• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 16:36
Hallo allemaal,

Het viel mij vandaag op dat mijn PC ongeveer 5-6 van de totale 8GB RAM gebruikt terwijl hij "idle" is.
Ik heb niks open staan, op een tabblad van Chrome na.
Ik heb een aantal plaatjes gemaakt om het misschien te verduidelijken: http://imgur.com/a/JLhl9

Heeft iemand enig idee waarom dit is? Taakbeheer zegt dat er zo veel RAM wordt gebruikt, maar dit is niet te linken aan de processen die open staan..

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit:
Hier nog een plaatje van de broncontrole, zie gekleurde balk onderin: http://i.imgur.com/ijF6Nmc.png

[ Voor 10% gewijzigd door Leetness op 12-01-2014 17:28 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Heb je toevallig een Samsung EVO SSD met bijbehorende software? Die kan veel geheugen reserveren als extra cache.
Heb je al een reboot geprobeerd?

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 16:36
Ik heb een relatief oude Intel SSD van 120GB. Een reboot helpt niet, direct na opstarten begint hij met een RAM van ongeveer 4.5GB.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toevallig ergens een proces/applicatie draaien welke gebruik maakt van een SQL installatie?

Een SQL installatie pakt normaal gesproken het maximum wat er fysiek aanwezig is en geeft weer wat vrij op het moment dat er vraag komt vanuit andere processen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 12:00
Ik dacht dat windows 8 ook veel dingen cached in het geheugen, vooral applicaties die vaak opgestart worden.

Zucht...

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-02 03:47
Enige oudere GPU/andere driver geinstalleerd staan? Zoals te zien is in Taakbeheer is je 'paged pool' ('Wisselbare pool' in NL) nogal aan de hoge kant.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:13

Eagle Creek

Breathing security

SgtElPotato schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:12:
Ik dacht dat windows 8 ook veel dingen cached in het geheugen, vooral applicaties die vaak opgestart worden.
Dat is juist (Windows 7 doet dat ook) maar cache is te zien op Taakbeheer - dat wordt gespecificeerd weergegeven.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1