Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-03 22:12
Besten,

Mijn schoonmoeder wilde haar DV7-1110ed weggooien. Een computerzaakje had gezegd dat het moederbord defect was en een reparatie erg duur zou worden.
Gelukkig kon ik hem nog net redden van trash, ik mocht hem hebben.
Dit is alweer een tijdje geleden, dus weet niet meer precies wat hij nu wel of niet deed, aangezien ik destijds gewoon een nieuwe setup op een ouwe HDD heb gedraaid.
Wat ik wel weet is dat hij weleens vastliep tijdens het opstarten.

Nu ik er Windows 8 op heb gezet en mijn vriendin hem in gebruik heb, heb ik geleerd wanneer hij vastloopt, namelijk ALTIJD, de eerste keer. Hij loopt vast, shutdownbutton 5seconden inhouden, weer opstarten, en hij loopt als een zonnetje.
Het vastlopen gebeurd op het moment dat het Windows8 logo verschijnt, met dat laad tekentje (dat draaiend cirkeltje met balletjes)

Ik kan niet bedenken wat dit toch voor probleem kan zijn. Hier iemand met de grote wijsheid wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.
Johan

[ Voor 7% gewijzigd door johan1989 op 12-01-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
Hm, blijkbaar een nog nooit eerder vertoont probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-01-2024
Hoi

heb je de laptop al is los gehad en/of schoongemaakt stof verwijdert .

Ik heb ook wel is gehoord dat condensators die niet helemaal lekker meer zijn weigeren bij een koude start (dus eerste keer aan drukken naar een tijdje bijvoorbeeld ) .
Je kan hem dus een keer losschroeven en is op zoek gaan naar een slechte condensator.
Ook kun je is een andere voeding proberen .

Is de hdd nog in goeie staat test die en kijk of er geen bad Bloks in zitten .
Een keertje memtest een nachtje draaien om te kijken of het geheugen nog goed is

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 02:15
Hallo, als je wil heb ik nog een moederbord voor je liggen, met een Intel Core 2 Duo en een Nvidia Geforce 9400m GS videokaart, komt uit een Dv7 waarvan het scherm defect was, hij was nog heel.
DM maar als je interesse hebt.

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
stalkertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:14:
Ik heb ook wel is gehoord dat condensators die niet helemaal lekker meer zijn weigeren bij een koude start (dus eerste keer aan drukken naar een tijdje bijvoorbeeld ) .
Je kan hem dus een keer losschroeven en is op zoek gaan naar een slechte condensator.
Hoe zie ik of een condensator slecht is? Laptops wel vaker opengehad om stof eruit te blazen enzo, maar van condensators snap ik niet zoveel :)
stalkertje schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:14:
Is de hdd nog in goeie staat test die en kijk of er geen bad Bloks in zitten .
Een keertje memtest een nachtje draaien om te kijken of het geheugen nog goed is
Harde schijf was prima, zelfde storing met andere schijven.
Geheugen heb ik ook uit andere laptops genomen, zelfde effect.

Tot noch toe alle hoop op de condensatoren dus :)

• johan1989
Niemand kan mij uitleggen hoe ik condensatoren controleer?

Ondertussen valt hij ook zeer af en toe plotseling uit, dus wil er wel ff wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafghanistan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-05 18:02
hallo

ben je al wat verder.
ik heb namelijk zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 02:15
Wederom heb ik nog een moederbordje liggen voor de liefhebber, de problemen wijzen allemaal op een defecte chipset waar veel van deze modellen last van hebben.
Pagina: 1