Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

' Globale' desktop welke op elke PC identiek is

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• Solo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 00:58
Hallo allemaal,

Zijn er mogelijkheden met WIndows Server om de gebruiker op elke PC in het AD exact dezelfde werkomgeving te geven?

Dus dat zij overal, op elke computer kunnen werken.

Groeten,

Albert Hoekstra

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Roaming Profiles
Group Policies

Of anders via externe tooling: AppSense, RES Software

https://discord.com/invite/tweakers

• Solo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 00:58
redfoxert schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:21:
Roaming Profiles
Group Policies

Of anders via externe tooling: AppSense, RES Software
Group Policies gebruik ik al, maar loop tegen wat problemen aan.
Je moet namelijk dan alle instellingen vast in je group policies zetten.
En aangezien er 10 applicaties gebruikt worden, welke allemaal op een verschillende manier hun settings opslaan wordt dat beetje lastig. Of heb jij hier andere tips voor?

Roaming Profiles ga ik even bekijken wat het is, ken ik nog niet.

Anders ga ik de tools even bekijken, bedankt! :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een dergelijke werkwijze gebeurt bij heel veel organisaties. Vaak door P&O flexplek genoemd :P

Ik stel voor dat je nu gewapend met wat steekwoorden zelf eerst een en ander gaat lezen hierover. Er zijn veel stukken op het web, boeken, etc. over geschreven. Overweeg ook iets als http://www.citrix.com/pro...ation-virtualization.html en Wikipedia: Desktop virtualization geeft een hoog-over beeld van alternatieven.

We denken heel graag mee maar (zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen) horen wel graag je eigen ideeën in de topicstart. Het lijkt er op alsof dat niet is gebeurd, ik sluit dit topic. Open gerust een nieuw topic als je wat meer bent ingelezen / eigen ideeën hebt maar vastloopt. Misschien goed om dan ook wat beelden te hebben van beschikbare budgetten (het maakt nogal uit als dat budget 0 euro en "alleen maar" uren is).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.