PC -> MD automatisch trackmarkering et werrukt!!!

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Goedeavond tweakers :)

Geweldig nieuws 8-) !!!

Vooruitgang in de kwestie automatische trackmarkering van pc naar md :9

Ik zat te knoeien met de instellingen van me'n terratec DMX Xfire 1024. Bij het activeren van de optical out nam ik altijd als bron de stereomix. Oftewel alle kanalen. Maar je kunt ook als bron de S/PDIF poort nemen.

Ik dacht dat doe ik ;)

Om het te testen doe ik een audiocd in mijn brander zet me'n MZ-R70 op rec sync en druk op REC. Ik start de CD en wat gebeurt er? De MD neemt op en maakt automatisch trackmarkering aan 8-) 8-)

Kunnen we hieruit concluderen dat als je alle kanalen mute er toch een signaal naar de digital out gaat. En dat als je als bron de digitale ingang neemt niet? Want het heeft voorheen nooit gewerkt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, hieruit kunnen we concluderen dat de cdromspeler trackmarks maakt.

Als een PC MP3-player trackmarks maakt mag je 't nog eens posten.

Trackmarks met audioCD's kan ik met me normale cdspeler ook wel voor mekaar krijgen.

PS, het is uiteraard automagisch :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
OK, dan zijn we dus nog nergens, omdat dit altijd al gewerkt heeft.. :)

Het gaat erom, dat dat signaaltje wat je CD(-rom) speler geeft voor een volgende track ook door bijv Winamp gemaakt moet kunnen worden, hoop ik.. Maar hoe??

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Een Sony MD maakt iig een trackmark als de samplingrate verandert.

Dus bijvoorbeeld een kleine piek van 44k1 naar 48k en weer naar 44k1 en voila, daar is je trackmark.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 23:31 schreef GraveR het volgende:
Een Sony MD maakt iig een trackmark als de samplingrate verandert.

Dus bijvoorbeeld een kleine piek van 44k1 naar 48k en weer naar 44k1 en voila, daar is je trackmark.
En als je tussen elk nummer een 48k track van een seconden met nix zet zou hij het dan toch moeten doen?

Verwijderd

Tenzij je geluidskaart die 48KHz omzet naar 44.1KHz. Dan werkt het niet.

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Ik heb effe gecheckt. Als de Cdrom speler van track wisselt gaat het lampje aan en uit. Dus waarschijnlijk detecteert de terratec geen signaal en dan gaat het lampje uit.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Een minidiskspeler schakelt automatisch over naar een nieuwe track als er 4 seconden lang geen signaal is (dan moet je wel even AutoCue aanzetten). Hiervoor is een WinAMP plugin, die tussen alle playlist bestanden deze vier seconden invoegt. Dan heb je dus ook een soort automatische trackmarkering voor je mp3's (aannemend dat het allemaal losse files zijn)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

aha, ik heb een heel leuk mp3'tje: 2 seconden pauze! Die plak ik tussen elke track.

ff werk, maar het werkt wel ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 08 juni 2001 23:44 schreef De_Postbank het volgende:
aha, ik heb een heel leuk mp3'tje: 2 seconden pauze! Die plak ik tussen elke track.

ff werk, maar het werkt wel ;)
vooral erg leuk bij live opnames/mixen... ;(

We moeten gewoon een plug-in hebben, dat tussen elk nummer 0,0001 seconde een 48Khz signaal neerpleurt. (vraag me af of de kaart zo snel kan schakelen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Bij mijn Terratec SoundSystem DMX kun je voor de dig-out schakelen tussen 32/44.1/48kHz. Zet ik deze op 44.1, dan blijft deze 44.1, ook als je in Cool Edit een 22kHz wav afspeeld. De kaart converteerd het. ;(

Je zou moeten kijken welk hardware adres de mixer aanstuurt als je schakelt. Vervolgens zou je zelf een proggie moeten maken die datzelfde adres aanstuurt. Ik weet hier weinig vanaf, dus dat zal wel crap zijn :D

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Als ik als ingangssignaal alleen de S/PDIF poort neem knippert het lampje. Dat wil zeggen dat hij uitgaat tussen de tracks.

Nu moeten we er dus achter zien te komen waarom hij het dan wel doet. Want je als bron de windows mixer neemt blijft ie branden, ook al mute je alles.
Pagina: 1