Toon posts:

Moederbord boot niet nadat de psu afsloeg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan het kijken naar mijn mining rig toen ik zag dat ik de molex van een riser niet had aangesloten, ik dacht dit kan ik wel gewoon doen terwijl de pc aanstaat maar de pc viel direct uit toen ik de molex aansloot.
Nu wil het moederbord niet meer booten, wel hoorde ik geen knal en rook er ook niets verbrand.
Ik zag wel dat er een fan van de videokaart een beetje bewoog toen ik opnieuw probeerde te booten maar dat was ook alles.
Ik heb nu net de CMOS batterij er uit gehaald maar zijn er nog andere dingen die ik kan proberen.

specificaties van de pc:
asus p8z77-lx
4gb ram
intel celeron g1620
XFX PRO750W Core Edition
asus hd5850
club 3d 5850
sapphire r9-280x dual-x, deze was verbonden via de 1x-16x powered riser.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hopelijk heb je nu in ieder geval iets geleerd. Nooit intern werken aan een draaiende PC.

Ontneem alle niet essentiële delen en probeer zo weer een "hartslag" te krijgen.

Dus b.v 1 GPU, 1 HD , 1 RAM latje... Neem de hangen- en opstart troubleshooter door.

Ik wens je succes

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:27

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:10:
Ik zag wel dat er een fan van de videokaart een beetje bewoog toen ik opnieuw probeerde te booten maar dat was ook alles.
Klinkt een beetje als kortsluiting...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Er kan iets kapot zijn, ook wat anders dan het mobo zelf waardoor hij niet wil booten (kortsluiting nu). Je voeding kan zelfs verrot zijn. Testen testen testen..waarschijnlijk een wijze les geweest helaas joh.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had de molex de eerste keer wel goed aangesloten maar deze was een beetje losgekomen en kreeg nog maar stroom van 1pin, daarom dat ik dacht dat het direct verbinden het beste was.
Dat wordt morgen een hele dag alles testen :p
Heb net alle kabels van de voeding losgekoppeld en de pc opgestart met alleen maar het noodzakelijke en gelukkig bootte hij dan wel. Morgen zal ik eens testen of alle videokaarten nog werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 21:08 ]

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:31:
Ja, ik had de molex de eerste keer wel goed aangesloten maar deze was een beetje losgekomen en kreeg nog maar stroom van 1pin, daarom dat ik dacht dat het direct verbinden het beste was.
Dat wordt morgen een hele dag alles testen :p
Heb net alle kabels van de voeding losgekoppeld en de pc opgestart met alleen maar het noodzakelijke en gelukkig bootte hij dan wel. Morgen zal ik eens testen of alle videokaarten nog werken.
Goed bezig ;) Er is dus nog hoop !

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik toch weer pech, alle kaarten werken nog behalve de r9-280x die ik voor 265euro gekocht heb.
Zou het een mogelijkheid zijn om dit te laten herstellen door de fabrikant? (de kaart is bij mycom gekocht en uit ervaring weet ik wel dat ze vrij vlot zijn met garantie)
Wel een beetje sneu dat de de 5850 die ik voor 50euro gekocht heb wel nog goed werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 16:39 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:38:
Wat heb ik toch weer pech, alle kaarten werken nog behalve de r9-280x die ik voor 265euro gekocht heb.
Zou het een mogelijkheid zijn om dit te laten herstellen door de fabrikant? (de kaart is bij mycom gekocht en uit ervaring weet ik wel dat ze vrij vlot zijn met garantie)
Wel een beetje sneu dat de de 5850 die ik voor 50euro gekocht heb wel nog goed werken.
Of dit onder garantie valt kun je voor jezelf bepalen. Voedingskabels/molex aansluiten terwijl je pc draait is vragen om problemen, maar of ze bij de fabrikant weten dat jij dit thuis hebt gedaan dat natuurlijk niet. In het geval dat je kaart onder garantie valt kun je het enige 'misbruik' van garantie noemen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je wel een punt, maar gisteren was er hier in een deel van de stad stroompanne dus misschien dat ik dat wel als excuus gebruik.
Zou repareren een optie zijn of is dat niet mogelijk?

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:21:
Ja, daar heb je wel een punt, maar gisteren was er hier in een deel van de stad stroompanne dus misschien dat ik dat wel als excuus gebruik.
Grenst natuurlijk wel aan immoreel. Jij hebt het defect met 99% zekerheid zelf veroorzaakt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is wel waar maar is reparereren een mogelijkheid(reparereren tegen betaling, niet gratis onder garantie?)

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:36:
Ja dat is wel waar maar is reparereren een mogelijkheid(reparereren tegen betaling, niet gratis onder garantie?)
Maybe...maar zal niet goedkoop zijn. Wees een vent. Accepteer je "leermoment" en je verlies.

En zoals in mijn eerste post in dit topic, NOOIT meer aan een draaiende PC intern rommelen

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig dat ik deze al terugverdient heb maar ja, ik had zo even een derpmomen en stak gewoon de molex beter vast. Ik snap niet echt hoe dat kortsluiting kon veroorzaken aangezien de molex wel goed verbonden was maar gewoon er een beetje schuin inzat. Wel ook raar dat de andere kaarten er geen schade van hebben.
Pagina: 1