Ebay + paypal foutje

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik weet niet of die hier hoort, maar dit leek me wel de meest logische...

Ik heb dus een Qnix QX2710 Evolution II gekocht van storywithstory.
Nu wilde ik dus betalen via paypal, heb ik dus, tot mijn ongenoegen tien minuten later, aangevinkt dat paypal het mag afschrijven van mijn rekening.
6-10 werkdagen.
*** :(

Ik ben niet zo snugger met paypal, ik vind het maar zo onoverzichtelijk.
Nu meteen mijn random reader erbij gepakt en hup 249.20 bijgestort van mijn spaarrekening, ik heb geen zin om 2 weken met 250 euro bevriesd geld op mijn studentenrekening te zitten.
Dit was in de hoop dat paypal dit wel zou zien en de overdracht zou cancellen en wel de 250 van de ideal betaling zou gebruiken.
Niet dus. Ik zie in ieder geval niks gebeuren bij de overview en een saldo staan van 250.

Is dit wel mogelijk? Ik heb paypal al gemaild, maar ze zijn niet echt de snelste naar mijn mening.

Of schiet paypal het bedrag al voor aan de verkoper zodat ik toch mijn monitor dinsdag-donderdag heb?

Alvorens bedankt leute ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:50
Paypal schiet niks voor.
Paypal gebruikt het saldo op je PP rekening, of haalt het van je bankrekening af* of haalt het van je CC-rekening af.

*Er is inderdaad soms een wachttijd van x-dagen voordat PP het geld van je bankrekening af kan halen.
Ik weet niet meer waarom, waarschijnlijk bij nieuwe -niet gevalideerde- gebruikers oid.

Later in het proces zou het wel instant moeten gaan.

Maar je zou de FAQ van PP even kunnen doorlezen. Geheid dat het daar in moet staan.

Zolang je geen reactie/hulp van PP krijgt, kun je er vanuit gaan dat het geld pas over 6-10 wordt overgemaakt en dan pas je order in werking wordt gesteld (tel daar dus de verzenddagen bij).

Serieus een zoekactie van 5 seconden :O
https://www.paypal.com/nl...112&topicID=3100047&m=TCI

[ Voor 9% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-01-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Well, shit.
Bedankt voor de snelle respons :P
Moge paypal moeilijk doen, zou het dan lonen om de order te cancellen ( via story ) en dan opnieuw te plaatsen?
Of gaat dat niet zo makkelijk?

Op je laatste link

Uw bank schrijft het gewenste bedrag over naar PayPal en het geld wordt op uw saldo gestort.
PayPal schrijft het geld over van uw PayPal-rekening naar de verkoper.

Dit had ik ook gelezen, daarom hoopte ik dat paypal het wel zou zien dat er 250 bijgeschreven was. Immers, de code lijkt me toch dat mijn paypal rekening iedere zoveel minuten wordt gecontroleerd of de saldo toereikend is waarna het overgeschreven wordt?
Daarom raakte ik in de war ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Thomg op 12-01-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:50
Paypal hoeft niet moeilijk te doen.
Paypal kan hooguit niet mee willen werken. Ze werken volgens een bepaalde procedure en zo'n uitgestelde bankbetaling wordt niet voor de fun gedaan.

Cancellen zou kunnen, maar pas op dat je niet geflagged wordt als oplichter oid, want dan gaat je PP op slot en kun je allerlei documenten gaan faxen en dan duurt het nog langer ;)

@ je edit:
De procedure is al gestart. Bij de check op dat moment was de saldo 0 of negatief.
Denk dus niet dat je zomaar te midden in een lopende procedure kunt inhaken.
Wellicht dat PP dat zelf wel kan, maar of ze dat willen?
Bel anders, als wachten op mail je te lang duurt.

[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:47:
Paypal hoeft niet moeilijk te doen.
Paypal kan hooguit niet mee willen werken. Ze werken volgens een bepaalde procedure en zo'n uitgestelde bankbetaling wordt niet voor de fun gedaan.

Cancellen zou kunnen, maar pas op dat je niet geflagged wordt als oplichter oid, want dan gaat je PP op slot en kun je allerlei documenten gaan faxen en dan duurt het nog langer ;)
Heh, heb ik al te maken mee gehad, wat een geklooi eerste klas zeg :7

Nouja, duimen op snelle respons van paypal.
En, tsja, hopen dat ze meewerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Gebruik voortaan eerst even Google. Helpdesk topics als deze gaan gelijk op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.