Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem Zelfbouw, doet helemaal niets

Pagina: 1
Acties:

• PietjeP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb net getracht mijn 2e zelfbouw PC in elkaar te zetten,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,-€ 168,-
1Asus B85M-E€ 63,90€ 63,90
1Cooler Master Silencio 352€ 49,14€ 49,14
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 30,99€ 30,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU€ 63,90€ 63,90
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 16,50€ 16,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,48€ 32,48
1Samsung 840 EVO 120GB€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 504,41

Maar deze start niet op, groen led op het moederbord licht wel netjes op, maar dat is dan ook alles.
Ik heb de power switch doorgemeten en deze is goed, heb hem ook even overbrugt om heeeeel zeker te zijn.
Ook heb ik een andere voeding geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Op dit moment heb ik alles verwijderd, op 1 reepje geheugen na en natuurlijk de CPU met koeler en bovenstaande nogmaals geprobeerd maar ook zonder resultaat.

Kan ik ervan uit gaan dat het moederbord kapot is, of kan ik nog iets anders proberen ?

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53
Heb je de speciale verhogingen gebruikt om het moederbord op te monteren in de kast? Dit om kortsluiting te voorkomen.

Begin met het inbouwen van 3 componenten: moederbord, CPU + koeling en 1 bankje geheugen. Reset eventueel het BIOS voordat je het geheel aanzet (dit om een eventuele setting weg te krijgen).

Let er ook op of alle kabels goed zijn aangesloten, de 24-pins voedingskabel en de 4-pins bij de CPU.

• PietjeP
Ik heb de standaard verhogingen gebruikt, en alles op het moederbord nagelopen. ook op eventuele sluitingen.
Ik heb het bord nu uit de kast gehaald en het zo geprobeerd maar ook zonder resultaat.
Er zijn ook geen piepjes te horen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je met een kruisschroevendraaier opstarten? Je haalt alle kabels van je moederbord, buiten de voedingskabels (ATX en die 12(?)V lijn), en dan houd je een kruisschroevendraaier tegen de + en - powerpinnen?

Heb je desnoods een andere voeding om mee te testen?

Ik heb onlangs iets gelijkaardigs gehad (stroom op moederbord, brandend LEDje), voeding gaf geen kik als ik startknop indrukte, voeding bleek dood te zijn (na jaren trouwe dienst), had net nieuwe schijf ingebouwd, voeding heeft toen ook processor gefrituurd...

Dus probeer je voeding es uit te sluiten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11 20:53

Momentumlol

Car Fanatic

Zijn er piepjes te horen bij het opstarten? Zo ja, hoe veel?

Edit: ik heb niet goed gelezen. Geen piepjes te horen

[ Voor 34% gewijzigd door Momentumlol op 11-01-2014 19:22 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• PietjeP
Borromini, welke powerpinnen bedoel je , ik neem aan die van de power knop.
Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd maar ook zonder resultaat dus ik denk aan het moederbord of de CPU maar hoe vind je uit waar het aan ligt ?

• PietjeP
Heb hem gereset, een keer door de bevestigingsgaten gedaan met een schroevendraaien.......... en hij draaid.
Ga nog een keer alles nalopen en hem inbouwen en kijken of dan alles nog werkt.

Ik hou jullie op de hoogte.

• PietjeP
Ik heb beeld, allemaal vreemd misschien dat er ergens een braampje op gelegen heeft en die nu weg is.
Zal het wel nooit te weten komen.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1