Automatisch omschakelen naar HDMI werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-02 13:40
Ik heb een VT50 en gebruik nu 2 HDMI poorten; op HDMI1 een mediaplayer en op HDMI2 een PS4.
Als ik m'n mediaplayer inschakel dan schakelt de tv automatisch naar HDMI1, maar als ik m'n PS4 inschakel dan schakelt de tv niet automatisch naar HDMI2. Als ik de PS4 op HDM1 hang dan schakelt de tv wel automatisch.

Kan het zijn dat er een instelling is wat betreft het automatisch schakelen of werkt dit alleen voor HDMI1?

ps Deze vraag heb ik ook gesteld in het Panasonic topic maar kreeg daar geen reactie.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik denk dat je eens moet gaan googlen op HDMi CEC. Waarschijnlijk ondersteunt jouw TV dat alleen maar op de HDMi 1 poort.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-02 13:40
HDMI CEC blijkt inderdaad de oplossing te zijn. Ik heb het nu als volgt werkend;

- Aanzetten van HDMI CEC op de PS4 (settings > system > enable HDMI device link)
http://manuals.playstatio.../settings/devicelink.html

- Aanzetten van HDMI CEC op de VT50 (setup > link settings > viera link)

Nu schakelt de TV automatisch om naar de PS4 en het leuke is dat je nu met de tv afstandsbediening ook door de PS4 menu's heen kan lopen. De VT50 heeft ook nog een optie waarbij de tv automatisch aangaat zodra de PS4 wordt ingeschakeld (setup > link settings > power on link). Ook is er een optie waarbij de PS4 in standby gaat zodra je de TV in standby zet (setup > link settings > power off link).

Het enige wat nu nog niet goed werkt is, is dat de tv weer terugschakelt zodra de PS4 wordt uitgezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Heisenbug op 12-01-2014 15:21 ]