Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Televisie die werkt met synology ds213j

Pagina: 1
Acties:

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Onlangs is onze televisie er mee opgehouden, en omdat de reparatiekosten te hoog waren hebben we besloten een nieuwe televisie aan te schaffen.

Omdat we thuis ook een Synology ds213J server hebben lijkt het ons fijn om via de server films te kunnen kijken met ondertitels (vaak los gedownload).

We willen maximaal 400 euro uitgeven.

verdere eisen zijn.

FULL -HD

LCD-LED

minimaal 32 inch, meer is ook goed.

in de buurt van de televisie zit geen internet aansluiting dus wifi is nodig om films te kijken van de server.

Ik heb deze filter al gemaakt.

http://tweakers.net/categ...9au06-9HMf95Y7eSl8YYlrnUH

aleen heb ik geen filters voor films met losse ondertitel omdat ik niet weet wat ik daarvoor moet selecteren.
Kan iemand zeggen wat ik daarvoor moet kiezen, of weet iemand een goede televisie met deze eigenschappen?

Alvast bedankt _/-\o_

Tot nu toe heb ik deze nog als optie nr 1 pricewatch: Panasonic TX-L39E6E Zilver

[ Voor 8% gewijzigd door SBTweaker op 11-01-2014 16:03 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een paar opmerkingen:
- de mediaspeler van een tv is alles behalve perfect, qua werking van codecs zal echt niet alles werken. Ook subs kan een probleem zijn.
- je hebt een netwerkaansluiting nodig. Internet is iets anders.
- streamen via wifi is niet het beste idee. Je hebt een snelle en stabiele verbinding nodig. Streamen van hd-materiaal valt meestal niet goed uit.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Voor een goede werking tussen TV en streamen van video's, kun je het beste toch een mediaspeler overwegen.

Daarnaast kun je beter een kabel trekken tussen je router en mediaspeler, omdat streamen over wifi geen prettige en betrouwbare oplossing is.

Denk daarvoor aan iets als een pricewatch: WD WD TV Play. Dan heb je een 350,- over voor budget aan de TV zelf, maar dan kun je nog steeds voor 39-42" TV gaan met een LG tv pricewatch: LG 39LN5404 Zwart en genoeg geld over hebben om een netwerk kabel te halen.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Plex Media Server installeren (zit wel ergens in de standaard packages, geloof ik) en via DLNA streamen. Verre van ideaal, maar het werkt (maar soms ook niet)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• SBTweaker
Ok, dan wordt het eerder een netwerkaanstluiting erbij maken dan een mediaspeler, ik wil juist geen mediaspeler nodig hebben ;)

• S1NN3D
  • Niet online
Dan zul je er rekening mee moeten houden dat niet alles afgepeeld kan worden. Het kan erg tegenvallen met de ondersteunde codecs en mogelijkheden. Een mediaspeler is altijd de beste oplossing.

• SBTweaker
bij ondersteunde formaten staat bij de panasonic

AVI/MKV/WMV/MP4/M4v/FLV/3GPP/VRO/VOB/TS/PS, MP3/AAC/WMA Pro/FLAC/WAV, JPEG
.srt .sub als losse ondertitel moeten dezelfde naam hebben maar werken ook. ik hebruik vooral avi mkv en ts denk dus dat dat voldoende is. Maar heb niet zo veel verstand van hertz etc of daar nog dingen zijn die veel verschil maken?

• S1NN3D
  • Niet online
MKV is een containerbestand. Er kunnen verschillende audio en video codecs in zitten. Het kan dus voorkomen dat de ene wel afgespeeld wordt en de andere niet.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Het is veel trial and error (gewoon proberen dus). Maar geloof me, je zult snel op zoek gaan naar een mediaplayer, vooral als je net een leuke film denkt te gaan kijken en vervolgens een uur bezig bent om hem spelend te krijgen.

Ook zijn er genoeg mediaplayers op de markt die klein van formaat zijn en weg te stappen achter de tv. Raspberry PI is zo één kost zo'n 60 euro incl case, sd kaart en hdmi kabel. Deze draait XBMC (of varianten) en speelt daadwerkelijk alles af (via bekabeld en kan zelfs draadloos)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

http://www.mediamarkt.nl/...91,989143.html?langId=-11

en

https://plex.tv

Veel betere combinatie zonder losse media player krijg je niet. :)
(Waarbij de TV natuurlijk niet van de MM hoeft te komen, maar het is een goed beoordeelde TV met Plex client die niet onnodig plat is.)

[edit]
Ah crap, blijkbaar net een NAS die nog niet (goed) met Plex wil werken:
https://forums.plex.tv/index.php/topic/68661-pms-on-ds213j/

[ Voor 44% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-01-2014 22:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• SBTweaker
Pagina: 1