Toon posts:

Stage piano uit Japan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,
Al een tijd ben ik op zoek naar een leuke stage piano. Inmiddels heb ik er een gevonden: de Yamaha p155.
Het enige probleem: de prijs. in Nederland betaal je er zo 1200 euro voor.
Toen ik verder ben gaan speuren op internet kwam ik op de Japanese Amazon.com.
Hier verkopen ze de piano omgerekend voor ongeveer 492 euro. Dat scheelt al een hele berg geld!
Maar goed, dat is in Japan. Er naartoe vliegen is geen optie dus ik wilde hem graag op laten sturen.
Dat kan natuurlijk via verschillende bedrijven als DHL of Partial International.
Alleen de prijs die ze er voor vragen, daar word je niet echt vrolijk van: zo rond de 250 euro. Dan moeten er ook nog invoerrechten bij komen (waar ik nog niet naar gekeken heb.).
Nu is mijn vraag of iemand enig idee heeft hoe ik voor minder geld die piano toch naar Nederland kan laten komen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD > SF

Alhoewel het om een apparaat gaat welke binnen AUD past is de essentie van de post toch het kopen van het product en past het daarmee meer in SF.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31
De invoerrechten zijn zo'n 2% en de BTW is 21%, dat komt er dan ook nog eens bij. Dat betaal je ook over de verzendkosten. Verder moet je je bedenken wat er allemaal kapot aan kan zijn en of je dat zelf kunt oplossen en of je garantie wilt kunnen claimen. Je zou ondanks de kosten nog steeds een paar honderd euro kunnen besparen, maar daar lever je wel je garantie voor in, want ik neem aan dat je hem niet bij een klein defect weer heen en weer gaat sturen? :)

Ik heb een paar gitaren geïmporteerd en zou dat zo weer doen, maar die gitaren waren al geïnspecteerd door mensen die ik vertrouw en ik ging er vanuit dat er toch niks stuk zou gaan. Ik heb nu voor richting de 1700 euro of zo aan gitaren en in Nederlandse winkels hadden me die zeker meer dan 4.000 euro gekost.

Instrumenten importeren kan dus heel lonend zijn, zeker in Nederland, waar er eigenlijk geen concurrentie is en winkels nog steeds torenhoge marges hebben. Maar je moet voor jezelf goed bedenken of je de garantie en service in wilt leveren.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Siempie
Als het goed is, is het een nieuw product. Er zou dus alleen schade op zitten als dat gebeurt met vervoeren. En inderdaad die BTW moet er ook nog bij. Maar weet jij, of iemand anders, hoe ik hem dan (als ik hem heb besteld) via een aantal transporten toch in Nederland kan krijgen. Is er iets te regelen zoals een deal met DHL en Amazon dat bijvoorbeeld Amazon het rechtstreeks meegeeft aan DHL en dat die het dan naar mij toe komt brengen :-). Is er zoiets mogelijk? Het zou alsnog veel geld sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Het is een vrij groot pakket wat ook nog eens een grote afstand moet afleggen, met daarbij komende handling als import (douane, documenten etc). Er is wellicht een deal met een transporteur te maken, maar ik geef je weinig kans op succes. Voor hun is het een eenmalige actie en levert dus weinig op..

PS. Al aan gedacht dat er misschien opdrukken op zitten in het Japans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:14:
Is er iets te regelen zoals een deal met DHL en Amazon dat bijvoorbeeld Amazon het rechtstreeks meegeeft aan DHL en dat die het dan naar mij toe komt brengen :-). Is er zoiets mogelijk? Het zou alsnog veel geld sparen.
Zelfs als dat zo is zit je vanwege de grootte en de afstand nog steeds met hoge verzendkosten. Laat het 150 euro zijn in plaats van 250, dan zit je alsnog met 650 euro + 2% invoerrechten + 21% BTW = ongeveer 800 euro. Je hebt dan 400 euro winst ten opzichte van de situatie die je in de startpost omschrijft, maar daarbij moet je er wel vanuit durven gaan dat er niks fout gaat of binnen de garantieperiode stuk gaat. Het lijkt me een ramp om het ding terug te moeten sturen naar Japan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

DukeBox

loves wheat smoothies

@Siempie
Als het goed is, is het een nieuw product. Er zou dus alleen schade op zitten als dat gebeurt met vervoeren.
Het is wel in je voordeel dat het een stage piano is, die zijn over het algemeen gemaakt om regelmatig te vervoeren en kunnen wel tegen een stootje.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:35

timovd

Voorsprong door techniek

joca schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:18:

PS. Al aan gedacht dat er misschien opdrukken op zitten in het Japans?
En dat de stopcontacten en voltages anders zijn...?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56

DukeBox

loves wheat smoothies

timovd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:35:
En dat de stopcontacten en voltages anders zijn...?
Voltage is vrijwel altijd 110-250 bij een stage piano. Zeker bij een A merk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Bij dit type is het prijsverschil wel extreem zeg! Bij een paar andere steekproeven is dat toch een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31
@Siempie
Als het goed is, is het een nieuw product. Er zou dus alleen schade op zitten als dat gebeurt met vervoeren. En inderdaad die BTW moet er ook nog bij. Maar weet jij, of iemand anders, hoe ik hem dan (als ik hem heb besteld) via een aantal transporten toch in Nederland kan krijgen. Is er iets te regelen zoals een deal met DHL en Amazon dat bijvoorbeeld Amazon het rechtstreeks meegeeft aan DHL en dat die het dan naar mij toe komt brengen :-). Is er zoiets mogelijk? Het zou alsnog veel geld sparen.
Ik zou het gewoon even aan de winkel voorleggen. Ik weet niet hoe ze er in Japan over denken, maar bij de meeste winkels kan je gewoon vragen wat hun mogelijkheden zijn en als je uitlegt dat je het liefste direct bij hun de piano besteld en hem dan met zo min mogelijk stappen naar jou toe laat komen zullen ze vast wel willen meedenken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1