De SiSoft Sandra 2001 geheugenbenchmark heb ik zojuist probleemloos doorlopen...
Verwijderd
H2bench te downloaden bij www.ct.nl Pffff... erg grondig en het testen duurt een eeuwigheid. Maar dan weet je het ook zeker...
Edit: H2bench test je HD! Je moet ctcm hebben SORRY.
Edit: H2bench test je HD! Je moet ctcm hebben SORRY.
Laat Norton Diagnostics bij mij nou hetzelfde doen: heb sinds kort 320 ipv 192 MB. Dus ik dacht: dat gaan we dus even testen met Norton. Knalde er steeds op hetzelfde adres uit. Uiteraard ben ik aan het aan het omwisselen en individueel testen geweest.
Individueel doen ze het allemaal goed en zolang ik onder de 256MB blijf gaat het ook goed, maar daarboven knalt ie eruit.
Daarna inderdaad ook maar weer mijn Simmtester floppy gepakt: no problemo.
Burn-in test: nichts.
Nog nooit een geheugen fout of vastloper met verdenken van het geheugen gehad, ook niet als ik alles vol had (win2k en win98se)
Concl: Norton Diagnostics zuigt.
BTW versie Utilities 2001; Diagnostics 5.00.28
Individueel doen ze het allemaal goed en zolang ik onder de 256MB blijf gaat het ook goed, maar daarboven knalt ie eruit.
Daarna inderdaad ook maar weer mijn Simmtester floppy gepakt: no problemo.
Burn-in test: nichts.
Nog nooit een geheugen fout of vastloper met verdenken van het geheugen gehad, ook niet als ik alles vol had (win2k en win98se)
Concl: Norton Diagnostics zuigt.
BTW versie Utilities 2001; Diagnostics 5.00.28
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Ik heb zojuist Memtest86 geprobeerd, en die gaf uiteindelijk op 140mb en 144mb errors... morgen ga ik de twee reepjes apart testen, maar het zal m'n nieuw 256mb PC133 reepje wel zijn dat toch kaduuk is...
Wel raar dat SimmTester geen fouten aantrof...
Wel raar dat SimmTester geen fouten aantrof...
Mocht nu blijken dat het aan het 256mb PC133 reepje ligt, dan stuur ik die terug en tegen bijbetaling koop ik dan wel een Infineon-reepje... dan maar wat duurder uit en gegarandeerde kwaliteit in huis halen...
Memtest86 heeft het 256mb PC133 reepje van voor naar achter doorgelicht (met de standaard tests), heeft 'ie bijna 40 minuten over gedaan... maar het resultaat is dat het reepje is goedgekeurd...
Ik denk dus dat de combinatie van mijn oud 128mb PC100 reepje met het nieuwe 256mb PC133 reepje (FSB 126mhz, PC100 reepje heeft altijd uitstekend gewerkt op die FSB) geen succes is op m'n ABIT BE6-2 mobo...
Moet ik dan m'n 128mb reepje maar vervangen door een PC133 reepje?
Ik denk dus dat de combinatie van mijn oud 128mb PC100 reepje met het nieuwe 256mb PC133 reepje (FSB 126mhz, PC100 reepje heeft altijd uitstekend gewerkt op die FSB) geen succes is op m'n ABIT BE6-2 mobo...
Moet ik dan m'n 128mb reepje maar vervangen door een PC133 reepje?
Met Memtest86 heb ik zeer uitgebreide testen gedraaid. Conclusie: beide reepjes zijn ok, alleen de PC100 128mb reep heeft problemen wanneer ik overklok... dus ik moet wat lager gaan zitten met overklokken.
Het Norton Diagnostics probleem is ook opgelost: http://service1.symantec.com:8080/SUPPORT/nunt.nsf/e35d98be79cddc2785256951004d59cd/e2f6201e28d10271882567e50071b096?OpenDocument
Dat programma heeft dus grote problemen met systemen waar meer dan 256mb RAM in zit...
Nou moet ik alleen nog uitzoeken hoever mijn PC100 RAM veilig kan gaan... weet iemand waar ik misschien wat meer info over Hyundai geheugenchips kan vinden?
Het Norton Diagnostics probleem is ook opgelost: http://service1.symantec.com:8080/SUPPORT/nunt.nsf/e35d98be79cddc2785256951004d59cd/e2f6201e28d10271882567e50071b096?OpenDocument
Dat programma heeft dus grote problemen met systemen waar meer dan 256mb RAM in zit...
Nou moet ik alleen nog uitzoeken hoever mijn PC100 RAM veilig kan gaan... weet iemand waar ik misschien wat meer info over Hyundai geheugenchips kan vinden?
Wat bedoel? Merk geheugen of testprogramma?
Verwijderd
Ik bedoel welk merk van het geheugen.
Ik ben van plan om extra geheugeh bij te kopen
Maar wil weten wat ik het beste kan nemen.
Ik ben van plan om extra geheugeh bij te kopen
Ik heb gewoon een OEM-reepje gekocht. Na totaal meer dan 10 uur zware geheugentesten te hebben gedraaid met Memtest86 kan ik toch wel concluderen dat het reepje perfect werkt!
Verwijderd
Dat heb ik gedaan, maar dat ding stond na 6 uur nog te testen. En toen was ik het zat, als er wat fout is koop ik wel vers. Nu ging ik in de stress want ik kon 6 uur lang niet op GoT vertoeven.Je kunt ook nog ff kijken op http://www.goldmemory.cz
Pagina: 1