Lenovo x220 wifi fail.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
Hardware: Lenovo x220 met Intel 5300 AGN kaartje. (Alternatief ook Intel 1000 BGN kaartje geprobeerd)

Ik kan sinds enkele dagen niet meer verbinden aan draadloze netwerken. Ik zie ze nog wel in de lijst met netwerken, maar als ik erop klik, krijg ik (na het invoeren van het wachtwoord) een "Windows was unable to connect to <insert netwerknaam hier>"
De troubleshooter geeft de Accespoint de schuld, maar 2 andere laptops en 2 telefoons zijn het daar niet mee eens.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Accespoint resetten, geen resultaat
  • Verbinden aan een andere accespoint, geen resultaat
  • De "radio on/off" knop aan de zijkant uit en weer aan gezet, geen resultaat.
  • Ander PCI-E mini kaartje in m'n laptop gedaan, geen resultaat. (Het ligt dus niet aan het wifi-kaartje)
  • Alle instellingen die online aangeraden werden gecontroleerd, geen resultaat.
  • Drivers geupgraded en downgraded, geen resultaat
  • Windows opnieuw geinstalleerd, geen resultaat (Ligt dus niet aan Windows)
Ik zit te denken dat het toch een hardware-probleem moet zijn, ik vermoed dat er iets mis is met de antennes waardoor ie wel kan ontvangen maar niet verzenden. is dat plausibel?

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? (Behalve een dure/grote/trage USB wifi spriet kopen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 05:56
Gezien wat je al geprobeerd hebt lijkt het idd op een hardware probleem in de bus op het moederbord. Zou het toch eens proberen met een USB-dongel.
Als je wel de netwerken ziet, is een probleem met de antennes ook niet aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Denk toch wel dat het in de antennes zit, heb een beetje lopen prutsen aan de antennestekkers (met de laptop aan) en toen had ik ineens verbinding. alleen toen ik de boel weer dicht wou schroeven, viel de verbinding ook weer uit..

Slecht contact in de antennekabels dus, blijkbaar.. Geen idee hoe ik dat nou weer moet fixen, of ja, 3 nieuwe antennes kopen en hopen dat t daarmee is opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Kan je ergens een los contactje zien aan de draden? Helpt beweging aan de kabels?
Dat de kabels gebroken zijn lijkt me onwaarschijnlijk, eerder dat er een los contactje is tussen antenne en bordje. Dat zou je eventueel nog kunnen solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Hm, nee, ik zie niks mis aan de kabels, maar bewegen hielp..
Had ineens verbinding namelijk, en alles werkte, toen wou ik de boel dichtmaken..

Daarna had ik af en toe nog wel verbinding, maar kreeg ik geen data door..

M'n vriendin had nog een idee, wat gebeurt dr als ik de antennes uit m'n oude laptop sloop en die probeer.. Dat ga ik nu ff doen dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan lijkt het alsof de kabeltjes zelf geknikt zijn, vreemd. Dat zou je zelfs nog met losse draadjes moeten kunnen oplossen langs je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Zo, probleem opgelost, heb van m'n oude laptop (moederbord dood door DOA geheugenupgrade, lang verhaal) de antennes dr uit gesloopt, en na ff puzzelen had ik een combinatie van 2 originele en 1 van die oude laptop die het goed deed, antenne tegen de binnenkant geplakt naast de trackpad, en tadaa, alles werkt weer naar behoren.. :)

Ben blij dat dat (zonder kosten) opgelost is.. :) Hopelijk blijft het nu wel werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 21:32
AlexanderB schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:30:
Zo, probleem opgelost, heb van m'n oude laptop (moederbord dood door DOA geheugenupgrade, lang verhaal) de antennes dr uit gesloopt, en na ff puzzelen had ik een combinatie van 2 originele en 1 van die oude laptop die het goed deed, antenne tegen de binnenkant geplakt naast de trackpad, en tadaa, alles werkt weer naar behoren.. :)

Ben blij dat dat (zonder kosten) opgelost is.. :) Hopelijk blijft het nu wel werken..
Dan zat er hoogstwaarschijnlijk ergens een kabelbreuk in je oude atenne kabeltjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Scratch that, valt nu ineens weer uit.. Blijkbaar is 1 van de 2 resterende oude antennes ook niet goed dus.. Zo nog maar ff openmaken en dr nog 1 vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Eén had een kabelbreuk, de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

AlexanderB schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:49:
Hardware: Lenovo x220 met Intel 5300 AGN kaartje. (Alternatief ook Intel 1000 BGN kaartje geprobeerd)
<>
/kick

Ik heb twee X220's en eentje heeft ook last van uitvallend WIFI - ik heb een nieuwe netwerk adapter in de mail uit china maar vraag me nu ik eindelijk dit topic gevonden heb of het dus aan de antennes kan liggen.

Ben je al achter wat de oorzaak was of heb je het opgegeven?

Ik drai overigens beide nu op W10 maar dat zou niet vele verschil moeten uitmaken aangezien de uitvaller er ook op Ubuntu last van had ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
Ik heb dr een complete set nieuwe antennes in gestopt, en toen werkte 't weer naar behoren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

AlexanderB schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:05:
Ik heb dr een complete set nieuwe antennes in gestopt, en toen werkte 't weer naar behoren.. :)
ah gaaf - heb je die op ebay gescoord oid - denk namelijk dat ik ze dan natuurlijk ook nodig heb ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weetniet of het helpt, tijdje geleden ook problemen met WiFi met een Lenovo.
Met wat debuggen op een Ubuntu LiveCD bleekt dat de Beacon Interval te laag stond, op 100 was geen probleem, lager resulteerde in niet kunnen verbinden.

Wat ik zou proberen is booten met Ubuntu USB, verbinding maken met netwerk, en vervolgens checken met dmesg commando op vreemde meldingen (zo kwam ik op Beacon Interval errror).
Het vervelende is dat telefoons (in mijn geval de OPO) ook niet werkte, door de vreemde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
franssie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:35:
[...]

ah gaaf - heb je die op ebay gescoord oid - denk namelijk dat ik ze dan natuurlijk ook nodig heb ;)
In mijn geval gewoon uit een oude laptop die nog ergens in een doos lag, maar op ebay is ook zat spul te vinden ja. :)
Pagina: 1