Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[jQuery & PHP] Array, selects controleren op values

Pagina: 1
Acties:

• rednasr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-02-2024
Hi,

stel ik heb het volgende:
Formulier met select boxes. Deze worden automatisch gevuld door een PHP array ($selections). Nu heb ik nog een PHP array ($products) met daarin producten en prijzen. Op basis van verschillende selecties in de select boxes wordt gekeken of een product moet worden getoond met de bijbehorende prijs.

Bijvoorbeeld:
jquery(selectbox[1]),val() == 4 && jQuery(selectbox[2]).val() == 2 && (jQuery(selectbox[3]).val() == 1 || jQuery(selectbox[3]).val() == 2 || jQuery(selectbox[3]).val() == 4)

Dit wil ik controleren met jQuery (dus zonder te verzenden). Moet ik nu voor elk product een nieuwe regel in jQuery maken of kan ik dit ook op een of andere manier meenemen in de $products array en dan uitlezen in jQuery (dus if statements maken)? Voor elk product geldt een andere if statement.

Het gaat dus om de controle functie, hoe zorg ik ervoor dat ik met minimale code verschillende if statements kan maken die jQuery kan uitlezen?

Ik hoop op een briljant persoon die mij kan helpen om op weg te komen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe verwacht je precies dat wij je daar antwoord op kunnen geven zonder te weten wat die if-statements precies moeten doen?

Als het inderdaad een steeds weer afwijkende conditie is die je wil checken dan ontkom je er bijna niet aan om losstaande ifs te maken. Maar in dat geval is de vraag die je moet stellen meestal: "heb ik het wel goed aangepakt?" of "Werkt het op een andere manier beter?" ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.