Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
In de woonkamer staat naast de TV een HTPC. Deze zit nu in een Fractal design R3 kast.
Maar door een verandering van de indeling past deze kast niet meer op de beoogde plaats.
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kast, maar deze moet aan een aantal eisen voldoen, waarop ik in de pricewatch niet kan zoeken. Daarom schakel ik graag jullie hulp in;)

Het kastje staat zichtbaar in de woonkamer, dus een ingetogen uiterlijk is gewenst. Bij voorkeur zwart om zo min mogelijk op te vallen.
De diepte mag maximaal 40cm zijn, maar bij voorkeur minder: 35-36 zou perfect zijn.
Maar de huidige hardware moet er wel in passen, dus geschikt voor:
m-ATX moederbord
ATX voeding (hier kan ik niet op zoeken)
5,25" DVD-brander
3,5" cardreader
3,5" harddisk
2,5" SSD

En de prijs is natuurlijk ook van belang: Rond de 60 euro maximaal, maar bij voorkeur minder.
Zelf heb ik de Gigabyte GZ-M5 gevonden als redelijk modern kastje, klein, goedkoop, met USB3.
Maar misschien zijn er nog wel betere opties.

Wie weet er een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 05:22
Moet het een staand (tower) model zijn? Of mag het ook een plat model zijn (zoals een receiver)? Er zijn namelijk wel kasten die net zo breed zijn als receivers en best plat. Die kun je dan zo in je tv kast zetten.
In dat geval zal deze dan denk ik het interessantst zijn: pricewatch: Silverstone Milo ML04
Het nadeel is dat er geen externe 3,5" drive is voor een cardreader. Misschien zou je die ook ergens los kunnen neerleggen.
Als het wel een tower moet zijn dan kun je kijken naar iets als dit: pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart Wel een compact kastje (niet erg diep en hoog, maar wel vrij breed). Dat is denk ik wel ongeveer de kleinste mATX kast. Verder kun je kiezen uit normale (saaie) basiskasten, die vind ik niet altijd even mooi zijn.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Hoe mooi je een kast vind is natuurlijk voor iedereen anders, hier een paar modellen:

pricewatch: Aerocool DS Cube Black Edition Closed
pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart

In de BitFenix kan geen cardreader, dus die valt af.

[ Voor 8% gewijzigd door Dunta op 12-01-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
De breedte van de nieuwe kast wil ik graag smaller of maximaal hetzelfde hebben als de R3, anders past het helaas niet.
Al die kastjes zijn best prijzig, dan zou het al interessant worden om de pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 met een nieuwe Seasonic 300W voeding te nemen en mijn huidige voeding te verkopen.
Maar het zijn allemaal opties van >75 euro en dan wordt die gigabyte van 30,- steeds interessanter.
Misschien zoek ik wel een eenhoorn...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
En omdat ik geen andere suggesties meer heb gekregen, de Gigabyte kast besteld. Bedankt voor de hulp!