.eu domeinnaam vindbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beste,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooie domeinnaam om na mijn studie te kunnen gaan gebruiken. Nu is het vrij lastig om een mooie domeinnaam te vinden. Bijna alles is bezet.

Nu heb ik een mooie domeinnaam gevonden, maar dat is een .eu domeinnaam.

Nu vraag ik mijzelf af of dat wel vindbaar genoeg is en of .nl domeinnamen geen voorrang krijgen? Mijn doelgroep is de Nederlandse markt.

Wat is jullie mening/ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 10:26

Momentumlol

Car Fanatic

Als je ingaat op de Nederlandse markt, en je bedrijf ook zal focussen op de Nederlandse markt, dan is het niet handig als je een domeinnaam bezit in .eu die ook al bezet is op .nl basis.

Stel je hebt een .eu domein zoals goedkoperamen.eu, maar er bestaat ook en goedkoperamen.nl, dan kan het zijn dat door verwarring bij de klanten het bedrijf met .nl er met jouw klanten of traffic van door kan gaan, ondanks jouw harde werken.

Als je het echt goed wil doen kies je een unieke naam. Dit blijft ten eerste makkelijker in het hoofd zitten van mensen en is beter te registreren t.a.v. vrije domeinen. Ook is het aan te raden, wanneer je er commerciele doeleinden mee hebt, zowel een .eu als een .nl en wanneer het vrij is ook een .net en .com domein te registeren. Je moet ten alle tijden voorkomen dat mensen denken op jouw site te zitten, terwijl ze eigenlijk met een ander te maken hebt. Dit schept onduidelijkheid en moet dus vermeden worden. Daarnaast is de prijs van dergelijke domeinnaam tegenwoordig peanuts.

Ook plaats google meer relevantere webpagina's bovenaan, en zal het dus goed kunnen dat het .nl domein hoger in de rangorde van relevantie staat dan een .eu domein. Vooral als de Nederlandse markt je doelgroep is.

Conclusie: Kies een vrije naam, ook al moet je hiervoor iets afwijken van je orginele naam, en registeer er alle belangrijke domeinen mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Momentumlol op 13-01-2014 00:56 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb zojuist een .nl domein geregistreerd. Het heeft wel dagen geduurd voor ik een goede had gevonden. Dankjewel voor de tips!