Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Hoi,

Ik heb de laatste tijd een probleem:
Als mijn videokaart gebruikt wordt (game of benchmark etc.) dan krijg ik horizontale ruis over mijn scherm. Deze ruis flikkert erg snel en is er alleen als de videokaart goed gebruikt wordt, dus niet bij een youtube video oid. Ik gebruik een DVI-VGA adapter, ik had eerst een GTX 670 met het probleem en die heb ik omgeruild voor een nieuwe GTX 780, die precies hetzelfde probleem heeft. Ik heb verschillende schermen, operating systems, converters en VGA kabels geprobeerd en ik weet dus niet wat ik anders nog kan proberen. |:(

Technisch:
De videokaart zit aan het moederbord vast via een PCIE2.0x.
Er is één native 6+2 pin voeding stekker en één 2x molex>6 pin voeding stekker aan de kaart.
Er wordt gebruik gemaakt van een DVI-VGA adapter.
De voeding kan 500W leveren.
De temperatuur van de kaart blijft onder 75C.

Enige suggesties die ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding heb je?Merk en type!
Probeer een een ander PCIe slot
Driver up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
OCZ StealthXStream II 500W, zie bovenkant topic.
Ik heb maar één PCIe slot.
Driver is de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses niet gezien.

Kaart even in een andere pc monteren van een kennis oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ik kan dat helaas niet doen, ik weet dat het niet aan de kaart ligt want ik heb het probleem met meerdere kaarten (ASUS GTX 670 DCIIOC en GTX 780 DCIIOC). Ik heb de GTX 670 terug gebracht wegens dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Kun je ook een foto/filmpje maken van die horizontale ruis?
En welk scherm gebruik je? (merk, type, resolutie, enz enz).

Doet mij eigenlijk een beetje aan screen-tearing denken. Dat je kaart 'te veel' FPS op beeld toverd dan je scherm aan kan (meeste 'platte schermen' doen 60Hz, dat is 60 FPS, kom je daar ruim boven kan het zijn dat je strepen of 'scheuren' in beeld ziet).

Mocht het dus screen-tearing zijn, moet je V-sync aanzetten bij games en dergelijke. Dit locked je frame-rate (FPS) op de maximum snelheid van je monitor en voorkomt tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
VGA kabels? Al eens een DVI kabel of HDMI of DisplayPort kabel geprobeerd als je scherm het ondersteunt?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Klinkt in mijn oren als standaard interferentie. Probeer de pc en monitor eens op een andere stopcontact (liefst geaard) en probeer een hogere kwaliteit VGA-kabel.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Het is absoluut geen tearing, want het gebeurt ook als ik alt+tab uit het spel en een vast beeld heb.
Het gebeurt op meerdere monitoren.
Mijn monitoren ondersteunen geen DVI/HDMI/DP anders had ik dat uiteraard gebruikt, ik heb kunnen bevestigen dat digitaal beeld probleemloos werkt.
De camera in mijn bezit heeft zelf al erg veel ruis dus is het nauwelijks te zien.
Een geaard stopcontact lijkt te helpen maar het is niet volledig verdwenen.
Pagina: 1