Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jefixed
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-04-2021
Goedendag allen,

Ik had vanmiddag al een topic gestart over een goede game monitor.
Deze is inmiddels met succes afgehandeld, en heb ook 'n keuze gemaakt.
Maar ik heb ook nog een TV nodig, oude is een tijdje geleden kapot gegaan, dat ding was 20 jaar oud 8)7

Ik zoek een televisie, met uitstekend beeldkwaliteit en waarop ik ook een Playstation 4 kan aansluiten!
Ik heb een tijd terug zelf iets gevonden: http://bit.ly/1iy1n19.
Voldoet in principe wel aan de eisen, maar heb liever dat er een paar extra mensen ook nog even naar willen kijken.

Ik sta open voor een aantal opties, aan dit moet het minimaal wel voldoen:
* 40 inch
* Prijs: tot 450,- lijkt me prima
* Liefst van het merk Samsung
* 1+ HDMI aansluiting(en)
* 100+ hz

Houd er rekening mee dat ik er ook een Playstation 4 op aan wil sluiten, moet dus wel een televisie zijn met weinig vertraging etc.

SmartTV functie hoeft er wat mij betreft niet op te zitten, als het erbij zit is het leuk maar als het er niet bij zit is het zeker niet jammer.
Ik hoop een aantal opties te zien, en ik hoop dat een aantal mensen ook even naar mijn linkje kijken!

Gaat mij gewoon puur om TV kijken en om er spellen op te spelen (via PS4)

Alvast heel erg bedankt, ben vanmiddag ook uitstekend geholpen dus verwacht dit maal niet anders _/-\o_

Groet, Nick }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Jefixed op 11-01-2014 23:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Assumption is the mother of all fuckups he, dat weet je ;)

Het helpt als je je topic in het goede subforum plaatst: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Vraag met het handje bovenaan het topic even een move aan bij een moderator (want dat kun je zelf niet namelijk). Kun je meteen je excuses maken voor het in het verkeerde subforum posten en het vrijwel niet doen van eigen onderzoek, zoals wel van je wordt verwacht.
Dr staat in dat subforum in de FAQ namelijk gewoon aankooptips enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jefixed
The Eagle schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:33:
Assumption is the mother of all fuckups he, dat weet je ;)

Het helpt als je je topic in het goede subforum plaatst: Consumentenelektronica Aankoopadvies

Vraag met het handje bovenaan het topic even een move aan bij een moderator (want dat kun je zelf niet namelijk). Kun je meteen je excuses maken voor het in het verkeerde subforum posten en het vrijwel niet doen van eigen onderzoek, zoals wel van je wordt verwacht.
Dr staat in dat subforum in de FAQ namelijk gewoon aankooptips enzo :)
Heb ik zojuist gedaan, deed het onbewust, niet goed over nagedacht. 8)7

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Met je huidige eisenlijstje zal je een goede keus moeten kunnen maken. Let wel dat je alleen online echt grote keus hebt. In zeg een Mediamarkt is het model dat je zoekt, de preciese combinatie van beelddiagonaal, functies en prijs vaak net uitverkocht.

Een model wat uit de pricewatch komt rollen is deze: pricewatch: Samsung UE40ES5500 Zwart
Ziet er goed uit en voldoet aan de meeste eisen. Alleen is het niet specifiek een paneel met lage input-lag voor zover ik kan zien.

edit: Vergeet bovenstaande, dit model staat al sinds juni 2012 in de pricewatch en is dus eigenlijk verouderd. Een betere keus zou dan dit model zijn: pricewatch: Samsung UE40F5300 Zwart
Deze staat sinds oktober 2013 in de pricewatch.

[ Voor 22% gewijzigd door Pavla op 11-01-2014 23:51 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Jefixed
Ziet er prima uit, ook nog een mooie prijs!
Maar er staat:
''Hertz: 50Hz''
''Geoptimaliseerde Hertz 100Hz''

Wat bedoelen ze met geoptimaliseerde hertz?
Moet ik gewoon uitgaan dat ie 100hz is?

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 13:49
Hier staat meer uitleg over deze zogeheten CMR waarde van Samsung en hoe deze in verhouding staat tot de echte refresh rate. Het komt er op neer dat de geoptimaliseerde Hertz waarde de waarde is die je oog zal doen lijken waar te nemen. Doormiddel van slimme trucjes met de backlight wordt de illusie gewekt dat het paneel ook daadwerkelijk zo vaak ververst. Ik geloof dat de TV die je zelf al had gevonden pricewatch: Samsung UE40EH5300W hetzelfde trucje uithaald, alleen laat bol.com dat niet zien.

Verder is de H5300 ook al in 2012 geïntroduceerd, in tegenstelling tot de F5300 die in 2013 is uitgekomen. Ik weet niet hoe deze series zich verder qua beeldkwaliteit verhouden tot elkaar.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Jefixed
Ziet er verder prima uit, voldoet aan alles eisen.
Perfecte prijs, heerlijk groot, zit zelfs een ''game mode'' op, geen flauw idee of ik hier dan ook wat van zal merken maar ja, 't zal d'r wel bijzitten.

Ik heb nog geen negatieve punten opgemerkt, als jij een negatief punt gevonden hebt, moet je dat maar zeggen.
Ik wil uiteraard het beste product kopen.

De bedoeling is dat het product een aantal jaren goed meegaat!

• Jefixed
-

[ Voor 100% gewijzigd door Jefixed op 12-01-2014 00:20 . Reden: perongeluk erop geklikt :P ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jefixed schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:27:
Ik zoek een televisie, met uitstekend beeldkwaliteit en waarop ik ook een Playstation 4 kan aansluiten!
Ik heb een tijd terug zelf iets gevonden: http://bit.ly/1iy1n19.
Voldoet in principe wel aan de eisen, maar heb liever dat er een paar extra mensen ook nog even naar willen kijken.

Ik sta open voor een aantal opties, aan dit moet het minimaal wel voldoen:
* 40 inch
* Prijs: tot 450,- lijkt me prima
* Liefst van het merk Samsung
* 1+ HDMI aansluiting(en)
* 100+ hz

Houd er rekening mee dat ik er ook een Playstation 4 op aan wil sluiten, moet dus wel een televisie zijn met weinig vertraging etc.

SmartTV functie hoeft er wat mij betreft niet op te zitten, als het erbij zit is het leuk maar als het er niet bij zit is het zeker niet jammer.
Ik hoop een aantal opties te zien, en ik hoop dat een aantal mensen ook even naar mijn linkje kijken!

Gaat mij gewoon puur om TV kijken en om er spellen op te spelen (via PS4)
De beste budget tv van dit moment is de Sony W655. Gewoonweg een erg goede tv met een erg lage input lag dus zeer geschikt om mee te gamen. Check deze review ook eens. (in Engeland is het typenummer anders, het betreft echter dezelfde tv) De 42 inch versie is een paar tientjes duurder dan je gestelde budget. Diverse Tweakers/gamers hebben deze tv ondertussen gekocht. Zelf heb ik deze tv bij mijn ouders neergezet omdat deze gewoon een erg goed beeld geeft voor het geld.
Jefixed schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:56:
Wat bedoelen ze met geoptimaliseerde hertz?
Moet ik gewoon uitgaan dat ie 100hz is?
De Hertz vraag komt bijna dagelijks voorbij. Check andere topics maar eens. Je moet er niet van uit gaan dat een tv 100 Hz is; zeker niet in deze prijsklasse.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Jefixed schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:09:
...zit zelfs een ''game mode'' op, geen flauw idee of ik hier dan ook wat van zal merken maar ja, 't zal d'r wel bijzitten.
Heb je je überhaupt ingelezen? Dan zou je toch moeten weten dat dingen als "xx Hz" voor gamen niet het punt zijn om een TV op te kiezen en iets als een "Game Mode" juist wel. Door al die geoptimaliseerde Hz gaat de TV berekeningen maken om het beeld daar aan aan te passen. Met games levert dit inputlag op aangezien het tijd kost voor de TV de beelden aan heeft gepast. Met een Game Mode zet je al die verbeteringen uit waardoor je de TV zo puur mogelijk gebruikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jefixed
Ik heb niet heel erg veel verstand van televisies enzovoort, vandaar dat ik gister ook heb besloten om er toch maar even een topic over aan te maken op dit Forum.
Ik heb naar de Sony televisie gekeken, ziet er verder prima uit.
In dit topic had iemand het over de Samsung UE40F5300: http://bit.ly/1hcaB2H

Ziet er in mijn ogen ook prima uit, ook met game mode enzovoort.
Als iemand hier nog wat over te zeggen heeft, wil ik dat graag horen :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De input lag van de genoemde Sony is ontzettend laag. Deze tv heeft geen game mode nodig om op te gamen. Nogmaals, imho dé beste budget tv van dit moment en super geschikt om op te gamen.
Pagina: 1