Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hp dl360 en de herrie (Stofzuigerniveau)

Pagina: 1
Acties:

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoe ik de fans kan uitschakelen zonder dat de server zich uitschakeld?
Ik wil van de herrie af, de server word niet zwaar belast dus zal ook niet extreem warm worden als er gewoon 2 normale fans op staan. Wie heeft dit weleens geprobeerd en kan mij hiermee helpen?

In de bios zijn geen opties betreft niveauregeling fans.
Geen fancontroler.
Wellicht kan het zonder al te veel omwegen.

Bvd Phiel 8)7

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 12:40
Welke generatie van proliant?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Welk OS draai je?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:31
Vanaf de G6 worden ze pas stil. Lagere versies blijven de fans loeien.

oi :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

VetCool schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:43:
Vanaf de G6 worden ze pas stil. Lagere versies blijven de fans loeien.
BS. Ook de eerdere generaties worden stiller, maar dan moet je wel de juiste drivers en management software geïnstalleerd hebben.
Wat wel zo is is dat de eerste generatie (G1) zelfs met de juiste software herrie maakte, maar dat lag eerdere aan het type fans.

[ Voor 17% gewijzigd door Equator op 12-01-2014 17:45 ]

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
generatie g4p en ik draai er windows7 32bit op alle drivers zijn geinstalleerd, de bios is zeer beperkt naar mijn idee.

Eerste start herrie dan gaat hij lager draaien tot normaal te hard niveau.

Ik heb de originele cd roms van hp erbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Phylantroop op 12-01-2014 21:29 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

Felyrion

goodgoan!

Tsja, die fans zijn gemaakt voor hun functie, koelen. Er is bij servers geen interesse om enige stilheid te behouden omdat ze toch in serverruimtes geplaatst worden.

In het verleden heb ik wel eens succes gehad door er tijdelijk andere types fans (80mm oid) aan te hangen die stiller zijn, maar een goede oplossing kan ik dat niet noemen. Als het maar voor een testbak is die je niet te dierbaar is zou het kunnen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 08:37

mookie

Heerlijk Helder

die server meet de rpm van alle fans afzonderlijk.
Als je er ééntje van een set (b.v. de 4 intake fans) uitschakeld zullen de resterende per definitie op volle RPM gaan draaien. Tevens krijg je een melding bij het booten (en ook vanuit de mgmt tools als je die geinstalleerd hebt).
Ze maken inderdaad nogal wat herrie, zelfs op "rustig" niveau.
Maar je moet eigenlijk blij zijn dat er nog geen fan kapot is. Er is bijna niet aan te komen (special stekker) of je moet zelf solderen en als er 1 kapot is wordt je gek van het geluid.
Het toerental is afhankelijk van de temperatuur.
Als je hem beter kunt koelen (misschien staat hij nu op 26 graden ambient en springt hij vanaf 25 ineens lager) dan zullen ze stiller zijn, anders niet. Er zitten iets van 4 snelheden op, die je helaas niet in kunt stellen.
Ik heb hier de airco op precies 22 graden staan zodat hij onder de 25 blijft en de herrie enigzins draaglijk is.
Zet ik de airco op 18 graden dan gaat hij nog 1 trapje lager, maar vind het zonde van de stroom die in de airco gaat zitten.

mookie

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zo uit mijn hoofd zijn het de management agents en de SMH die het boeltje regelen, nou is W7 nooit ondersteund geweest ntrlk. Windows 2003 met de des tijds courante PSP zou waarschijnlijk een beter resultaat geven, maar goed dat helpt jou weinig.

edit: dit wellicht wel:
YouTube: hp proliant dl360 g4* cooling fan mod quiet cooling*

[ Voor 22% gewijzigd door wagenveld op 13-01-2014 00:19 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

Felyrion

goodgoan!

Dat is wel een handige :) dat scheelt al een hele hoop zonder je server gelijk om zeep te helpen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Topicstarter
Dat is al een goeie ja die ga ik eens uitvoeren ik heb toch nog 2x hp dl 140 dus die 360 kan ik vergallen ha.

Bvd mensen ik kan weer even knutselen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Man, kan je niet beter een deftige goedkope server bouwen van consumenten producten. Zo een 360 vreet stroom, is lawaaierig en qua performance ook niet echt alles meer.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1