Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-08 10:35
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijd bezig om port forwarding t.a.v. externe benadering van mijn NAS voor elkaar te krijgen. Na veel geklooi met de originele modem/router van UPC (Cisco EPC3925) en een slecht wifi bereik heb ik besloten om een nieuwe router aan te schaffen. Dit is de WDR4300 van TP-link geworden. Deze heb ik aan de UPC modem gekoppeld welke ik op bridged only modus heb gezet. Het bereik is enorm toegenomen en verder werkt alles naar behoren. Ik blijf alleen problemen ondervinden met het forwarden van de poorten om daarmee de internetconnectie van/naar mijn NAS te bewerkstelligen.

Alle Port check programma's (PFPortchecker, simple port tester, etc.) en webpagina's (http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) blijven de melding geven dat de poorten dichtzitten en niet benaderbaar zijn. PFPortchecker blijft bij een aantal poorten aangeven dat er applicaties zijn die deze port gesloten houden. Als ik echter met TCPview kijk naar het port gebruik kan ik dit nergens terug vinden.

Overige punten:

- Firewalls (router/windows) aan/uit geprobeerd dit lijkt geen verschil te maken.
- Alle applicatie afsluiten die mogelijk een poort bezet houden.
- Vele fora en gebruikersaanwijzingen doorlopen op vergelijkbare problemen. Deze hebben echter nog geen oplossing geboden.
- Contact gehad met de fabrikant van de NAS maar deze kan mij alleen verder helpen als ik kan aantonen dat de poorten open zijn.
- Ik heb alle apparaten binnen mijn deel van het netwerk (bedraad) een vast IP gegeven (ook de NAS). De router maakt echter nog wel gebruik van DHCP voor de overige gebruikers in dit huis die van draadloze verbindingen gebruik maken.

Screenschots:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29152420/WDR4300%20virtual%20servers_small.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29152420/WDR4300%20PFPortchecker%20443.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29152420/WDR4300%20NAS%20poorten%20doorsturen_small.jpg

Ik weet uit een vorig topic over dit probleem dat port forwarding via de UPC modem ook had moeten kunnen werken. Zou er mogelijk toch een instelling/restrictie bij UPC verkeerd kunnen staan?

Ik ben een beetje ten einde raad en heb inmiddels meerdere dagen aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem besteed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van meerdere opties op dit hardnekkige probleem op te lossen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:53
Om te beginnen zou ik UPNP disablen op je TP Link.

Mogelijk conflicteren de settings in je router met wat de Lacie zelf probeert open te zetten via UPNP.

Los daarvan vind ik UPNP dubieus kwa security, het is verstandiger om zelf te bepalen wat er opengezet wordt, en dat niet automatisch te laten doen (daar kan ook misbruik van gemaakt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
DJSmiley schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:12:
Om te beginnen zou ik UPNP disablen op je TP Link.

Mogelijk conflicteren de settings in je router met wat de Lacie zelf probeert open te zetten via UPNP.

Los daarvan vind ik UPNP dubieus kwa security, het is verstandiger om zelf te bepalen wat er opengezet wordt, en dat niet automatisch te laten doen (daar kan ook misbruik van gemaakt worden)
Bedankt voor je reactie! Ik heb UPnP uitgezet vooralsnog geeft dit nog geen resultaat. Maar ik zal alles nog even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerst en vooral zaak om te achterhalen waar het fout gaat. Sluit de PC/server die je wilt benaderen van buitenaf eens rechtstreeks op de modem aan (router en overige PCs dus even loskoppelen en modem eerst rebooten). Zijn de poorten in kwestie dan te benaderen?

Zo ja: probleem zit ergens in router (settings)
Zo nee: probleem zit op LaCie zelf.

UPC blokkeert maar een paar poorten, namelijk 135-139 (Windows RPC, om Blaster/Nimda en consorten tegen te houden) en 445 (SMB/CIFS, om Windows bestand- en printerdeling niet over open internet mogelijk te maken). Port 80 en 443 zouden geen enkel probleem moeten geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Ik zie nergens het IP adres van de LaCie, staat die wel (vast) op 192.168.0.111?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
De TP-Link geeft een waarschuwing over dat je NAT aan moet zetten. Heb je dat al gedaan?
Note: Make sure the nat is enable if you want the Virtual Servers configuration to take effect

[ Voor 40% gewijzigd door Appel op 13-01-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Het is niet echt een waarschuwing, maar een note... either way, wel goed om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:03

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat op poort 443 iets luistert en antwoordt?
Wat toont de browser als je naar https://192.168.0.111 gaat?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
Beste allen,

Na weken geklooi ben ik net waarschijnlijk tot de oplossing gekomen. Ik was mij nog niet bewust van het feit dat er voor linkaggregatie (welke ik ingesteld had) een speciale switch nodig is die 802.3ad ondersteund. Hetgeen een switch van 15 euro zover ik kan vinden niet doet.. :P Het gekke is dat ik bij eerdere pogingen de linkaggregatie al uit had gezet en toen nog steeds geen connectie kreeg. Ik kwam erachter doordat de port forwarding naar andere apparaten wel leek te werken. Waardoor het dus wel bij de NAS moest liggen. Na een volledige format en herinstallatie van de software had dit echter wel effect. Ik kan inmiddels de NAS ook buiten mijn netwerk benaderen.
Beetje jammer dat Lacie dit een maand geleden niet zelf heeft kunnen bedenken na meerdere berichten te hebben uitgewisseld met daarin alle informatie over de gebruikte onderdelen van het netwerk en de linkaggregatie.

Opzoek dus naar een switch die 802.3ad ondersteund..

Bedankt voor jullie hulp!!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Waarom moet je die functie aanzetten? Dan heeft het van LaCie toch geen zin om dit als optie te integreren... zucht :F

Ik wist niet eens van het bestaan af van 802.3ad... handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshim
Jolke schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:51:
Waarom moet je die functie aanzetten? Dan heeft het van LaCie toch geen zin om dit als optie te integreren... zucht :F

Ik wist niet eens van het bestaan af van 802.3ad... handig om te weten.
Klopt het is ook een optie! En ik heb deze nu dus ook uitstaan. Maar gezien het hogere snelheden betekend wilde ik hier graag gebruik van maken. Daarnaast is Lacie niet 'heel goed' in het uitleggen en afvangen van mogelijke problemen. Dit hele punt komt bijvoorbeeld nergens naar voren in de uitgebreide gebruiksaanwijzing. Het was iig een goede les op het gebied van netwerk protocollen inderdaad. Ik heb een hoop nieuwe zien langskomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu hetzelfde probleem; dezelfde opstelling, behalve dat ik een synology nas heb. Ik kom er niet uit... Iemand nog tips?

Edit: opgelost. Mn forward regels stonden op disabled :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Ferra op 08-08-2015 09:33 ]

Pagina: 1