Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn Wolfgang AT-AS45IPS (met de standaard geinstalleerde Android 4.1.1) loopt wel eens vast. Het scherm blijft dan op het laatst getoonde beeld staan. De touchpads en de knoppen reageren nog wel (touchpad lichtjes (van home, back enzo) gaan aan, knopjes maken nog wel geluid), en met de powerknop gaat het scherm nog wel aan en uit. Maar het beeld blijft hetzelfde wat ik ook probeer. Ik kon em dus ook niet normaal opnieuw laten opstarten, door de powerknop ingedrukt te houden en in het menu voor 'opnieuw opstarten' te kiezen. Beeld blijft namelijk hangen.
Het enige wat me nog resteerde was om de batterij eruit te halen.

Als het de volgende keer weer voorkomt, zou ik graag willen weten of er een andere manier is om em opnieuw op te laten starten. Op m'n oude Window Mobile smartphone zat er een reset knopje. Maar op m'n Android smartphone ben ik deze niet tegengekomen. Ook helpen de truuks die ik ben tegengekomen niet, zoals het powerknopje en de volume op of neer gelijktijdig ingedrukt te houden.

Weet iemand of en hoe ik mijn telefoon een soft-reset kan geven?

[edit: nog even een toevoeging, het gebeurde zo juist weer (af en toe gebeurt het bij het kijken van een streaming anime filmpje). Het blijkt dat het scherm nog wel werkt. Het beeld blijft welliswaar hangen, maar het scherm reageert nog wel op aanrakingen. Daar kwam ik achter toen het scherm dimde en na aanraking het licht weer aanging.]

[ Voor 13% gewijzigd door marnix.moed op 11-01-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Factory Restore al eens geprobeerd? Staat ergens in het instellingen menu.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
D4NG3R schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:59:
Factory Restore al eens geprobeerd? Staat ergens in het instellingen menu.
Bedankt voor je reply.

Als het beeld blijft hangen, dan kan ik niet bij het instellingen menu komen.

Of bedoel je om een Factory Restore te proberen, om te zien of het probleem zich daarna niet meer voordoet? Factory Restore probeer ik meestal als allerlaatste middel, omdat ik alles opnieuw moet installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 14:05

job

Uitschakelen en weer inschakelen is al een reset. Als dat niet helpt is er wat anders aan de hand.

Ik weet niet wat jij voor opties hebt in het fastboot menu, maar je hebt daar de factory reset.
En (afhankelijk van de bootloader) soms ook een optie waar je cache bestanden kan wissen.

Om in het fastboot menu te kunnen komen: power en volume down een paar tellen vasthouden terwijl je tablet uitstaat.
Als je de fastboot niet op de normale manier in komt dan kan je ook nog via adb het fastboot menu oproepen.

[ Voor 103% gewijzigd door job op 11-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
job schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:19:
Uitschakelen en weer inschakelen is al een reset. Als dat niet helpt is er wat anders aan de hand.

Ik weet niet wat jij voor opties hebt in het fastboot menu, maar je hebt daar de factory reset.
En (afhankelijk van de bootloader) soms ook een optie waar je cache bestanden kan wissen.

Om in het fastboot menu te kunnen komen: power en volume down een paar tellen vasthouden terwijl je tablet uitstaat.
Als je de fastboot niet op de normale manier in komt dan kan je ook nog via adb het fastboot menu oproepen.
Na het uithalen van de batterij en opnieuw opstarten, kan ik wel bij de instellingen komen voor de factory restore.

Maar het gaat er echter om dat het beeld bevroren is geraakt. Het scherm reageert nog wel op bijvoorbeeld aanraking, maar geeft enkel het laatste beeld weer.
Op de PC heb je dan contr-alt-del voor een soft reset. Maar als dat niet werk kun je nog een harde(re) reset doen, door de power knop ingedrukt te houden. Ik zoek iets vergelijkbaars voor Android. Want bij mij kan de accu er nog uit (alsof je de stekker bij de PC eruit trekt). Niet echt gezond voor het ding, maar als 't niet anders kan... Maar bij sommige smartphones kan de accu er niet eens uit. Dan zit je toch met de gebakken peren?

Dus de vraag is of er een soort soft of hard reset (contr-alt-del) bestaat voor Android 4.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:59
Bestaat niet. Wat soms wel kan, is als een app is vast gelopen met de homeknop je multitask menu oproepen (ingedrukt houden) en dan de app sluiten

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
coredalae schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:17:
Bestaat niet. Wat soms wel kan, is als een app is vast gelopen met de homeknop je multitask menu oproepen (ingedrukt houden) en dan de app sluiten
Thx, die kende ik al. Er is ook een soort "windows" contr-al-del: in de instellingen kun je bij de apps overzicht gaan naar running apps en daar op stop klikken om em af te sluiten als ie soms in 't multitask menu weigert te verdwijnen. Tunin wilt bijvoorbeeld niet via multitask afsluiten (wel via het menu in 't programma zelf).

Wel jammer en beetje raar dan dat ie geen reset functie heeft. Het loopt niet zo vaak vast als windows mobile (alhoewel ik dat ook wel vond meevallen bij mij). Maar als het een keer gebeurt, en je accu kan er niet uit, dan ben je best de klos :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 14:05

job

marnix.moed schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:27:
Maar als het een keer gebeurt, en je accu kan er niet uit, dan ben je best de klos :?
De moto x & moto g (beiden een vaste batterij) kan je resetten door de power knop en volume down tegelijk enige seconden vast te houden.
Je zou kunnen kijken of jouw wolfgang dat ook kan.

Maar als je zo regelmatig vastlopers hebt is een factory reset toch wel handig.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 11-01-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26
Batterij eruit halen is een soort van "reset". En een Android apparaat blijft normaal gezien echt nooit volledig hangen. Het kan gebeuren dat een app blijft hangen, maar dan werken je knoppen normaal gezien nog en dan wordt die app na enkele tientallen seconden automatisch geforce-closed.

Als je toestel volledig blijft hangen zou ik echt wel een factory reset proberen want als het dan nog gebeurd lijkt het me dat je toestel gewoon defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44

P_Tingen

omdat het KAN

Ik had dat vanmiddag toevallig met mijn Wolfgang; het scherm reageerde niet meer en de softbuttons onderop blonken af en toe. Ik heb hem chagrijnig in de hoek gegooid en een uur later weer gekeken; toen deed hij het weer.

Les voor mijn toestel: af en toe heeft Android wat tijd voor zichzelf nodig.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
P_Tingen schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:07:
Ik had dat vanmiddag toevallig met mijn Wolfgang; het scherm reageerde niet meer en de softbuttons onderop blonken af en toe. Ik heb hem chagrijnig in de hoek gegooid en een uur later weer gekeken; toen deed hij het weer.

Les voor mijn toestel: af en toe heeft Android wat tijd voor zichzelf nodig.
Hm... zal ook proberen even wat meer geduld te tonen. Maar tegenwoordig gaat bijna alles via de smartphone. Van telefoneren, agenda, tot email. Dan kun je haast niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981719

Hallo ik heb een Wolfgang AT-AS43D4 ik denk dat de telefoon niet meer op laad. Als ik de telefoon aan de laptop hang geeft elke keer het geluid van verbonden en meteen daarna geeft tie het geluid van dat de verbinding is.

Ik van alles geprobeerd en niks helpt...

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44

P_Tingen

omdat het KAN

Een eigen topic aanmaken

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890159

De USB via een laptop geeft vaak minder vermogen dan een echte lader en sommige toestellen laden daar niet op, dus ik zou het eerst via een echte lader proberen. Als dat ook niet helpt klinkt dat als een los contact, misschien dat een handige reparateur daar iets aan kan doen anders zou ik een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 981719 welkom op Tweakers.

Het is niet toegestaan op Tweakers om andermans topics te kicken en te kapen. Verder is het ook de bedoeling om zoveel mogelijk informatie te geven. Met zinnen als 'Van alles geprobeerd' hebben we helaas niet zoveel aan. Lees dus even Het algemeen beleid #quickstart door en maak dan een nieuw topic aan.
Pagina: 1