Mijn verloofde heeft een acer aspire 7551-322g25mn. deze laptop heeft een 17.3 inch scherm amd athlon x2 2.1ghz processor 2gb ram en 250gb harddisk. Het probleem is dat deze laptop zeer traag is, dan bedoel ik dat windows 7 5 minuten nodig heft om en bureaublad te tonen en dat het opstarten van programma's als excel of chrome ook ruim 5 minuten in beslag neemt. Daarbij is het vreemde dat een programma soms wel opstart en soms niet, excel gaf bijvoorbeeld 1 keer aan dat er een licentieprobleem was en een dll-bestand niet kon worden gevonden en de keer daarna startte het vlekkeloos(maar pas na 5 minuten). Via wubi is ook ubuntu op deze laptop geinstalleerd, ubuntu geeft niet dezelfde problemen(is snel opgestart en werkt doorgaans goed) maar soms kan het systeem ineens 3 keer achter elkaar compleet crashen, of kunnen geinstalleerde toepassingen niet gevonden worden, en soms gaat het ineens dagen goed(in windows gebeurd dit nooit windows is gewoon onbruikbaar geworden dor de traagheid).
wat ik zelf heb gedaan:
- alle programma's verwijderen die niet nodig zijn(ook uit opstarten en msconfig)
- avira installeren(omdat dit de meest lichtgewicht virusscanner zou zijn)
- spywareconrole
- schijfopruiming en defragmenteren
Ik vraag mij nu af: wat kan dit zijn, is dit hardware(een onbetrouwbare harde schijf of geheugen) of is dit software en moet ik hem gewoon volledig opnieuw installeren? Het punt is dat ik eerder bij een zo instabiel systeem grote problemen kreeg met herinstallatie omdat de oorzaak het geheugen bleek te zijn dus ik dacht als dit iemand bekend voorkomt hoor ik het graag.
wat ik zelf heb gedaan:
- alle programma's verwijderen die niet nodig zijn(ook uit opstarten en msconfig)
- avira installeren(omdat dit de meest lichtgewicht virusscanner zou zijn)
- spywareconrole
- schijfopruiming en defragmenteren
Ik vraag mij nu af: wat kan dit zijn, is dit hardware(een onbetrouwbare harde schijf of geheugen) of is dit software en moet ik hem gewoon volledig opnieuw installeren? Het punt is dat ik eerder bij een zo instabiel systeem grote problemen kreeg met herinstallatie omdat de oorzaak het geheugen bleek te zijn dus ik dacht als dit iemand bekend voorkomt hoor ik het graag.