Toon posts:

Samba toevoegen aan bestaand ADDC

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

we zijn we bezig met een project om onze Windows server te koppelen aan samba-server, draaiende op een ubuntu-server. Het gaat als volgt: ik heb een Windows active directory. met daarin alle geconfigureerde policy's gebruikers enzovoort.. nu moet ik een samba-server er aan toevoegen, dat draait op ubuntu. de bedoeling is dan: mocht de windows active directory uitvallen of crashen dat de samba server het overneemt. Zodat toch alle users in kunnen loggen. het kloont zeg maar de windows AD

Kan iemand mij hier in helpen, gaat het dan om een secondary domain controller toevoegen ?

met vriendelijke groet

Richard. :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Als je aan de gang gaat met Debian Testing kun je Samba 4.1.3 gebruiken als een echte Domain Controller met Active Directory. Details over de installatie en Joinen als AD DC kun je vinden op https://wiki.samba.org/in...WTO/Join_a_domain_as_a_DC

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Tweakers is een discussieforum, geen helpdesk. We verwachten een eigen inzet voordat je problemen hier bespreekt. Over de vraag die je stelt is veel documentatie te vinden en ik krijg dus niet de indruk dat je zelf al iets hebt geprobeerd, daarom sluit ik dit topic.
Verdiep je in het onderwerp en als je dan nog vragen hebt mag je een nieuwe topic openen maar laat dan wel zien wat je zelf al geprobeerd hebt en wat er fout gaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Dit topic is gesloten.