Toon posts:

MIDI op 'gewone' geluidskaart????

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo allemaal!

Ik zit met een vraagje...

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen, maar deze moet dan wel echt ontzettend goede MIDI-geluidskwaliteit hebben, omdat we (mijn vader en ik, beiden veel met muziek bezig) echt goed MIDI-geluid willen hebben om zo de effectenprocessor van de gitaar en het keyboard er op aan te sluiten en zo ook mee te spelen met MIDI-bestanden.

Wie o wie weet er een uitkomst??? Zelf zat ik te denken aan een DMX X-Fire van Terratec, maar ik heb (zelf) nog nooit gehoord of en hoe de MIDI-kwaliteit hiervan is. Wat denken jullie, moet ik echt hardwarematige MIDI-ondersteuning hebben voor goed geluid, bijvoorbeeld vergelijkbaar met een Yamaha of een Roland KEYBOARD (je weet wel; geen toetsenbord maar een muziekinstrument :) )

Nou, hopelijk weten jullie / weet iemand van jullie mij een uitkomst te geven!

Adios!

Groeten, Sjaak.

Verwijderd

Moet je een tweedehands Atari 1040ST , STE of megaST computer met monochroom monitor op de kop zien te tikken. Heeft midi in en out standaard aan boord. Alle goede (dure)software voor dit apparaat moet nu gratis te vinden zijn op het WEB. Er zullen mensen zijn die nu lachen... Maar de kenners weten dat dit de midi computer was waar complete bands op draaiden. Met een 24 sporen recorder als master was het mogelijk, als de muziek instrumenten midi trough hadden, een complete band inclusief lichteffecten aan te sturen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:17

LopeZ

Too much is never enough

Ik weet nie zo gek veel van geluidskaarten maar ik zag wel dat de Hercules Fortissimo 2 wel aardige MIDI specs had:

Software wavetable synthesizer DSP accelerated engine for unlimited number of voices (64-voice hardware)

8MB General MIDI/GS sample set
DLS 1.0 compatible
GM(General Midi) and Yamaha XG compatible
Yamaha S-YXG50 :
- 676 instrument sounds and 21 drum kits
- Effects : reverb, chorus, variation

Er zit een Cirrus Logic SoundFusion CS4624
die geholpen wordt door een yamaha chippie voor de MIDI ondersteuningen.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
of gewoon een Sounblaster Live! kaartje... hiermee kun je hele grote wavesets inladen (afhankelijk van je geheugen) en allerlij effecten toevoegen. Neem dan wel de platinum versie, die heb midi in/out.

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

De X-Fire 1024 is niet geschikt voor MIDI!
Ik heb 'em zelf gehad, en nu heb ik de Live!Platinum, en die is toch wel een stuk beter.
Voor de X-Fire zijn er geen soundfonts te vinden, en voor de Live! kan je ASIO-drivers gebruiken wat toch wel noodzakelijk is ivm latency.
En de Platinum heeft MIDI in/out aan de voorkant, maar is alleen een beetje duur.
Als je een gewone Live! neemt is het al voldoende. :)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Kijk anders eens naar de Yamaha SW1000XG

Echte hardwarematige MIDI, met 20MB aan samples en bovendien uitbreidbaar met allerhande coole add-on boards.

Mocht je wat samples willen horen (komen wel van de MU128, maar da's praktisch hetzelfde) mail dan maar even. Je kunt zelf ook wat midis opsturen, dan maak ik dr wel een gewone audio file van, kun je eens vergelijken.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:17

LopeZ

Too much is never enough

Let wel op, Yamaha is uit de geluidskaarten industrie. Ze doen NIETS meer aan drivers updaten of support. Just to let you know :)

Verwijderd

hehe.. ik heb nog 'n Roland RAP-10 liggen..
weet iemand of dat 'n beetje fatsoenlijke midi geluiden fabriceert ?

Verwijderd

Ik heb hier een Yamaha DS-XG

errug fijn voor MIDI :)

Maar ik zou als ik jou was een SB Live Platinum nemen. Het werd al gezegd, hierin kun je verschillende soundfonts laden. En ben je niet tevreden over 't ene font, dan gebruik je een ander. Een onbeperkt aantal synths in 1 kaart dus ;)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

sblive + soundfonts is erg gaaf
met Virtual Sampler en zooitje Akai Sample CD's maak je zo je eigen soundfonts, wat erg gave resultaten oplevert.
Voor de rest sotware synthesizers gebruiken.

SW1000XG == MU100 module met extra opties. Tja is leuk, maar dan is de Roland JV-1010 module (alle klanken van JV2080 in een compacte box ... bedoeld voor aansturen met PC) beter, maar dat is subjectief natuurlijk.

ik heb zelf dus een JV-1010 in combinatie met SB Live 1024 en Akai Sample CD's en dat dekt de hele lading. :)

Gave software synths:
- Dreamstation
- Sonicstate Orion Pro
- Propellorhead Rebirth
- Propellorhead Reason
- Fruityloops

update:
De SBLive midi/joystick fungeert in de meeste gevallen perfect als 'dedicated midi poort' en kan de stroom met midi gegevens van een keyboard prima aan. Dus het is niet nodig een dedicated MPU401 interface van roland te kopen ofzo.

Bedenk trouwens dat midi tegenwoordig niet meer de boventoon voert. Het is allemaal audio. Effecten via midi programmeren? Neuh waarom? gewoon miditrack opnemen naar audio en dan (bijvoorbeeld: directX) effecten erop los laten.
En bijna alles (dance muziek) werkt tegenwoordig met samples. En dat is weer audio en geen midi. Dan voldoet een onboard AC'97 geluidskaart nog prima.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, hier ben ik weer! Na school en werk toch weer tijd om te reageren! Ik had al wat rondgekeken zo, maar die Yamaha SW1000XG is echt MEGA! Wat een kaart! Die zal vast wel niet te betalen zijn, of wel????

Maar ik zal ook eens kijken naar die SB Live! of Live! Platinum. Heeft die kaart wel echt hardwarematige ondersteuning, of is dat in principe eigenlijk niet nodig?

Die Live! Platinum vind ik eigenlijk wel een beetje aan de prijzige kant. Als ik een Live! Player zou nemen, dan zou dat in principe ook al goed (genoeg) zijn??? En nog opzienbarende verschillen tussen de Player 5.1 en de Player 1024, behalve de Dolby Digital 5.1 functie??

Nou, ontzettend bedankt voor de hulp die jullie me alvast verleend hebben! En hopelijk tot reageers!!

Groeten,

Sjaak.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

neem eens een kijkje op www.sonicimplants.com en kijk wat je allemaal met je SBLive! 1024 kan doen :9

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1