Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-07 17:50
Okee ik zit met het volgende.

De huidige opstelling:
UPC modem thompson (wordt hopelijk vervangen)
Switch TP-Link TL-SG1016D (hier aan vast een router tp link/ps3/horizon/conceptronic/accesspoint attic)
Router TP-link TL-WDR4300 (ik weet het niet ideaal)

Met deze opstelling UPC->switch->Router->PC heb ik internetverbinding (ik weet het de router moet er tussen uit).
Maar als ik nu de PC rechtstreeks op de Switch of Modem hang heb ik netwerkverbinding maar geen internet.
(soms wel voor een paar seconden na opstarten van pc)

Ik snap het niet meer en ik weet even niet meer hoe ik nu dit kan oplossen. dus graag jullie advies/hulp?

Ondertussen:
Gezien ik ook wireless problemen heb met de UPC modem heb ik een nieuwe modem aangevraagd die wordt op gestuurd (als het goedgaat)

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem > Router >> Switch >>>Computer.

Als je je pc rechtstreeks op het modem aansluit kun je maar met 1 pc erop. Je zit dan niet op je private adres maar op je public adres. Als je met meerdere computers erop wilt moet je router gebruiken zoals hierboven^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Je kan in de administratiepagina van de UPC-router de modem instellen op bridge-mode / router-mode. Dan vervalt de routerfunctie van de UPC modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:04:
Modem > Router >> Switch >>>Computer.

Als je je pc rechtstreeks op het modem aansluit kun je maar met 1 pc erop. Je zit dan niet op je private adres maar op je public adres. Als je met meerdere computers erop wilt moet je router gebruiken zoals hierboven^.
Wacht even
de situatie nu is modem>Switch>Router>PC
Maar je zegt dat ik moet doen Modem>Router>Switch>PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Met je huidige setup moet je de TL-WDR4300 instellen als AP. Met de setup die RILA voorstelt moet je de UPC-router in bridge modus plaatsen.

Wat je wilt is afhankelijk van de plaats waar de apparaten zich bevinden (ivm kabels), welke router je wilt laten routeren (Thomson of TP-Link) en hoe goed je WiFi dekking is (of je dus een AP nodig hebt of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Miyamoto schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:53:
Met je huidige setup moet je de TL-WDR4300 instellen als AP. Met de setup die RILA voorstelt moet je de UPC-router in bridge modus plaatsen.

Wat je wilt is afhankelijk van de plaats waar de apparaten zich bevinden (ivm kabels), welke router je wilt laten routeren (Thomson of TP-Link) en hoe goed je WiFi dekking is (of je dus een AP nodig hebt of niet).
Ik wil wel even naar die bridge modus kijken.

Modem staat in de woonkamer de Router staat in de achterkamer.

er lopen 2 lange netwerk kabels van voor naar achter en zijn vrij voor gebruik zeg maar (1 wordt nu gebruikt van switch naar router)

Als ik modem op disabled zet moet ik dan nog iets instellen op de router?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 16:06

ResuCigam

BOFH

mr.wjca schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:23:
[...]
Wacht even
de situatie nu is modem>Switch>Router>PC
Maar je zegt dat ik moet doen Modem>Router>Switch>PC?
Ja dat is de juiste volgorde

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

[Ter leering ende vermaeck]

Modem: Zet het signaal van je kabelaansluiting om in een signaal dat door netwerkapparatuur wordt begrepen.
Router: Is de grens tussen twee netwerken, aan de kant van het modem is dat het netwerk van je internetprovider en aan de andere kant zit jouw prive-netwerk. Zorgt voor de routering van het verkeer tussen jouw prive-netwerk en het netwerk van je internetprovider.
Switch: Zorgt ervoor dat je meerdere netwerkapparaten op je netwerk aan kan sluiten.

Nu is het zo dat in je upc-modem zowel een router als een switch zitten ingebouwd (je kan er waarschijnlijk meerdere apparaten direct op aansluiten, en hij vormt automatisch de grens tussen de twee genoemde netwerken).
Als je er dan nog een tweede router tussen zet, dan ga je effectief twee prive-netwerken bouwen, waarvan 1 van die netwerken zich tussen de twee routers bevindt. Dit kan op zich prima als beide prive-netwerken niet het zelfde subnet gebruiken en de routering tussen de routers in orde is.
Het is echter handiger om maar 1 router te gebruiken. Door het upc-modem in bridge-mode te zetten omzeil je de ingebouwde router. Als je dat doet moet je zorgen dat de router die je aansluit op je modem automatisch een IP-adres krijgt van je internetprovider.
Tot slot, welke van de twee routers je ook gebruikt, op je router sluit je je switch aan en op je switch de rest van je apparaten. Als je router meerdere poorten heeft kan je uiteraard ook netwerkapparatuur rechtstreeks op je router aansluiten.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Goed zonder gekheid, @E-Rick duidelijke taal, top.

Ik ga het volgende doen naar aanleiding van het verhaal.
Ik ga de UPC Modem/router in Bridge-Mode zetten, dan kabel naar de Router.
(nu even trickie)
1 kabel uit router naar PC en 1 kabel naar de switch kan dit?
en de rest van de apparatuur natuurlijk op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Als je router meerdere lan-poorten heeft dan kan dat prima!

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
okee ik snap het niet.

Ik heb nu een nieuwe upc modem een Technicolor TC7200.
ik heb deze op Bridge modus gezet, daarna me Router TP-Link gereset en de pc opnieuw opgestart.
effect geen verbinding met het netwerk en of internet, wel kan ik de router benaderen met het standaard IP adres 192.168.0.1
Waar zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:06

lier

MikroTik nerd

Heb je een kabel van het modem naar de router lopen?
Zit die kabel in de WAN poort?
Branden er lampjes op het modem (elektrische verbinding)?
Wat geeft de router aan qua verbinding/IP adres/DNS adres/enz.?
Heb je het modem al een keer een tijdje (10 min.) uit gehad en daarna weer aangezet?

Je zegt dat je geen verbinding hebt met het netwerk maar dat je wel de router kan benaderen... hoe doe je dat zonder verbinding?
Hoe test je de Internet verbinding (browser/command line/router)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Hoi
De modem upc is op bridge mode en is gereboot volgens standaard instructies. Daarna heb ik de router tplink gerest. Natuurlijk kabel van modem naar router op wan poort en kabel van router naar pc en switch. Nu kan ik wel op de router komen maar verder ook niet dus verder geen netwerk en/of internet
De opstelling is dus upcmodem> router>> pc en switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 08:27
Probeer even het UPC modem voor 1 minuut van de stroom te halen. Daarna stekker er weer in het stopcontact.

Bij Ziggo bijvoorbeeld moet het modem echt stroomloos worden voor een aantal seconden, 1 min is dan zeker genoeg, om het nieuwe MAC adres te registeren.

UPS zal op een soortgelijke mannier werken. Het eerste apparaart wat aan het modem hangt die registeerd de provider icm je modem. Als je dan alleen de router opnieuw start dan registeerd deze niet het nieuwe MAC adres van je router en dan klopt het dat internet niet werkt. Door deze stroomloos te maken wordt je MAC van de router gekoppeld aan het modem en moet het werken.

Elke keer als je iets anders aan je modem koppelt moet je dit even herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
we gaan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Okee gedaan netwerk is aanwezig geen internet :(
Ik kan nu dus overal op me netwerk komen ook op de router en modem maar geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Ik probeer nog eens de router te resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
en we zijn weer terug bij af :( ik heb een vermoeden/gevoel dat de router tp link geen verbinding maakt met het internet.

want als ik het goed begrijp is de modem nu alleen een brug (bridge) en de router moet dan een verbinding maken met UPC of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mr.wjca schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 09:30:
en we zijn weer terug bij af :( ik heb een vermoeden/gevoel dat de router tp link geen verbinding maakt met het internet.

want als ik het goed begrijp is de modem nu alleen een brug (bridge) en de router moet dan een verbinding maken met UPC of heb ik het helemaal mis?
Klopt.

Wat zegt de TP-link over z'n WAN-verbinding? Heeft het een IP? Zo ja uit wat voor reeks (private 192? private 10? publiek?)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
IP adres UPC modem in bridge: 192.168.100.1
Kun je iig controleren of de verbinding daar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.wjca
Okee, het is me niet gelukt :(
Maar 1 kabel (oud draadje alweer) begaf het en heb ik even opniew moeten maken, glukkig niet veel werk.

Kreeg ondertussen een alternatieve tip.
Heb nu de volgende opstelling
UPC Modem>Switch>Alle apparatuur (Zoals PC en PS3, nas etc)
en UPC Modem>TP Link Router

Dit werkt nu naar wens.

Ik zit er over na te denken om die TP link router (was een kadootje) te verkopen en een AP er bij te kopen.

en nu maar eens weer gaan kijken naar een Mediaspeler/HTPC heb geen geld dus wordt dat een leuke uitdaging.

ps de UPC modem krijg ik ook een punt hoofd van, probeer nu al een paar keer de wifi naam en password aan te passen, om een of andere reden is dit toch een uitdaging vooral voor de 5.0 want deze wil gewoon niet van naam veranderen.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.wjca op 27-01-2014 10:26 ]

Pagina: 1