Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi verspreiden vanuit 1 account

Pagina: 1
Acties:

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:50
Goedemorgen allemaal,

Over een maand ga ik op wintersport en nu is het zo dat bij ons appartement per huisje maar 1 wifi login wordt afgegeven. Aangezien iedereen na het skiën wel iets wil doen waarvoor ze het internet nodig hebben wil ik kijken of het mogelijk is om een apparaatje mee te nemen die dit signaal kan opvangen en opnieuw kan uitzenden.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar iets wat inlogt met login/ww van het appartement. Dit signaal dan weer verspreid naar de verschillende devices.

Thanks for the help!

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met : http://www.connectify.me/

Daarmee maak je een pc/laptop een wifi hotspot.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zeker dat 1 login = aan 1 persoon?
Het kan goed zijn dat er meerdere apparaten gebruik kunnen maken van 1 login.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Is het een DNS-gebaseerde oplossing in dat huisje, of geven ze puur MAC-adressen greenlight zodra je inlogt?

Indien dat laatste geval, doe de login vanaf achter een standaard multi-wifi router met DD-WRT waar WiFi1 de "WAN" connectie is, en de rest LAN.

In het eerste geval kan het knap lastig worden, maar goed, je krijgt maar één login, wil dat ook zeggen dat er maximaal één tegelijk online kan/dat het device gebonden is? Soms merk je ook dat ze puur en alleen HTTP/port80 verkeer doorlaten, wat dit soort huisjes een stuk beperkter maakt.

Tevens: apres ski... facebook-zonder-facebook in de kroeg. Internetten kan je thuis ook!

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 12-01-2014 11:05 ]

• eureka18
@IStealYourgun: login is waarschijnlijk 1 voor 1 persoon.

@Umbrah: Technisch gezien durf ik niet te zeggen hoe het werkt. Waarschijnlijk wordt je naar een pagina gestuurd om in te loggen met je appartementnummer en het wachtwoord. Of dit op DNS of via MAC gedaan wordt durf ik niet aan te geven

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je bedoelt dat het een MxStream achtig systeem is? Je zou de internetverbinding dus kunnen openzetten door vanaf een computer die achter NAT hangt van een simpele consumentenrouter, die startpagina te openen (zoals destijds de start.mxstream.nl pagina, waar XS4ALL een script voor had geschreven) en daarop in te loggen. Dan zou de internetverbinding voor alle computers achter je NAT device beschikbaar moeten zijn. Zo werkte MxStream namelijk ook.

• eureka18
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat ik mijn mac aan een router koppel en die router verbinding laat maken met het wifinetwerk? Mocht je dit bedoelen dan vraag ik me af hoe ik de router koppel aan het netwerk

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik zou dan een client en een router neerzetten. lekker lui
wss maakt het dan niet uit vanaf welk apparaat je inlogt

Iperf

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:28

kraats

Ik rol

Ik heb voor mezelf op de camping een Linksys routertje met DD-WRT ingesteld als Wlan repeater. De router wordt op MAC-adres gekoppeld op het netwerk en zendt z'n eigen SSID uit voor mijn gezin, waar we allemaal op kunnen aanmelden.
Zoiets dus: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:01:
Ik heb goede ervaringen met : http://www.connectify.me/

Daarmee maak je een pc/laptop een wifi hotspot.
Connectify werkt prima inderdaad, heb het zelf ook op wintersport, campings en dat soort gelegenheden gebruikt :). Zorg wel dat je goede hardware hebt, iets wat 3x3 MIMO ondersteund en Dual-Band is.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op de camping gebruikte ik hiervoor een Intel tool op de laptop (My WiFi Sharing). Recent heb ik hiervoor een losse portable wifi router met WISP functionaliteit gekocht TP-Link 3040 afaik. Fijn ding.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 12-01-2014 13:14 ]

• Barrycade
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Ik heb de TPlink WR710 hiervoor aangeschaft.

Werkte ook prima in een Landal huisje afgelopen herfstvakantie. Fijn ding met veel mogelijkheden. En lekker klein.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De meeste oplossingen bij appartementen/chalets werken op basis van een inlog op een website en staan, per inlogaccount, maar één concurrent MAC toe.

Een Windows 7 laptop/PC kan z'n WiFi verbinding gewoon delen en als accespoint fungeren. Hoef je niet allerlei (extra) apparatuur voor aan te schaffen :+

Simpel handleidinkje.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 12-01-2014 14:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Barrycade schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:40:

Werkte ook prima in een Landal huisje afgelopen herfstvakantie. Fijn ding met veel mogelijkheden. En lekker klein.
Ik heb ook een TL-WR710N gekocht en geprobeerd om een eigen hotspot dmv WISP op te zetten om meerdere apparaten aan te sluiten. Dit werkte echter niet. Heb jij nog speciale settings gebruikt?

Ik heb de Wizard gebruikt en ik heb het ook geprobeerd om het via de Working mode aan te passen.

Het probleem is dat de WR710N het Wifi netwerk van Landal ziet maar als ik een connectie maakt is het Wifi signaal van mijn WR710N weg en kan ik alleen nog maar de WR710N resetten.

Ik heb het ook thuis geprobeerd maar toen ging het goed om een eigen hotspot op te zetten.

Vond hier een vergelijkbaar probleem maar vond hier ook geen oplossing:
http://forum.tp-link.com/...75503-TL-WR710N-WISP-Mode

[ Voor 7% gewijzigd door Xiquena op 12-05-2014 11:01 ]

• MBrummel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:00
Barrycade schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:40:

Hoe heb je de 710N op de Portal van Landal werkend gekregen in WISP modus als ik vragen mag.
Via de quicksetup kan ik wel Landal Wifi kiezen maar daarna vliegt mijn eigen SSID van de 710N eruit.

Ook kan ik nergens de gebruikersnaam en wachtwoord van Landal invoeren.

Ben heel benieuwd.

Gr.
Mike

• Barrycade
  • Laatst online: 00:48

Barrycade

Through the...

Pff tijd geleden weer.

Maar volgens mij had ik gewoon 'm als access point aanstaan en niet WISP.
Ligt denk ik ook aan de verschillende set-ups in de verschillende parken, maar die in Texel was 1x inloggen via de portal en toen was de MAC van de TP link vastgelegd.

En konden we met 6 devices op i-net.
Pagina: 1