Ik heb laatst mijn server geupgrade naar Server 2012 R2 zonder problemen. Daarna heb ik de windows.old directory verwijderd die bij zo'n upgrade aangemaakt wordt. Dit heeft echter als probleem opgeleverd dat het modern UI start menu volledig leeg is voor de administrator gebruiker. Er zijn geen administrative tools meer in aanwezig, noch de andere apps. Heeft iemand een idee waar dit door komt en hoe ik dit kan fixen? Ik zoek iets als een reset van het 'start menu', maar een rondje googlen heeft mij tot nu toe nog niets opgeleverd. Als laatste optie zie ik het verwijderen van het lokale administrator account. Hiervoor moet ik echter inloggen met een andere administrator username, maar als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding:
"The User Profile Service failed the logon"
Als mogelijke oplossing heb ik de volgende link gevonden:
You receive a "The User Profile Service failed the logon” error message
Maar ik weet niet of dit ook van toepassing is op Server 2012 R2, en, als ik dit zou doen wat voor gevolgen het zou hebben voor de rest van de installatie. Iemand een idee?
"The User Profile Service failed the logon"
Als mogelijke oplossing heb ik de volgende link gevonden:
You receive a "The User Profile Service failed the logon” error message
Maar ik weet niet of dit ook van toepassing is op Server 2012 R2, en, als ik dit zou doen wat voor gevolgen het zou hebben voor de rest van de installatie. Iemand een idee?