Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows server 2012 R2 - Modern UI leeg

Pagina: 1
Acties:

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 12:31

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Ik heb laatst mijn server geupgrade naar Server 2012 R2 zonder problemen. Daarna heb ik de windows.old directory verwijderd die bij zo'n upgrade aangemaakt wordt. Dit heeft echter als probleem opgeleverd dat het modern UI start menu volledig leeg is voor de administrator gebruiker. Er zijn geen administrative tools meer in aanwezig, noch de andere apps. Heeft iemand een idee waar dit door komt en hoe ik dit kan fixen? Ik zoek iets als een reset van het 'start menu', maar een rondje googlen heeft mij tot nu toe nog niets opgeleverd. Als laatste optie zie ik het verwijderen van het lokale administrator account. Hiervoor moet ik echter inloggen met een andere administrator username, maar als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding:

"The User Profile Service failed the logon"

Als mogelijke oplossing heb ik de volgende link gevonden:
You receive a "The User Profile Service failed the logon” error message

Maar ik weet niet of dit ook van toepassing is op Server 2012 R2, en, als ik dit zou doen wat voor gevolgen het zou hebben voor de rest van de installatie. Iemand een idee?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een nieuw account aanmaakt via "Windowsvlaggetje + R -> compmgmt.msc -> Local Users and Groups -> Users" en dat account lid maakt van de lokale administrators groep en daar vervolgens mee inlogt, wat gebeurd er dan?

(Originele administrator account beter niet/nooit verwijderen, dit is een account met een "well known SID" en wordt voor meerdere zaken gebruikt, o.a. de recoveryconsole).

Als je dan wel een normale situatie terug krijgt dan kun je vanuit dat account het oude administrator profiel verwijderen middels de normale manier (dus niet door de map onder "users" gewoon weg te gooien!!).

Profielen verwijderen altijd middels "Windowsvlaggetje + R -> Sysdm.cpl -> tabblad "Advanced" -> Userporfiles" !!

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 12-01-2014 16:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je die directory netjes opgeruimd via de schijfopruiing, of heb je deze take ownership & shift-del in de verkenner er uit gegooid?
Zie daarover: https://blogs.microsoft.n...na-windows-8-upgrade.aspx bijvoorbeeld

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Schijfopruiming is niet aanwezig in Server 2012 voor zover ik weet, dus ik heb de windows.old map met een robocopy scriptje verwijderd (dit script synct de map als het ware met een lege map, zodat alles verwijderd kan worden, ongeacht de security policy).

Ik heb ook nog geprobeerd een nieuw administrator account aan te maken, en deze alle rechten gegeven die het built-in administrator account ook heeft. Echter, met dat account kan ik ook niet inloggen en krijg ik dezelfde error als die ik eerder beschreef. Ik heb nog even verder gegoogled, waaruit bleek dat er in de Users map ook een Default map aanwezig moet zijn (voor windows 8 clients). Deze map werkt als een soort template voor nieuwe users. Maar op mijn server is deze map ook niet aanwezig. Ik heb echter geen idee of die map normaal wel aanwezig is op de server software van microsoft.

Heeft iemand een idee of deze Default map aanwezig dient te zijn, en zo ja, of ik deze op een één of andere manier kan herstellen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die map "Default" moet uiteraard aanwezig zijn, van daar uit wordt een nieuw lokaal account opgebouwd qua profiel/settings. Die map is (uiteraard) hidden dus je zult aan moeten geven dat je die spullen zichtbaar hebt voordat je 'm te zien krijgt (niet nodig voor de werking).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-01-2014 19:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Goed. Misschien een beetje een on-orthodoxe methode, maar ik heb de server opnieuw een 'upgrade' gegeven (naar dezelfde versie) en nu zijn alle menu's weer goed (voor nu).
Pagina: 1