Windows 7 installeren op Seagate SSHD (ST1000DX001

Pagina: 1
Acties:

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 15:29
Hallo allemaal,

Ik ben in een bezit van een HTPC met de volgende specs:

Silverstone GD04
Amd A6-3500
Gigabyte a75m-ud2h
8gb DDR3-1333 kingston valueram
Seagate ST1000DX001 en WD10EZEX

Ik wil graag windows 7 installeren op de sshd maar het lukt mij niet. Meestal vraagt windows of hij nog een 100mb partitie mag maken, maar bij de sshd krijg ik deze vraag niet helaas. Gek genoeg vraagt hij het wel bij de WD blue WDEZEX. Het probleem doet zich voor met de standaard AHCI driver en die van AMD. Kan iemand mij misschien verder helpen. Ik wil graag Windows 7 SP1 Professional installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Kruidje20 op 12-01-2014 20:40 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
Lukt installatie wel als je de Seagate disk als enige disk aansluit?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
Ik heb anders nog nooit gezien dat Windows 7 vraagt om de 100MB partitie aan te maken... :?

Haal de overige disken eruit, wellicht struikelt Windows hierover.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Tenzij je de boot.wim aanpast, maakt Windows 7 altijd een 100 mb partitie aan. In specifieke gevallen wordt er inderdaad naar gevraagd.

• Jolke
Trommelrem schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:02:
Tenzij je de boot.wim aanpast, maakt Windows 7 altijd een 100 mb partitie aan. In specifieke gevallen wordt er inderdaad naar gevraagd.
Ik zei dat ik nog nooit de vraag gezien had... dat die partitie aangemaakt wordt, dat weet ik :)

Overigens als je Windows op een voorgepartitioneerde disk installeerd dan maakt de setup geen 100 MB partitie aan. Dan komt de boot partitie als boot-folder op de c-schijf te staan. Dit is ook de manier waarop ik installeer.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je kunt ook winsetup.dll aanpassen als je perse geen 100 MB partitie wilt. Bij een bepaalde aanpassing wordt de partitie in geen enkel geval aangemaakt.

• Jolke
En als we dan toch bezig zijn, je kan ook achteraf je systeem aanpassen en de boot-partitie verplaatsen naar de c-schijf.

Maar goed, nu back on-topic!
TS, je kan in het BIOS de setting van AHCI naar IDE zetten om zo wellicht het probleem te omzeilen. Na de Windows installatie kan je dan deze setting weer terugzetten.

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 15:29
Hallo allemaal,

Het is een beetje een vreemde oplossing. Maar het is gelukt. Ik heb de WD schijf ontkoppeld en daarna vroeg windows 7 wel om de partitie aan te maken! Daarna de WD weer aangekoppeld en het lukt. Jammer dat ik de dolby home theater software niet meer geïnstalleerd krijg.......

• Jolke
Kruidje20 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:33:

[...]

Jammer dat ik de dolby home theater software niet meer geïnstalleerd krijg.......
De dolby home theater software? Meer informatie kan helpen natuurlijk :)
Pagina: 1