Toon posts:

help me ff, Welk achterlijk moederbord heb ik nu eigenlijk

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag 22/6 een p1 mobo gekocht voor een 10,-
maar ik heb er voor de rest geen gebruiks aanwijzing mij of zo

het is een AT/ATX mobo met 1 mb cach, 3 dimm sloten en 4 simm sloten, 4 pci sloten en 3 isa (16bit) sloten, Socket 7 voet

er zit een onboard audiokaart in van het merk SOUNDPRO

ik zal kijken of ik een Foto kan plaatsen

hopent dat jullie mij kunnen helpen

P.s. er lijkt een TXpro chip set op te zitten
en een AMI american megatrends BIOS met het type nummer " BT 46989 "

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEh je had het ook kunnen vragen aan degene die het je heeft verkocht, oh laat me raden die wist het ook niet, naja dan maar wachten op de foto :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEh je had het ook kunnen vragen aan degene die het je heeft verkocht, oh laat me raden die wist het ook niet, naja dan maar wachten op de foto :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Doet mij denken aan m'n "PCPRo" mobos. Ongelofelijke kutdingen waren dat. een tientje is wel ongeveer een goede prijs denk ik.

TXpro chipset betekent dat het iig een 66 MHz ding is, dus je kunt er al geen K6-2s op zetten.

166-233 MHx MMX en moet je naar gaan zoeken.

Heeft hij, op een rijtje van boven af aan: ATX power, AT power, floppy, IDE tussen het geheugen en de toetsenbordconnektor zitten?
Zo'n bord heb ik namelijk hier in gebruik als server met een P166MMX.

Verwijderd

Op zich zit het met uitbreidingssloten wel goed... rip voor een 10tje of gratis ergens een 512kB videokaart of een echte 1MB ergens vandaan waar nog beetje drivers voor te vinden zijn (Diamond stealth :) ) Dan nog een beetje modale geluidskaart, the one and only best card! SOUNDBLASTER 16 !!
Zet er een P100 op, Linux en mp3tjes spelen maar, moet je een superklein kastje vinden of zelf wat in elkaar knutselen en een klein monitortje (kan linux ergens op 400x300 ook draaien?), staat wel kewl bij je stereo! Heb je zo maar voor 100 piek een MP3 speler, nou man, en waarom kosten die dingen dan zo damn duur... ow ja, nu weet ik weer waarom linux, netwerkkaartje van 10mbit erin en je kunt die mp3tjes real time vanaf de HDD van je server of huis tuin en keuken pc afspelen!

• Jasper Janssen
Je mag heel erg blij zijn als je voor dit ding ooit nog jumpersettings vind... en socket7 jumpersettings zijn meestal _erg_ uitgebreid.

de "Motherboard database" vindt 'm niet.

Is het wellicht een "PCchips m571"? Dat is er in ieder geval een die ik gehad heb, maar ik ben dus vergeten of dat de socket7 of supersocket7 was.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Jasper Janssen:
Het is wel degelijk mogelijk om een AMD K6-2 op 66 MHz te draaien, ik heb namelijk een een 300 en een 400 MHz K6-2 gedraaid op een Asus tx-97e. Je klokt de bus op 66 MHz en voor de 300 MHz heb je een multiplier van 4,5 nodig en voor de 400 MHz een multiplier van 2 (intern maakt de processor daar 6x van). Eventueel kun je de bus nog op 75 MHz zetten.

The need for speed drives me

Verwijderd

Anyway kijk gewoon naar http://www.ping.be/bios ... daar staat precies hoe je er achter komt wat voor mobo je hebt.

Verwijderd

Er zal toch wel ergens op dat bord een naam van een fabrikant staan samen met een cryptisch typenummer?

Dan gewoon naar de mobo-bakker z'n site fietsen en FF door 'discontinued products' schoffelen .. :)

Verwijderd

mmm onboard SOUNDPRO lijkt me ook een PC100 bordje, weet het bijna zeker

• Jasper Janssen
Dat PC100 staat inderdaad op de manuals van de 100 MHz versies.

VOlgens mij worden de borden gemaakt door "PCChips". Laat dat nou een fabrikant zijn die geen enkele webpresence heeft voorzover ik die destijds kon vinden..

Wim's BIOS page heb je niet zoveel aan als je geen CPU hebt, en geen jumperinstellingen. BIOS codes kom je pas aan als je kan booten...

Baur: tot de 400 MHz kon je inderdaad nog op 66 MHz draaien, maar de 450-550 niet. de multipliers 1.5 en 2 zijn wel doorgeschakeld naar 5.5 en 6, maar hogere multipliers niet.

Vanzelfsprekend kun je ze wel op 66 * 6 = 400 draaien, maar daarvoor hoef je geen extra snelle versie te kopen..

Verwijderd

PC-Chips geen web-presence?? DAn heb je toch niet hard gezocht ..

Ik had de site in 5 seconds flat voor m'n neus!
http://www.pcchips.com/manual.html

Verwijderd

Misschien een broertje van dit geval?

Afbeeldingslocatie: http://210.176.91.36/photo/m571/m571_1.gif

• Jasper Janssen
Hee Helpdesk, bedankt.. die site zal wel nieuw zijn dan, toen ik er het laatst naar zocht (dat was dus wel een maand of zes terug) kon ik ze niet vinden. Maar misschien ook wel omdat ik niet goed gezocht heb, wie weet.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

wat is het probleem dan ????

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

die gebruiksaanwijzing kun je wel op
internet vinden , ik weet alleen niet precies het addres van die site .

sucses

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
De foto lijkt er wel op alleen zitten de ide en fdc connectors allemaal bij de AT/ATX connectors en er zitten twee TX chips op
en de bios hangt op de plek waar hier de IDE zit
Pagina: 1