Galaxy S2 Stappenplan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Hallo beste medetweakers,

Ik heb bijna twee-en-een-half jaar mogen genieten van de S2, maar eergisteren heeft deze uit het niets opeens de geest gegeven. Ik snap niet wat er precies met het toestel mis is, maar ik denk dat de displayconnector los zit. (Mobiel lag op bed, toen ik hem oppakte ging het scherm niet meer aan, maar de muziek die opstond speelde gewoon door.)

Wat zijn nu mijn opties, aangezien een smartphone zonder werkend scherm nutteloos is? ;w

1. Naar de Mycom en het hun laten uitzoeken.
2. Direct naar Samsung, maar de fabrieksgarantie is maar 2 jaar, en deze is al ouder
3. Naar de lokale telefoonboer en daar onderzoekskosten + scherm betalen (Eigenlijk geen optie, aangezien dat waarschijnlijk kostbaar gaat worden)
4. Zelf het toestel openschroeven...(Alleen, hoe beoordeel ik of het scherm kapot is, of de aansturing?)

Hopelijk weet iemand het antwoord. :?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 21:44
Ik zou gaan voor optie 4. Kosteloos word het toch niet, dus om de prijs zoveel mogelijk te drukken zou ik het zelf doen.

Om er achter te komen waar het aan ligt zou je kunnen gaan googelen, je bent vast niet de 1e met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:19
Als je een beetje handig bent zou ik eerst zelf eens gaan kijken. Er zitten sowieso geen zegels in de Samsung Galaxy S2. Als je een beetje netjes werkt kan men nooit achterhalen dat hij open is geweest.

De 2 punten waar ik me op zou focussen:

- Controleer het beeldscherm zelf. Kun je onder het glas (in het amoled scherm) een barst zien zitten? Dit komt namelijk helaas erg vaak voor bij de Galaxy S serie van Samsung
- Telefoon open maken en inderdaad de connector controleren. Komt helaas niet zo vaak voor.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Frontysco schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:48:
Ik zou gaan voor optie 4. Kosteloos word het toch niet, dus om de prijs zoveel mogelijk te drukken zou ik het zelf doen.

Om er achter te komen waar het aan ligt zou je kunnen gaan googelen, je bent vast niet de 1e met dit probleem :)
Dat dacht ik dus ook al, maar ik vind het apart dat er eigenlijk niks mee gebeurt is. Het ene moment werkt alles prima. vervolgens werkt opeens het hele scherm niet meer...

Ik zou hem zelf kunnen openschroeven, maar dit is zulke delicate techniek, waarvan ikzelf 0.0 verstand heb. Ergelijk dat je op een toestel van nieuw 510 euro, slechts 2 jaar garantie krijgt. :(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je met een wasmachine van 800 euro ook

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 21:44
Jeroenneman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:51:
[...]

Dat dacht ik dus ook al, maar ik vind het apart dat er eigenlijk niks mee gebeurt is. Het ene moment werkt alles prima. vervolgens werkt opeens het hele scherm niet meer...

Ik zou hem zelf kunnen openschroeven, maar dit is zulke delicate techniek, waarvan ikzelf 0.0 verstand heb. Ergelijk dat je op een toestel van nieuw 510 euro, slechts 2 jaar garantie krijgt. :(
Snap ik volkomen! Maar Youtube is op: Samsung Galaxy S2 screen replacement
Je hoeft er geen verstand van te hebben, het juiste gereedschap en kijken we er gebeurd is de sleutel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Frontysco schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:18:
[...]

Snap ik volkomen! Maar Youtube is op: Samsung Galaxy S2 screen replacement
Je hoeft er geen verstand van te hebben, het juiste gereedschap en kijken we er gebeurd is de sleutel :*)
Ik heb even gekeken, alleen na de schroefjes moet je het plastic loshalen. Daarvoor heb ik niet het gereedschap, en ik heb gemengde gevoelens bij het bestellen van een scherm uit China.

Optie 4 laat ik dus voorlopig even varen.

Ik ben alleen bang dat als ik hem naar een Samsung Service Centre opstuur, ik hem daarna kwijt ben en/of "onderzoekskosten" moet betalen.

Is er niet een wettelijk bepaalde termijn waarbinnen een apparaat gewoon moet blijven werken?

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
Deze bedoelde ik.

Samsung geeft 2 jaar garantie, en voldoet daarmee prima met de wettelijke garantie. Maar imho moet een telefoon veel langer dan dat meegaan. Minstens 5 jaar, vooral omdat ik er voorzichtig mee omgegaan ben.
Ik hoop dat Mycom dit ook inziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:30
5 jaar vind ik wel een long shot voor telefoons gezien de kwetsbaarheid en de wijze waarop de gemiddelde telefoon gebruikt wordt, 3 jaar is denk ik in het geval een mobieltje beter te beargumenteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 13-01-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarnaast is het dan ook niet gratis, het gaat hoe dan ook geld kosten.
stel de reparatie is 300 euro, max levensduur is 5 jaar, je heb de helft al verbruikt, dan moet je 150 zelf betalen. Op ebay staan genoeg setjes om dat ding te repareren.
Als het je nog waard is tenminste, voor <150 kun je ook een goede werkende s2 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:25
Jeroenneman schreef op maandag 13 januari 2014 @ 10:37:

Ik ben alleen bang dat als ik hem naar een Samsung Service Centre opstuur, ik hem daarna kwijt ben en/of "onderzoekskosten" moet betalen.
Alle oplossingen gaan je geld kosten.
Is er niet een wettelijk bepaalde termijn waarbinnen een apparaat gewoon moet blijven werken?

Deze bedoelde ik.

Samsung geeft 2 jaar garantie, en voldoet daarmee prima met de wettelijke garantie. Maar imho moet een telefoon veel langer dan dat meegaan. Minstens 5 jaar, vooral omdat ik er voorzichtig mee omgegaan ben.
Ik hoop dat Mycom dit ook inziet.
5 jaar voor een smartphone is erg lang. 3 jaar is denk ik een stuk beter. En dan hoeft je reparatie ook nog steeds niet gratis te zijn.
Waarbij de bewijs last nu ook nog eens bij jouw komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:37

D4NG3R

kiwi

:)

Deze bedoelde ik.
Een telefoon is toch wat anders als je gemiddelde computer. Je hebt hem vrijwel heel de dag bij je, en meestal in je broekzak. Veel meer als 3 jaar gun ik een telefoon van ~€400 niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ga in ieder geval niet naar de leverancier, maar naar de winkel waar het toetstel is aangeschaft.
Zij hebben een uitgebreidere garantieplicht. Als het toestel 2,5 jaar oud is (en de (economische) termijn zou ik idd ook niet langer als 3 jaar aanhouden), kun je er gewoon aanspraak op maken.

Mocht winkel aangeven dat het waterschade is of zo, laat hen dan maar aantonen waar het vocht zou zijn geweest / zitetn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik denk dat zelf het scherm vervangen het beste is. Of haal aan het eind van de maand tijdens de BTW vrije dagen van Media Markt een Motorola G (vergelijkbaar, denk zelfs betere telefoon), zal dan ook rond de 180-200 euro zijn, zeer waarschijnlijk goedkoper dan hem te laten repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:37

D4NG3R

kiwi

:)

CptChaos schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:26:
Mocht winkel aangeven dat het waterschade is of zo, laat hen dan maar aantonen waar het vocht zou zijn geweest / zitetn.
Het probleem bij garantie is dat je na 6 maanden als koper moet aantonen dat jij het niet kapot hebt gemaakt, en niet andersom..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar imho moet een telefoon veel langer dan dat meegaan. Minstens 5 jaar, vooral omdat ik er voorzichtig mee omgegaan ben.
Alleen werkt het niet zo. Je redeneert nu naar je eigen situatie toe, waarbij je als uitkomst hebt "ik vind dat ik garantie moet krijgen". Zeker bij gebruiksvoorwerpen als telefoons (die ook nog eens heel snel verouderen) zul je geen vijf jaar krijgen. Je zult moeten hopen op coulance, maar de bewijslast zal bij jou liggen. Ik zou het gevecht zelf niet aangaan, te weinig kans om te winnen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:20:
Het probleem bij garantie is dat je na 6 maanden als koper moet aantonen dat jij het niet kapot hebt gemaakt, en niet andersom..
Dat klopt, maar de winkel checkt het zelf vervolgens alsnog (en hun goed recht als ze eenmaal het toestel binnen hebben). Bij waterschade geven ze geen garantie, terwijl het geen waterschade hoeft te zijn. Daarom dat ik dan aangeef, mocht men dat aangeven, vraag dan of ze willen laten zien waar de waterschade dan zou zitten, als consument kan je zoiets ook nauwelijks bewijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
gambieter schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:31:
[...]

Alleen werkt het niet zo. Je redeneert nu naar je eigen situatie toe, waarbij je als uitkomst hebt "ik vind dat ik garantie moet krijgen". Zeker bij gebruiksvoorwerpen als telefoons (die ook nog eens heel snel verouderen) zul je geen vijf jaar krijgen. Je zult moeten hopen op coulance, maar de bewijslast zal bij jou liggen. Ik zou het gevecht zelf niet aangaan, te weinig kans om te winnen :)
Plus dat een termijn van twee jaar toch wel meer dan redelijk is. 24 uur per dag fulltime in gebruik onder voor electronica zware omstandigheden. Stof in de broekzak, vochtige omgeving, schokken, etc, etc.
Ben bang dat je of een nieuw scherm moet plaatsen of afscheid moet nemen en aan een opvolger moet denken, een toestel schrijft zeker binnen twee jaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Ik mis iets.. waar staat dat het scherm defect is?

Heb je het toestel al open gehad?
Wat als het niet veroorzaakt wordt door het scherm maar door iets anders? dan ben je het geld voor het nieuwe scherm kwijt en heb je nog een waardeloos toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
2e hands-waarde als deze nu nog goed had gefunctioneerd is 100 -120 euro.

Cut your losses en koop een nieuw toestel ;)

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Je moet hem sowieso niet naar Samsung opsturen. Dan heb je gegarandeerd de hoogst mogelijke onderzoekskosten en reparatiekosten.

Ook moet je niet naar de MyCom gaan. Zij repareren dat toestel namelijk niet zelf. Soms gebeurt het wel als een werknemer dat in zijn vrije tijd wil doen om er wat mee bij te kunnen verdienen, maar in principe wordt hij opgestuurd. Had je dan dus zelf ook kunnen doen en dan hoef je geen marge aan MyCom te betalen.

Om de reactie van MyCom als je om coulance gaat vragen moet ik in ieder geval hard lachen, dus dat zou ik niet proberen :P Dat is gewoon zo tegenwoordig. Je wilt dat een winkel bijna niks verdiend op producten, dan moet je ook niet verwachten dat ze er speciaal voor jou een paar honderd gaan verkopen, zodat jij er 1 gratis kunt krijgen. Maar dit alles lijkt me logisch.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de adviezen!

Ik heb via de V&A een mooie S2 kunnen scoren van een medetweakers, dus in ieder geval weer een werkend toestel.

Maar dan..

Hoe krijg ik van een toestel waar ik de unlockcode niet meer kan invoeren al mijn foto's en films? Want koppelen aan de PC werkt pas na het invoeren van de unlockcode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gefeliciteerd met je vervangende toestel. Dit is echter niet de plek voor techvragen, die zal je moeten gaan stellen in de Mobiele forums. Daar verwachten ze wel een duidelijker beschrijving van wat je al geprobeerd hebt :)

Om te voorkomen dat er hier toch over je nieuwe vraag wordt gediscussieerd hang ik hier een slotje aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.