• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag, ik weet niet of ik hem hier mag stellen, anders gooi je er maar een slotje op.

Ik heb zelf een AMD FX6100 en m'n broer en nog een aantal hebben een pc met een amd fx4100.
Nu word amd altijd naar beneden gepraat, ik weet dat amd single thread wat trager is dan intel, maar ga je dit merken op langer termijn? Ik was altijd heel erg amd fan ook vanwege de gemakkelijke cpu-cooler bevestiging. Maar later heb ik voor m'n andere broer een I3 pc samengesteld.

Zover ik weet werkt de pc van mn broer (met de fx4100) gewoon goed, hoor hem er nooit over. En de mijne is gewoon rap. Wel hebben we beide een SSD erin en 8 GB ram.
Maar soms voel ik me schuldig dat ik mijn broer heb opgezadeld met een processor die te traag is, hij kwam overingens af van een core2duo e4500 met gewone hdd.. Mijn pc heb ik bijna 2 jaar en me broer heeft hem in maart 1 jaar.

Hij gebruikt hem alleen voor internet, excel, word. Ik ook en wat downloaden.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:27
Prima CPU's voor office werk en wat downloaden.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Voor wat kantoorwerk en downloaden heb je niet een high-end processor nodig. Bovendien is de FX4100 vergeleken met de C2D ongeveer 4x zo snel(http://www.cpubenchmark.n...re2+Duo+E4400+%40+2.00GHz http://www.cpubenchmark.n...cpu=AMD+FX-4100+Quad-Core) Verder wordt de FX4100 vandaag de dag nog verkocht. Kantoorwerk kun je op de FX4100 nog jaren bijven doen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Die fx4100 kan de komende jaren alle basis taken prima uitvoeren, daar hoef je je niet druk om te maken.
Daarnaast zou het teveel kosten om nu alsnog over te stappen.
Op termijn wordt software steeds beter multithreaded waardoor de fx4100 niet eens echt langzamer is dan de i3.
Ook windows gaat steeds beter om met meer cores, als je nog niet op een recente windows zit dan is dat een betere upgrade dan een nieuwe processor (maar nogmaals: voor office en downloaden niet nodig).

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 11-01-2014 13:11 ]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:42
dennis_rsb schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:55:
Hij gebruikt hem alleen voor internet, excel, word. Ik ook en wat downloaden.
Dit zijn dus geen processor intensieve taken. Het boeit dus niet of je dat op die Core 2 Duo, een i5, een AMD FX6100 of een FX4100 doet. Die SSD doet meer af. Vooral bij het opstarten, iets wat vaak als eerste traag wordt ondervonden. 8GB geheugen is ook meer dan genoeg, kijk eens een keer hoeveel er gebruikt wordt?

Benchmarks zijn prima, maar je moet het doel van je pc ook niet uit het oog verliezen. Als je je processor voor 100% ergens voor wilt inzetten, dan maakt het verschil, maar voor het gewone Office werk dus écht niet.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb het nog eens nagezocht het ging om een FX4170 ! Dus die is nog een stuk sneller als de fx4100

@mitsumark de systemen draaien allen op Windows 7 omdat wij dit het prettigst vinden werken.

@ rooot de c2d e4500 pc is bij mijn broer weggegaan omdat z'n schoonmoeder een andere pc nodig had, en hij zelf ook graag een andere had, mede dankzij de ssd en hogere opslagcapaciteit.

[ Voor 13% gewijzigd door dennis_rsb op 13-01-2014 19:48 ]

Pagina: 1