• MagNiDude
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik heb mbv de BBG mainstreamgamesysteem januari 2014 het volgende mobo en geheugen gekocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z87-A€ 116,95€ 116,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 179,85

Ik heb beide geinstallerd maar, het mobo geeft aan dat het geen goed geheugen is?

Iemand hier die hier een antwoord op heeft? Is gewoon ddr3 1600.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Een van de producten DOA? Als je de DIMM's netjes apart test en de bios een keertje reset boot hij dan wel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staan die modules op de QVL van je bord? Grote kans dat ze gewoon niet compatible zijn.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TERW_DAN schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:32:
Staan die modules op de QVL van je bord? Grote kans dat ze gewoon niet compatible zijn.
Is Asus daar nog steeds zo happig op?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zie het bij Asus nog steeds voorbij gekomen. Nu heb ik geen hands-on ervaringen met de Z87, maar imho loont het de moeite om het te testen op een ander bordje.

• MagNiDude
TERW_DAN schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:32:
Nee, ze staan daar niet bij.

Ik heb ze apart, samen en omgewisseld getest; doet het geen van de keren.

Ik heb de user guide doorgelezen maar kan niet vinden hoe ik de bios reset. Heb er niet zo veel verstand van 8)7

Er zit op het mobo ook een knopje 'MemOK!' Het systeem load en test de failsafe memory settings dan (wat dat ook is). Dit had ook geen zin.

Edit:
Over die QVL, las ergens dat ze alleen het geheugen testen wat ze voorhanden hebben op dat moment. Dat dit geheugen niet getest kan zijn.
Ik heb zelf geen ander bordje om te testen.

[ Voor 14% gewijzigd door MagNiDude op 11-01-2014 15:52 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In het midden van de plank zit een batterij. Deze haal je er uit voor een seconde of 30 voordat je hem weer terug plaatst. Steek vervolgens 1 DIMM in slot 1 (De zwarte het dichtste bij de processor) en start het systeem.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tja, MemOK werkt ook niet als het bord die modules echt niet pikt.

bios reset is makkelijk. Trek het batterijtje eruit, haal de stroom van je systeem af, sluit de pinnetjes kort, druk een paar keer op de powerbutton en plaats je batterijtje weer terug.

• MagNiDude
D4NG3R schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:50:
In het midden van de plank zit een batterij. Deze haal je er uit voor een seconde of 30 voordat je hem weer terug plaatst. Steek vervolgens 1 DIMM in slot 1 (De zwarte het dichtste bij de processor) en start het systeem.
Dat wordt weer een leuk werkje. Heb de skythe mugen pcgh. kan ik weer, voor de zoveelste x die fan eraf en erop zetten |:( :*)
TERW_DAN schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:51:

bios reset is makkelijk. Trek het batterijtje eruit, haal de stroom van je systeem af, sluit de pinnetjes kort, druk een paar keer op de powerbutton en plaats je batterijtje weer terug.
Is de manier van D4NG3R voldoende, alleen het batterijtje?
Zoniet, vraagje voor de zekerheid: batterij er eerst uit en dan de stroom eraf, niet andersom?
(sorry voor de noob vragen hoor 8)7 )

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MagNiDude schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Dat wordt weer een leuk werkje. Heb de skythe mugen pcgh. kan ik weer, voor de zoveelste x die fan eraf en erop zetten |:( :*)
Laat tot die tijd een van de fans er dan even af?
Is de manier van D4NG3R voldoende, alleen het batterijtje?
Zoniet, vraagje voor de zekerheid: batterij er eerst uit en dan de stroom eraf, niet andersom?
(sorry voor de noob vragen hoor |:( )
Dit zou voldoende moeten zijn. Stroom van het systeem af > startknop even indrukken > batterij er uit > startknop even indrukken > seconde of 30 wachten > batterij terugplaatsen > systeem starten.

Anders heb ik het nog nooit gedaan 8)7 . De BIOS reset pins doen helemaal niks als er geen stroom op het systeem staat.

• MagNiDude
Alles gedaan maar nee, rode ledje blijft branden. Heb ze beide geprobeerd in het eerste slotje.

Nou, dan zijn ze dus niet compatable. Dat wordt dus weer ruilen.
Hoop niet dat ze moeilijk doen, is al de tweede keer. Had eerst de normale hoogte ram maar die pastte niet onder de koeler.

Bedankt voor de moeite en adviezen gasten! Jammer.

• MagNiDude
Ohja... Kunnen jullie mij een goed setje aanraden? :9 (low profile)

[ Voor 11% gewijzigd door MagNiDude op 11-01-2014 16:25 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pak de QVL van het bord erbij, dan weet je zeker dat je niet meer met dit gezeur zit, maar een setje hebt dat gewoon werkt.

• MagNiDude
Welk merk raad je me aan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maakt allemaal niets uit eigenlijk. als er al verschillen zitten zijn die dermate klein dat je ze toch niet gaat merken. Het enige waar je rekening mee moet houden zijn de heatsinks, en eventueel de garantie.

• MagNiDude
Sorry weer voor de noob vragen, maar hoe bedoel je rekening houden met de heatsinks.......oh je bedoelt low profile.

Bedankt voor alle hulp _/-\o_ .

[ Voor 14% gewijzigd door MagNiDude op 11-01-2014 16:55 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je gaf eerder aan dat je een set DIMMetjes hebt moeten retourneren omdat de heatsinks te groot zijn. Dus dat is dan eigenlijk een van de weinige dingen waar je op moet letten.

• MagNiDude
Op de site van crucial heb ik mijn mobo ingevuld en daar komt o.a mijn geheugen uit dat die gewoon compatible is.

Ben wat verder gaan zoeken en ben op meerdere fora gevallen tegen gekomen met dezelfde problemen.
Uiteindelijk bleek de PSU het probleem te zijn. Met name Corsair PSU's.
Na omruilen naar Seasonic en CoolerM waren hun problemen opgelost.

Nu heb ik al een CM PSU (Vs V550s) :?

Ook kwam ik hetzelfde probleem tegen en was het probleem dat de CPU niet goed goed zat. Nadat deze opnieuw geplaatst was bleek alles gewoon te werken.

Nu heb ik dit ook geprobeerd zonder resultaat. Wel had ik een klein vermoeden dat er wat pennetjes van de CPU houder wat verbogen waren.
Zou dit ook het probleem kunnen zijn?
Als dit zo is kan ik die dan zelf proberen voorzichtig recht te zetten?

Verwijderd

Maak eens een foto van je pennetjes van de CPU? Dan kunnen wij oordelen!

• MagNiDude
Heb net de CPU weer verwijderd en met een vergrootglas gekeken, en er zijn duidelijk 3 pennetjes verbogen!

• MagNiDude
Als ik de CPU ook plaats, is er ook speling rond om. Is dit normaal, of als je de CPU plaats zit er geen beweging in?

Een foto weet ik niet hoe ik die moet posten.

[ Voor 17% gewijzigd door MagNiDude op 12-01-2014 20:41 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 18:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Iets speling kan, maar drie pinnen verbogen is inderdaad niet goed.

Het Crucial werkgeheugen is volgens de website van Crucial compatible met de Z87-A.

Wat mij hierbij opvalt is dat jouw situatie nagenoeg gelijk is aan die van deze persoon: http://www.tomshardware.c...o-bios-reset-problem.html

Daar kwam op het eind ook uit dat de pinnen verbogen waren.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
:? Wat is dat eigenlijk voor cpu, want die hebben toch geen pinnetjes

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 18:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Reepje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:48:
:? Wat is dat eigenlijk voor cpu, want die hebben toch geen pinnetjes
Nee, hij doelt denk ik ook op de pinnen in het socket. I.e. land grid array (LGA).

• MagNiDude
Ik bedoel idd de socket.

Heb foto's gemaakt, maar door de flits is het niet echt goed te zien.

Maar kan ik zelf proberen ze weer recht te zetten? (2 zijn heel licht verbogen en 1 zit goed scheef.)
Bolletje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:41:

Het Crucial werkgeheugen is volgens de website van Crucial compatible met de Z87-A.
Daar heb ik het idd ook opgezocht
Wat mij hierbij opvalt is dat jouw situatie nagenoeg gelijk is aan die van deze persoon: http://www.tomshardware.c...o-bios-reset-problem.html

Daar kwam op het eind ook uit dat de pinnen verbogen waren.
Deze threat bedoel ik ook idd.

• MagNiDude
Bolletje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:41:
Iets speling kan, maar drie pinnen verbogen is inderdaad niet goed.
Bedoel je hier dat er waarschijnlijk teveel speling in zit waardoor er 3 pinnen verbogen zijn, dat ik hem beter terug kan brengen?

• Reepje
  • Niet online
Je kan het moederbord terugbrengen, maar daar schiet je niet veel mee op. Er zit echt geen garantie op.

Het is simpel om de pinnetjes weer recht te buigen, hangt natuurlijk wel van je handigheid af (en dat kan ik van hier uit niet beoordelen).
Ga er goed voor zitten, moederbord op de tafel en dan met een speld of 2 spelden de pinnetjes rechtbuigen.

• MagNiDude
Heb nog eens goed gekeken, kon nu onder een andere hoek en lichtval heel duidelijk zien dat het er maar 1 is die scheef staat. Was denk ik wat gezichtsbedrog die andere twee 8)7
Reepje schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:42:
Je kan het moederbord terugbrengen, maar daar schiet je niet veel mee op. Er zit echt geen garantie op.
Ik heb de mobo afgelopen donderdag gekocht. Je kan toch niets verkeerd doen aan het plaatsen van de CPU?

• Reepje
  • Niet online
MagNiDude schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:59:

Ik heb de mobo afgelopen donderdag gekocht. Je kan toch niets verkeerd doen aan het plaatsen van de CPU?
Daar kan niet veel bij mis gaan inderdaad.
Als er al wat mis gaat, is dat er pinnetjes krom gaan bij het plaatsen. Dit valt onder "user abuse" (schade door de consument aangebracht) waarop je geen garantie hebt.

• MagNiDude
Het is gelukt! :*)

Met een naald voorzichtig terug gebogen.
Pc start nu gewoon goed op, ook geen probleem meer met geheugen.

Ben nu windows 8.1 aan het installeren! 8)

Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1