Niets kunnen downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Edie1986
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-04-2022
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb even gezocht of er misschien een algemeen topic was waarin je problemen kon melden, maar heb deze even snel niet gevonden. Mocht deze er zijn, mag dit topic dicht en zal ik mijn vraag daarin stellen.

Nu mijn probleem; ik heb sinds een week een WD TV Live aangeschaft en ondanks dat ik helaas toch een redelijke leek ben qwa computers geprobeert deze te verbinden met mijn pc (via een router). Helaas is dit niet gelukt, het maakt nu ook niet meer uit aangezien ik nu films via een USB stick afspeel op de WD TV.

Echter; in mijn pogingen om het werkend te krijgen heb ik enkele tutorials via Youtube bekeken waarin je wat wijzigingen moest doen in o.a. je netwerk settings en mappen of schijven delen (met de WD TV). Nu blijkt echter dat ik totaal geen bestanden meer downloaden kan? Youtube werkt prima, email en internet idem, maar ik kan geen enkel bestand downloaden. Ik krijg geen melding o.i.d; er gebeurt gewoon niets!

Zowel met Chrome als IE heb ik dit probleem, nu heb ik zoveel mogelijk de instellingen terug gezet hoe deze eerst stonden; maar zonder resultaat. Ik zal vast een klein iets over het hoofd zien, maar wat? Ik hoop dat jullie users mij verder kunnen helpen met dit vervelende probleem.

Aan de router heb ik overigens geen wijzigingen aangebracht. Als er meer informatie nodig is hoor ik dit graag. Ik gebruik overigens Windows 7.

Mvg,
Edie

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Doe is rechtermuisknop op je download map>eigenschappen>beveiliging

Staan daar de rechten nog goed? Maak eventueel een screenshot als je het niet zeker weet.

• Edie1986
Daar zie ik al een fout staan!

'U bent niet gemachtigd om de huidige.... weer te geven of te bewerken'

Als ik dan kijk bij Geavanceerd -> Eigenaar, dan staat er 'Kan de huidige eigenaar niet weergeven'.

• FastPinguin
Ik weet niet wat voor tutorial je gevolgd hebt, maar het zal wel een hele slechte geweest zijn.

Je moet de groep administrators en jou gebruikersnaam als eigenaar toevoegen. Is dit trouwens op meerdere mappen of alleen je download map?

Ik heb ook een WD TV Live en met een paar klikjes kan je het al geregeld hebben.
Rechtermuisknop op de map die je WD Live moet kunnen benaderen. Vervolgens Delen. Hier toevoegen "iedereen" en lezen+schrijf rechten geven. Nu kan je de map op je WD TV live benaderen (misschien nog een reboot van je WD Live) Let wel op dat iedereen die zijn laptop/pc aan je netwerk knoopt erbij kan. Voor mij is dat geen probleem, maar ik weet jou situatie niet.

• Edie1986
Het zal ben ik bang een slechte tutorial geweest zijn ja ;-)

Als leek zijnde; hoe kan ik mijzelf en de Admin groep als eigenaar toevoegen?

Ik zal hierna met de WD TV aan de slag gaan, alhoewel het momenteel wel lekker loopt is het wel zo makkelijk als deze aan de pc gekoppeld zou zijn.

• FastPinguin
Ik heb momenteel geen map zonder eigenaar dus weet niet exact de stappen. Wel weet ik dat je al goed zat bij Beveiliging>Geavanceerd> Eigenaar. Als het goed is dan staat er een knop "Bewerken". Hierop klikken en beginnen met de "Administrators" groep toe te voegen door op "andere gebruikers en groepen" te klikken. (let op administratorS niet administrator)

Vervolgens voeg je je eigen naam toe. (Je gebruiksnaam ook zichtbaar in het startmenu)

Let nu goed op. Administrators en jou naam zal nu in de lijst staan. Selecteer jou naam en vergeet niet het vinkje "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen" aan te zetten. Druk nu op toepassen. Als het goed is zal alles weer goed moeten lopen als hij klaar is met laden. Even de vensters sluiten en weer bij de tab beveiliging kijken. Als goed is moet je de rechten weer kunnen bekijken en aanpassen.

• Edie1986
Dankje FastP ! Het is gelukt :-)

Nu kan ik rustig proberen gaan de WD TV Live aan de pc te gaan koppelen.
Pagina: 1