Traag internet van de ene op de andere dag

Pagina: 1
Acties:

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
Goedendag luitjes,

Sinds gister middag is vanuit het niets het internet gigantisch traag. Internet sites laden gaat super traag en soms openen de sites helemaal niet. De download snelheid ligt op het moment op 4 kB/s.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb internet van KPN xperiabox V8

Verwijderd

Kun je wat meer info geven?
Inloggen op de xperiabox en de signaalwaardes van down- en upstream posten.
Meet je bedraad of via WIFI?
Keertje de box herstarten (minuutje van de stroom afhalen) al geprobeerd?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:37
Idd is dat bedraad of via wifi ??

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
In beide gevallen erg laag.

TS:
Let op je hoofdletters. Bits, bytes, milli en Mega.
Verder met hierboven: Meer info. Ook: Nog meer mensen in huis? Wat voor abo heb je? En zet je downloads eens uit.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Misschien stomme vraag...

Maar heb je alles al eens herstart. Hiermee bedoel ik dus je modem/router.

• EpicPuma
Al verschillende keren opnieuw opgestart en gereset vandaag, dit maakte geen verschil, de eerste 30 sec/1 min ging het weer lopen als een malle maar viel toen direct weer weg. Er zijn 4 laptops in dit huis iedereen heeft problemen, dat geldt ook voor mobieltjes. We hebben nog nooit problemen gehad en het liep altijd goed... Het is via WIFI

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Start eerst eens een test via een kabel, dan kan je WiFi eventueel uitsluiten.

Kan je eens testen met een tool als inSSIDer (of iets anders) om het aantal draadloze netwerken in kaart te brengen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EpicPuma
Zou het kunnen zijn dat ik onder een DoS attack ben? Als ik inlog op me router en kijk bij security log dan kan je zien wie er allemaal verbinding probeert te maken zie ik heel veel SYN flood en UDP flood...

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Nee, maar het zou wel helpen als je wat meer info gaf.
Wil je dit probleem vinden is het vrij simpel: Alle apparaten uit en eerst een goede verbinding met één pc bedraad via de modem. Als dat met je pc niet lukt, probeer dan met een LiveCD van bijv Ubuntu om evt. software op je pc uit te sluiten.

Daarna diezelfde pc draadloos. Nog steeds ok? Nog een pc aan, etc.

Verwijderd

EpicPuma schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:07:
Zou het kunnen zijn dat ik onder een DoS attack ben? Als ik inlog op me router en kijk bij security log dan kan je zien wie er allemaal verbinding probeert te maken zie ik heel veel SYN flood en UDP flood...
Alles kan, genoeg lui die je willen helpen, moet je wel wat meer info geven.
Het is hier geen helpdesk, waarbij iedereen in z'n glazen bol kan zien wat er bij jou aan de hand is.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Draait er ook in jullie huis iemand torrents?
Daarnaast kan je de laptops / pc's eens nalopen of er geen "extra" items meedraaien die niet gewenst zijn (Malware e.d.).
En zoals hierboven was aangegeven, post eens een plaatje van je log van de router. Daarnaast ook de specs van de laptops.
Pagina: 1