Kras op AC4 disk xbox 360

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ne_97
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01-2015
Hallo,

Ik zat dus laatst ac4 te spelen toen ik een foutmelding kreeg, en het spel stopte.
Heb hem er maar uitgehaald en de disk gecontroleerd. Bleek dat er een huge kras opzat. Laat me zeggen van wel 10 cm :o . Je kunt zien dat het een leeskras is, dus gedaan door de xbox.
Ik heb het sindsdien nog een aantal keren gespeeld, en sommige dingen werken niet (goed) meer. Tijdens filmjes vallen stemmen vaak weg, memory's en grote gebieden laden faalt vaak, en kan het spel vaak niet langer dan 50 min. spelen, want dat kapt ie ermee.
De xbox maakt ook de hele tijd verontrustende (ongebruikelijke) geluiden tijdens het spelen, wat niet erg prettig is.
Ik heb Halo3 er nog ingedaan en kijken of het daar ook fout ging. Nee dus. De xbox maakte het normale vertrouwde geluid en de disk had geen schade. Andere games durf ik niet te testen, maar ik neem aan dat alleen ac4 problemen heeft gezien die kras.
Het is nog niet eerder gebeurd.

De vraag is dat Assassin's Creed moet worden opgestuurd, want heb hem bijna uitgespeeld en het is jammer als al die data verloren gaat. Want ik weet niet of ze de data naar een andere disk overbrengen (wat eerder wel met een game van Nintendo is gedaan)
Of zou de xbox gemaakt moeten worden, een nieuwe aanschaffen of er niets aan doen?

Groeten 0ne_97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als er een dusdanig grote en zichtbare kras op een schijfje zit dan hoef je niet een nieuw apparaat te kopen om de schijf alsnog te kunnen lezen. Op dat moment is de schijf simpelweg aan gort en zul je een andere schijf moeten regelen. Als de leverancier deze kosteloos omruilt, of de fabrikant waarbij ook een account wordt gekoppeld aan het spel, dan is het makkelijk opgelost.

Dat de speler rare geluiden maakt is logisch. De data die de lens krijgt is simpelweg onleesbaar, wat er dan gebeurt is dat de speler de data opnieuw probeert te lezen, net zolang tot er geen foutieve data meer binnenkomt. Wanneer dat niet lukt zal dit leiden tot een fout, wat je dus krijgt te zien. Het geluid wat je hoort is niks meer dan een lens die heen en weer gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Heb je de Xbox verplaatst toen de ac4 dvd erin lag of iets dergelijks? En waaraan zie je dat het een leeskras is?

En je savegame staat op de Xbox dus als je de dvd omruilt heb je al je data nog op de Xbox staan. En een dvd drive kan hele vreemde geluiden maken als de dvd moeilijk te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ne_97
revertive schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:09:
Heb je de Xbox verplaatst toen de ac4 dvd erin lag of iets dergelijks? En waaraan zie je dat het een leeskras is?

En je savegame staat op de Xbox dus als je de dvd omruilt heb je al je data nog op de Xbox staan. En een dvd drive kan hele vreemde geluiden maken als de dvd moeilijk te lezen is.
Nee, de xbox is niet verplaatst. Is misschien inderdaad wel tegenaangestoten.
Ik weet dat het een leeskras is, omdat het een groot, cirkelvormig is. Dat kun je zelf niet gedaan hebben, tenzij je er met een passer overheen gekrast hebt, wat je natuurlijk nooit zult doen.

[ Voor 10% gewijzigd door 0ne_97 op 13-01-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ne_97
sypie schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:07:
Als er een dusdanig grote en zichtbare kras op een schijfje zit dan hoef je niet een nieuw apparaat te kopen om de schijf alsnog te kunnen lezen. Op dat moment is de schijf simpelweg aan gort en zul je een andere schijf moeten regelen. Als de leverancier deze kosteloos omruilt, of de fabrikant waarbij ook een account wordt gekoppeld aan het spel, dan is het makkelijk opgelost.

Dat de speler rare geluiden maakt is logisch. De data die de lens krijgt is simpelweg onleesbaar, wat er dan gebeurt is dat de speler de data opnieuw probeert te lezen, net zolang tot er geen foutieve data meer binnenkomt. Wanneer dat niet lukt zal dit leiden tot een fout, wat je dus krijgt te zien. Het geluid wat je hoort is niks meer dan een lens die heen en weer gestuurd wordt.
-Het leek me ook wel overbodig om een nieuwe xbox te kopen. Maar ja stel als hij dat ook met andere games zou doen.
En als ik hem opstuur, hoop ik maar dat het kosteloos wordt omgeruild..

-Ja ik wist dat de speler steeds die data moest lezen. Hoe het precies zat, wist ik niet. Inderdaad wel logisch dat hij zo'n herrie maakt.

[ Voor 15% gewijzigd door 0ne_97 op 12-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
Ga even langs een Gamemania, die kunnen meestal voor 5 euro ofzo wel weer je disc oplappen.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Pagina: 1