zelf niet aangaan, te weinig kans om te winnen
Ben bang dat je of een nieuw scherm moet plaatsen of afscheid moet nemen en aan een opvolger moet denken, een toestel schrijft zeker binnen twee jaar af.
Heb je het toestel al open gehad?
Wat als het niet veroorzaakt wordt door het scherm maar door iets anders? dan ben je het geld voor het nieuwe scherm kwijt en heb je nog een waardeloos toestel..
Cut your losses en koop een nieuw toestel
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Ook moet je niet naar de MyCom gaan. Zij repareren dat toestel namelijk niet zelf. Soms gebeurt het wel als een werknemer dat in zijn vrije tijd wil doen om er wat mee bij te kunnen verdienen, maar in principe wordt hij opgestuurd. Had je dan dus zelf ook kunnen doen en dan hoef je geen marge aan MyCom te betalen.
Om de reactie van MyCom als je om coulance gaat vragen moet ik in ieder geval hard lachen, dus dat zou ik niet proberen
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik heb via de V&A een mooie S2 kunnen scoren van een medetweakers, dus in ieder geval weer een werkend toestel.
Maar dan..
Hoe krijg ik van een toestel waar ik de unlockcode niet meer kan invoeren al mijn foto's en films? Want koppelen aan de PC werkt pas na het invoeren van de unlockcode...
Om te voorkomen dat er hier toch over je nieuwe vraag wordt gediscussieerd hang ik hier een slotje aan.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit topic is gesloten.