Miskoop voor zijn prijs?

Pagina: 1
Acties:

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:17
Goedemiddag,

Gisteren heb ik de Asus N56VB-S4061H besteld bij Bobshop.nl voor 800,- (afgerond)

Nu ben ik gaan kijken bij verschillende topics en iemand heeft de Acer Aspire V5-573G-54208G50aii aangeraden voor iemand..

De Acer kost ook 800,- maar vergeleken met de Asus heeft de Acer betere specificaties (750m & 8GB ram vs 740m & 6GB ram)

Voor hetzelfde prijs..

Nu kan ik dus nog mijn order annuleren (als dat nog mogelijk is)

Maar is de Acer echt een stuk beter dan de Asus?

Het is voornamelijk voor lichte spelletjes (League of Legends, mmorpgs etc) en Photoshop, InDesign etc

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05-2025
Misschien was het handig geweest om eerst rond te kijken en daarna te bestellen ;)

Ik denk niet dat je een miskoop met begaan, de Asus heeft (volgens de Pricewatch) een i7 en de Acer een i5. En het verschil in videokaart is miniem, en het verschil in werkgeheugen zul je denk ik nauwlijks merken.

Het is bedoening, niet bedoeling

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:18
En het verschil tussen i7 3630qm en de i5 4200U is wel bestwel groot (ongeveer 2x zo snel, in 3d mark cpu benches) dus ik zou ook liever die asus hebben, ook omdat ik meer vertrouwen heb in asus.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Knamix
Omdat de i5 en i7 (desktop varianten) ongeveer gelijk zijn... behalve dat een i7 HT heeft

Maar ik hou het dan bij de Asus :)

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 15:46

Momentumlol

Car Fanatic

Asus is veel betrouwbaarder dan Acer. Dus ook al heb je misschien wat meer betaald, ik vind het een goede keus van je.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16

Sick Nick

Drop the top!

Knamix schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:14:
Omdat de i5 en i7 (desktop varianten) ongeveer gelijk zijn... behalve dat een i7 HT heeft

In dit geval is de i7 een quadcore en de i5 een dualcore (let wel, er zijn ook i7 dual cores voor laptops), dus in zware toepassingen zal die zeker sneller zijn.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Knamix schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:14:

Het verschil op de desktop zit misschien in de HT, maar bij laptops is het verschil tussen een i5 en i7 dualcore vs quadcore. Ook heb je nu ulv varianten die altijd dualcore zijn. (intel maakt het er niet bepaald overzichtelijk op ofzo)

De Asus was inderdaad een prima aankoop.

• Knamix
Bedankt voor jullie meningen!

omdat ik een student ben wil ik het beste prijs/kwaliteit ivm geld maar ik zie dat de Asus dus de betere aankoop is :)

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 12:02
Asus heeft betere CPU, betere bouwkwaliteit (De Acer is zeker niet slecht) en betere geluidskwaliteit
Acer heeft veel beter scherm en iets betere GPU en RAM en is tevens stukje lichter

Het is net waar je prioriteiten liggen ;)

• Jornv
Het is inderdaad wel zo dat als je je laptop veel wil verplaatsen de Acer je waarschijnlijk gelukkiger gaat maken met zijn gewicht. En er zit een beter scherm in (dat in de Asus is gelukkig ook prima). Misschien heeft de Acer wel een betere accuduur. Ik weet dat de Acer V7 met dezelfde specs een hele goede accuduur heeft.
Het komt er dus op neer dat het in mijn ogen allebei goede aankopen zijn, maar dat het van je eigen wensen afhangt welke de beste keus is.

• Knamix
Ik neem hem vaak mee (ben schoolboeken gewend dus zelfs 5 kilo zou mij een worst zijn)

Accu haal ik er standaard uit omdat ik altijd bij een stopcontact zit bij stage

Scheelt het veel met kleurweergave van beide schermen? Omdat ik veel flyers, visitekaartjes etc moet maken namelijk..

Heeft de asus een mat scherm of glans? Omdat ik bij stage onder een lamp zit reflecteert het als een gek..

• Jornv
http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html
De Acer lijkt dus een mat scherm te hebben. Die van de Asus is dat geloof ik ook. Qua kleuren weet ik niet hoe groot het verschil is. Ik heb nog niemand gehoord die op dat vlak niet tevreden over een van beide laptops was. Wel heeft de Acer in ieder geval betere kijkhoeken (en een heel goed contrast).

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb hem ook, asus heeft mat scherm. Kleuren van de asus zijn goed, zeer goed.
Heeft één van de beste schermen op de markt. Ook is de koeling zeer goed, net als de CPU die bij de acer een beetje tegenvalt.

Bij bobshop issie 794 pricewatch: Asus N56VB-S4061H

[ Voor 23% gewijzigd door Frozen op 12-01-2014 19:42 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-02 09:11
Stef602 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:41:
Heeft één van de beste schermen op de markt.
Eén van de beste tn schermen. ;)
De Acer heeft een veel beter (ips) scherm. Voor de rest wint de N56 het op bijna elk vlak van de V5.

• Knamix
Heb nu zelf een MSI CX640DX met een glossy scherm en echt waardeloze kleuren...

Laptop die ik gisteren hier op Tweakers verkocht heb (HP Envy 15 late 2011/2012) heeft een veel beter scherm en de kleuren waren heel mooi!

Hoe kan ik zien wat voor scherm mijn laptop(s) hebben? Dan kan ik een beetje verwachten wat ik kan krijgen :)

Zie bij specificaties alleen (LCD - LED - resolutie etc) maar niet wat voor scherm

• Jornv
Reviews van de laptops lezen. Daarin staat vaak wel die informatie. Hoger contrast betekent vaak mooiere (fellere) kleuren. Ook worden dingen als kleurechtheid vaak gemeten.

• Knamix
wist niet dat mijn MSI laptop zo'n slecht scherm heeft...

HP Envy15 IPS: 831:1
ASUS N56 TN: 514:1
MSI CX640DX: 151:1 :')

[ Voor 8% gewijzigd door Knamix op 12-01-2014 20:51 ]

• Jornv
Acer Aspire V5-573G: 1,301:1
De Asus is ook prima natuurlijk.

• Knamix
Jornv schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:18:
Acer Aspire V5-573G: 1,301:1
De Asus is ook prima natuurlijk.
Durfde eigenlijk niet te kijken naar de Acer maar bedankt! :+

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

Buiten dat, ongeacht de keuze kun je altijd je order terug sturen onder wet koop op afstand. Zolang dat binnen twee weken doet.

-_-

• Knamix
M2M schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:30:
Buiten dat, ongeacht de keuze kun je altijd je order terug sturen onder wet koop op afstand. Zolang dat binnen twee weken doet.
Dan mag hij wel gebruikt zijn?

gr

• Jornv
Zeker, je kan hem dan gewoon gebruiken. Echter wanneer je hem beschadigt heb je wel een probleem natuurlijk.

• Knamix
Jornv schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:11:
Zeker, je kan hem dan gewoon gebruiken. Echter wanneer je hem beschadigt heb je wel een probleem natuurlijk.
Ik denk dat ik hem dan gewoon even gebruik en mocht het inderdaad tegenvallen, ga ik hem terugsturen en de Acer halen !

Verwijderd

En lees dan de volgende keer eerst reviews voordat je iets bestelt. Als je nota bene flyers en andere spullen ontwerpt en daarvoor een goed scherm nodig hebt dan vind ik het uitermate bijzonder dat je hier gaat vragen wat voor type scherm, mat/glans etc. er in de laptop zit nadat je al besteld hebt :)

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:11
In mijn opzicht, maakt de processor echt de dienst uit. RAM is simpel te upgraden, dat is niet het probleem. (6GB is trouwens ook genoeg). En die videokaart, je was toch niet van plan om te gamen? In dat geval: No doubt, Asus.

• lucash
Maar voor zijn gebruik maakt de CPU waarschijnlijk toch niks uit.De echte doorslag gaat in dit geval de bouwkwaliteit (Asus) en het scherm (Acer) geven :P

• Knamix
-

[ Voor 100% gewijzigd door Knamix op 12-01-2014 23:16 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-02 09:11
Knamix schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:50:
wist niet dat mijn MSI laptop zo'n slecht scherm heeft...

HP Envy15 IPS: 831:1
ASUS N56 TN: 514:1
MSI CX640DX: 151:1 :')
Deze waardes zijn ook nog eens behoorlijk afhankelijk van de meetmethode. Het zou mij bijvoorbeeld niks verbazen als in een andere review van de HP Envy een contrast van 600:1 opgegeven wordt.

• Knamix
Klopt! Heb er ook naar gekeken (2 verschillende N56 types waar alleen de ram geheugen verschilt)

En de contrast ratio is bij de een opeens 700:1 en bij de ander 514:1 ...

Helaas mijn laptop nog niet binnen (1e poging lukte niet omdat er niemand thuis was)
Ik was gewoon thuis en de bel was niet gegaan... Maar ach, morgen is hij er hopelijk :)

• lucash
Er zijn ook 2 verschillende schermen die Asus gebruikt in de N56. Een van Samsung en een van LG als ik t goed heb.

• douwefp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 14:20
Persoonlijk zou ik voor het IPS paneel gaan, de 4e generatie i5 of i7 en de daarbij behorende batterijduur.
Bovendien is de Acer nog lichter ook. Acer of Asus: ik zou gewoon naar de specs kijken.

Ik heb zelf de V5-573G met i7 en 8gb RAM. Eergisteren een Plextor msata SSD ingebouwd in het vrije slot. De originele HDD zit er nog in voor extra opslag. Super laptop!
Pagina: 1