Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC start niet na verwijderen partitie op 2e HDD met Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

• tch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 23:01
In heb volgens mij iets stoms gedaan... Ik heb op mijn SSD win 8.1 staan, en op een partitie op een andere HDD Ubuntu. Ik heb de partitie leeg gemaakt en de partities weer samengevoegd. Alleen wil mijn PC nu niet meer opstarten... Ik kan nog bij de BIOS maar kan daar ook niks mee voor zover ik kon zien... Ik krijg nu een "no such device" error (zie plaatje).
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/zm5IYVj
http://imgur.com/zm5IYVj

Hoe kom ik weer bij mijn windows? :'(

Correctie: ik kan niet meer bij de BIOS...

[ Voor 6% gewijzigd door tch op 12-01-2014 11:29 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Booten vanaf je win8 installatie medium en de boot opties laten herstellen. Door de installatie van GRUB is de Windows boot manager weg en kan hij Windows niet meer booten. De melding die je krijgt is ook een GRUB melding, heeft verder niets met de hardware te maken.

Het verbaast me wel dat je hierdoor niet in je BIOS kan komen trouwens, GRUB komt pas in beeld na de POST.

Desktop | Server | Laptop

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11 09:56
probeer het eens met alleen je windows 8 ssd.
waarschijnlijk probeert GRUB op de andere hdd nog steeds op te starten alleen is daar geen OS meer.
angezien je windows 8 op een losse ssd hebt geinstalleert lijkt het mij ook dat daar een boot gedeelte opzit voor windows 8

als dit niet werkt kun je ook opstarten vanaf een live cd van ubuntu bijvoorbeeld. (met beide hdds erin)
er zijn genoeg sites die tonen hoe je jouw grub weer up to date brengt zodat deze alleen windows 8 ziet en daarvan opstart.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023