Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook met Grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop met touch met een formaat van 13,3 of 14 inch. De laptop wordt ook gebruikt voor gamen en moet dan ook iets meer te bieden hebben dan de standaard Intel HD4400 grafische mogelijkheden.

In mijn zoektocht blijkt dat een ultrabook (mat max 14 inch scherm) in combinatie met een grafische kaart geen voor de hand liggende combinatie is. Ultrabooks zijn bekend om hun lage gewicht, klein formaat, lange accuduur. Een grafische kaart staat dit allemaal in de weg.

Toch ben ik uiteindelijk drie (jawel!) ultrabooks tegengekomen die een redelijke grafische kaart hebben:

Lenovo U430 touch (14", 1600x900 scherm en GeForce GT730M)
Is alleen bij Lenovo te bestellen. Aluminium body

Acer Asprire V7-482PG (14", 1920x1080 scherm en GeForce GT750M)
Kunststof body

Asus UX302LG Zenbook touch (13,3", 1920x1080 scherm en GeForce GT730M)
Aluminium body, gorilla glas, iets duurder.

Ze hebben allemaal een Core i5-4200U processor en 8GB geheugen (behalve de Asus 4GB). En ze hebben allemaal een HDD van 500GB die ik indien nodig zelf vervang door een SSD.

En nu weet ik het niet meer :? . Ze zien er allemaal even strak uit en ze krijgen allemaal wel een goede review.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Dat lijkt mij niet zo heel erg moeilijk. De Acer heeft een erg goed scherm en de snelste videokaart. Daarnaast zou je de 500gb hdd kunnen combineren met een msata ssd voor combi van snelheid en veel opslag.

• aard01
Check... Alleen ziet deze er het minst spannend uit... het oog wil ook wat.

Ben even in dubio met mezelf: gaan we voor de looks of gaan we voor de specs (Beauty of Brain)???
:? 8)7 :? 8)7

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Als je gamen wil dan moet je eigenlijk altijd op native resolutie spelen, anders ziet het er niet uit. Dan gaat die 750m toch wel een groot verschil maken.

Wat voor games speel je? ALs het LoL is dan kun je met een 730m wel uit de voeten, is het BF4 dan kun je met een 750m op 1080p en low settings spelen (wat ik boven een lagere resolutie en hogere settings zou aanbevelen).

Aan de andere kant is de Acer volgens mij wel een vrij zware ultrabook. Je moet maar afwegen of het extra gewicht de extra prestaties waard zijn in jouw geval. Wij kunnen daar niets over zeggen. Ik zou voor de Acer gaan, maar ik heb dan ook geen probleem met het gewicht en vind hem er best goed uit zien.

• aard01
Er worden geen zware spellen op gespeeld (Minecraft, Assassins Creed III), maar je weet nooit wat de toekomst brengt. De laptop moet toch een aantal jaren mee. Ik heb nu een laptop (Dell Studio XPS13 van 2009, ook met een grafische kaart) die iets zwaarder is, maar dat is nooit echt een probleem geweest.

Maar toch bedankt, dit was het laatste duwtje dat ik nodig had. Het wordt de Acer Aspire V7!

[ Voor 3% gewijzigd door aard01 op 12-01-2014 14:28 ]

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
De Lenovo U430 Touch vorige week bij de media markt gezien. Mooi apparaat, goed formaat, solide bouwkwaliteit en 999 voor een i7. Het grote nadeel was echter het scherm, ten eerste geen full HD maar belangrijker nog vrij matige kijkhoeken. Wet was niet dramatisch, maar buiten de ideale positie trad er al snel de welbekende grijze waas op. Desondanks denk ik wel dat er mee te leven zou vallen.
Pagina: 1