Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatiezuil how to??

Pagina: 1
Acties:

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:46
Mede tweakers,

Mijn excuus als mijn topic hier niet hoort. Weet zo niet waar deze hoort :)

Het volgende,

een vriend van mij heeft een winkeltje. Hij vroeg mij vandaag of ik hem kon helpen met 2 schermen die hij wil ophangen en hiermee informatie wil tonen aan de klant.

Ik heb al gekeken op verschillende plekken waaronder Wallplayer. Ik denk dat Wallplayer op zich wel goed zal zijn voor ons. Dit is in ider geval gratis en een webbased oplossing.

Voor de hardware gaan we denk ik (vraag??) voor onderstaande:

2x Thin client
http://estunt.nl/product_info.php/cPath/31/products_id/341

2x Scherm
http://estunt.nl/product_info.php/cPath/28/products_id/445

Ik kan hierachter een kleine webserver opzetten die 2 paginas host met daarop de informatie of kiezen voor Wallplayer. Wat lijkt jullie het beste?

Wat ik me ook afvraag is:

Hebben thin clients een instelling in de bios dat deze bijvoorbeeld om 08:00 aan gaat en om 17:00 weer uit?
Zouden de thin clients het volhouden zonder te crashen of vast lopen? (bijvoorbeeld 24/7 aanstaan met enkel een webpagina?

Zouden jullie het uberhoupt zo oplossen?

Is het misschien wat om een mooie jpg te maken en deze te tonen per?
Is het misschien wat om met powerpoint aan de slag te gaan? (ms office op een thin client??)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-11 09:43

Hoite

Goed verhaal

Waarom de thin-clients?

Koop 2 goede televisies die een USB-aansluiting hebben, steek een usb-stick erin met een paar *.jpg's en zet hem op afspelen. Scheelt de aanschaf (en energieverbruik) van 2 Thin-clients.
Automatisch in en uitschakelen is wellicht te regelen met tijdschakelaars aan de stopcontacten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoite op 11-01-2014 19:58 . Reden: typo's ]

Lekker kort.

• oyay
Hoite schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:53:
Waarom de thin-clients?

Koop 2 goede televisies die een USB-aansluiting hebben, steek een usb-stick erin met een paar *.jpg's en zet hem op afspelen. Scheelt de aanschaf (en energieverbruik) van 2 Thin-clients.
Automatisch in en uitschakelen is wellicht te regelen met tijdschakelaars aan de stopcontacten.
2 tv`s met usb aansluiting is ruim boven onze budget. Mijn opstelling van 2 tc`s en 2 schermen komen met alle beugels en kabels nog niet eens op €200.

Tijdschakelaars zat ik inderdaad aan te denken bij de schermen. Dit kan ik natuurlijk niet doen bij de tc`s.
Qua stroom denk ik dat het wel mee valt. De tc`s zullen rond de 20/30Watt liggen. De beeldschermen gaan na sluitingstijd uit.
De 2 tv`s kosten zeker meer dan hierboven en qua stroom zal het niet veel schelen.

• oyay
Waarom de thin-clients?

Na nogmaals lezen van jou reply kom ik uit op:

http://www.bol.com/nl/p/s...d-ready/9200000013680941/
€150 per stuk met usb aansluiting

x2 is €300

Iets boven onze budget maar minder gedoe en hufter proof!

Bedankt voor het advies en meedenken.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Waarom de thin-clients?

TV toestellen hebben vaak geen auto-play, dan moet je elke ochtend de afstandbediening pakken om het ding te starten.

Als het scherm kleiner mag zijn, koop een digitaal fotolijstje, die doen wel auto-play

Anders zou ik kiezen voor een monitor met raspberry pi of een goedkoop Linux/android media spelertje.
Die thin client is ook niet duur, maar vergeet de relatief hoge stroomkosten niet. Bovendien zit je dan met oude 2ehands hardware.

• oyay
Ploink schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:22:
[...]

TV toestellen hebben vaak geen auto-play, dan moet je elke ochtend de afstandbediening pakken om het ding te starten.

Als het scherm kleiner mag zijn, koop een digitaal fotolijstje, die doen wel auto-play

Anders zou ik kiezen voor een monitor met raspberry pi of een goedkoop Linux/android media spelertje.
Die thin client is ook niet duur, maar vergeet de relatief hoge stroomkosten niet. Bovendien zit je dan met oude 2ehands hardware.
Het probleem met een rpi of een mediaspelertje is dat als er wat aan de hand is hij weer mij moet bellen :)
Is niet echt noob proof.
Een foto lijstje kan wel inderdaad maar die zijn wel erg klein en zien er echt uit als foto lijstjes :)

Ik denk dat we het beste een tv kunnen zoeken met usb en hopelijk auto play functie. Zo niet moet hij maar een keuze maken met elke dag aan slingeren of aan laten.

• Momentumlol
  • Laatst online: 19-11 16:27

Momentumlol

Car Fanatic

oyay schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:27:
[...]

Het probleem met een rpi of een mediaspelertje is dat als er wat aan de hand is hij weer mij moet bellen :)
Is niet echt noob proof.
Een foto lijstje kan wel inderdaad maar die zijn wel erg klein en zien er echt uit als foto lijstjes :)

Ik denk dat we het beste een tv kunnen zoeken met usb en hopelijk auto play functie. Zo niet moet hij maar een keuze maken met elke dag aan slingeren of aan laten.
En hij kan tv loeren als hij geen klanten heeft :D Even een digitenne insteekkaartje fixen en kijken maar 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Momentumlol op 11-01-2014 20:37 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• oyay
Momentumlol schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:32:
[...]

En hij kan tv loeren als hij geen klanten heeft :D Even een digitenne insteekkaartje fixen en kijken maar 8)
Yup ook dat :)

Thx all.

Pagina: 1