Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poll: Welk bedrijf haalt het einde van 2014 niet?

Pagina: 1
Acties:

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47
Mag ik vragen waarop de keuze van de bedrijven genoemd in deze poll is gebaseerd? Dan doel ik met name op de onderste 4: Fujifilm, AMD, HP en Sharp.

Verwijderd

Fujifilm zou het zwaar kunnen hebben door bijvoorbeeld concurrentie van Nikon en Canon, alhoewel het zichzelf waarschijnlijk van de afgrond heeft weten te reden door af te stappen van het verkopen van fotorolletjes. Het is meer een technologiebedrijf. Met concurrent Kodak gaat het erg slecht, die staat ook in de poll. Dat zal de voornaamste reden zijn om je af te vragen hoe goed Fujifilm het doet. Het lijkt er overigens op dat die het helemaal niet slecht doen.

AMD heeft al een tijd moeite om Intel bij te benen. Een jaar geleden ging het niet zo best. Ze zouden weer marginaal winst maken, maar de vraag is of ze dat volhouden.

nieuws: HP schrapt nog eens 5000 banen
nieuws: Sharp gaat 5000 banen schrappen

Ik vind niet zo vreemd om die namen in de poll te zien. Het is natuurlijk ook wel een beetje de bedoeling om discussies uit te lokken. Mensen mogen ook wel een beetje blijven nadenken over bedrijven in de sector. Hebben ze bestaansrecht? Zijn ze op de goede weg? Een aantal uit de lijst niet, een aantal wel. Volgens mij is er niets om verontwaardigd over te zijn.

• airliner
Ik werk bij Fujifilm; Fujifilm had in 2012 een omzet van ca 18 miljard EUR en een nettowinst van 1,5 miljard EUR. Fujfilm is veel groter dan alleen digitale cameras en fotorolletjes (welke overigens nog steeds op kleine schaal geproduceerd worden).
Voor AMD geldt hetzelfde, zeker kijkende naar het feit dat ze de cpu's voor beide next gen consoles leveren. AMD: 1,5 miljard USD nettowinst in Q3 2013.
Dat HP 5.000 van de ruim 330.000 werknemers heeft ontslagen betekent verre van dat ze eind 2014 niet redden. Afgelopen boekjaar heeft HP ca 5 miljard USD nettowinst behaald...
Ik vraag me gewoon af wat precies de achterliggende reden is dat juist deze bedrijven gekozen zijn voor de poll? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door airliner op 12-01-2014 18:56 . Reden: cijfers bedrijven ter onderbouwing toegevoegd ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vond het ook een frappant ja :P

Misschien gewoon als opvulling gebruikt of gebaseerd op de associatie wat mensen met de bedrijfsnamen hebben.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• airliner
Vreemd dat er geen reactie vanuit tweakers.net komt...