Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compacte laptop €800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een compacte laptop, 12.5" of liever 13.3", voor licht gebruik: kantoortoepassingen, surfen, films streamen, dat soort zaken. De zwaarste taak is waarschijnlijk het afspelen van grote videobestanden van mijn camera. Dat ging overigens niet zo goed met mij vorige laptop, een fujitsu xi2428. Is dat een kwestie van processorkracht, videokaart, of nog iets anders?
De laptop zou ik af en toe moeten kunnen vervoeren, dus maximum gewicht van 2kg ongeveer.
Een full hd scherm is geen vereiste, alles wordt dan toch net iets te klein op zo'n 13" scherm. Al moet ik zeggen dat het er op sommige schermen aangenamer uitziet dan op andere. Iemand ervaring met full hd op een 13"? Het hoeft ook geen touchscreen te zijn. Ik verkies een gewoon, mat scherm indien mogelijk.
Je krijgt bij de 13" laptops wel minder voor hetzelfde geld dan voor de 15" laptops. Toch zou ik graag een SSD hebben, gegeven al de goeie dingen en met name de grote impact op snelheid waar ik van hoor. Als een beginner dat kan wil ik hem eventueel zelf wel installeren.
Maximum budget, inclusief SSD, is €800.
Ik kwam reeds volgende laptops tegen, zonder SSD weliswaar:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook S300CA-C1084H€ 549,-€ 549,-
1Dell Latitude 3330-8861€ 664,-€ 664,-
1Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH)€ 559,99€ 559,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.772,99

Zit hier iets goeds tussen volgens jullie? Of wat is er beter op de markt?

Dank

Verwijderd

Topicstarter
Doe ik een goede zaak door de Lenovo E330 te kopen en dan zelf een SSD te installeren? Doe ik dan best een mSATA SSD en laat ik de bestaande harde schijf erin, of vervang ik de harde schijf? Blijkbaar is het scherm van de E330 ok, maar niet super. Kan ik voor dit upgradeprocede een laptop vinden met beter scherm maar zelfde prijs ongeveer?

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSE8MH)€ 559,99€ 559,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 559,99

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Hoe belangrijk is een hoog resolutie scherm voor je?
Het is niet perse nodig bij jouw gebruik, maar als je het hebt over zware/grote videobestanden krijg ik toch het idee dat je hoge resolutie beelden bedoelt. Zonde om dat op een niet FHD scherm te doen. Je komt dan helaas wel weer in een heel andere prijsklasse.

De Edge is in principe best leuk, persoonlijk vind ik hem niet zo mooi maar dat is smaak. Het is wel een vrij lastige categorie.

De Lenovo's zijn wel erg degelijk. Er staat een review over de E330 op Notebookcheck.net , die zou je even kunnen bekijken. SSD is naar mijn menig wel het beste voor een goede computer ervaring.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Sony Vaio Pro SVP1121D4EBI
pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321N2E Zwart
Allebei erg aantrekkelijk qua prijs. Vooral de 11 inch versie is schrikbarend goedkoop in mijn ogen. Full hd video zouden ze prima aankunnen denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Die hoge resolutie is niet zo heel belangrijk. De 13" schermen die ik zag in de winkels met 1386x788 waren niet storend. Zoals aangegeven zijn full hd schermen een hogere prijscategorie. Die Sony Vaio 13 is bijvoorbeeld boven budget, en 11" is me dan weer te klein.
Is er een betere laptop dan de Lenovo E330 voor vergelijkbare prijs die ik als basis kan nemen om dan zelf uit te rusten met SSD? En specifiek voor die Lenovo: moet ik de bestaande harde schijf vervangen door een SSD, of kan ik die erin laten en de msata slot gebruiken voor een SSD?